Problem z kontrolka oleju wciaz swieci a olej dolany ;/

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Mabu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: czw sie 03, 2006 22:57
Lokalizacja: Katowice

Problem z kontrolka oleju wciaz swieci a olej dolany ;/

Post autor: Mabu » ndz lut 15, 2009 02:44

Witam wczoraj po jezdzie na uastostradzie wrocilem do domu i zapalila mi sie kontrolka oleju na drugi dzien rano dolalem oleju ale kontrolka dalej nie znika a na bagnecie jest max poziom, pozatym oberwala mi sie oslona silnika ( zbyt szybka jazda na autostradzie ) Teraz powiedzcie co mam zrobic bo musze jezdzic samochodem. Z gory dziekuje za pomoc :)



Awatar użytkownika
marcin.w
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: pn lip 28, 2008 21:40
Lokalizacja: Łódź/Monachium

Post autor: marcin.w » ndz lut 15, 2009 06:54

Mabu pisze:zapalila mi sie kontrolka oleju
Kolor czerwony czy żółty?Jeżeli żółty to od poziomu oleju,jak dolałeś i jest max,to możesz bez obaw jechać.Czasami czujnik poziomu oleju lubi się "zawiesić".



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » ndz lut 15, 2009 09:34

..no albo pompa oleju wyzioneła ducha ;]



Awatar użytkownika
mariosol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:18
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: mariosol » ndz lut 15, 2009 11:17

Mabu pisze:pozatym oberwala mi sie oslona silnika ( zbyt szybka jazda na autostradzie )
Tak z ciekawosci ile km/h trzeba jechac zeby ja zgubic?(masz obnizone auto ?),Czy moze przejechałaes jakies zwierze?


[url=http://imageshack.us][img]http://img3.imageshack.us/img3/6210/boradr3.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img3/boradr3.jpg/1/][img]http://img3.imageshack.us/img3/boradr3.jpg/1/w280.png[/img][/url]
MOJA BYŁA BORKA: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=250987

krzysiek2008
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn lut 11, 2008 01:04
Lokalizacja: Opolszczyzna

Post autor: krzysiek2008 » ndz lut 15, 2009 11:36

Gdyby to była pompa oleju to silnik już by wyzionoł ducha,napewno czujnik oleju.
Też miałem taki przypadek i po wymianie czujnika wszystko było ok.



vwlubek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 21:05
Lokalizacja: wlkp

Post autor: vwlubek » ndz lut 15, 2009 14:22

Zanim weźmiesz się za wymianę czujnika oleju sprawdź, czy czujnik otwarcia maski jest sprawny...u tata w mk4 czujnik jest walnięty i odłączony-po dolaniu oleju trzeba w kostce zrobić zwarcie i po kłopocie:)może u Ciebie trzeba tak samo...



zbynek16
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr gru 19, 2007 19:26
Lokalizacja: szudziałowo

Post autor: zbynek16 » ndz lut 15, 2009 18:15

to nie jest wina czujnika poziomu oleju.nawet jeśli nie uzupełnisz poziomu oleju to po otwarciu maski kontrolka powinna zgosnąć i zaświecić ponownie po przejechaniu 100km.przyczyną jest uszkodzony mikrostyk w zamku maski (standart w mk4).tuż obok zamka (szukaj po przewodzie wychodzącym z zamka maski) jest złączka trzeba ją rozpiąć i ponownie złączyć kontrolka powinna zgasnąć. jeżeli nie zgośnie to trzeba rozpiąć ponownie i zewrzeć na chwile styki w kostce od strony instalacji.zalerzy to od tego jak jest uszkodzany styk (zwarty czy rozwarty)u mnie wystarczyło rozpięcie złączki.



Awatar użytkownika
duszekm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 22:39
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

Post autor: duszekm » ndz lut 15, 2009 19:02

a miałem to samo - miałęm bo już zatarłem silnik bo mnie wkurzał.

Przyczyną był połamany taki plastyk w misce olejowej co ma niby dawać to że się olej nie chlupoce pod smokiem i odrobinki tego plastyku zatkały sitko w smoku, co za tym idzie nie było przepływu oleju. Raz mi to wyczyścili i na chwile było ok - poprostu za dużo syfu pływało w silniku i znowu mi się zapachało, a że silnik mi się i tak już nie podobał to go zatarłem do końca.

Jak możecie to odkręcić trzeba miskę olejową i wyczyścić smoka - tak jest sitko - filtr mechaniczny.

sprawdz tez czujnik czy sa na właściwych miejscach.
Tak się składa, że oba są na wsporniku filtra oleju więc można się pomylić lub nie zwrócić uwagi na to, gdzie i który czujnik ma być wkręcony.
A więc z przodu silnika (bliżej chłodnicy) ma być czujnik BIAŁY (wysokiego ciśnienia) a bliżej bloku ma być czujnik BRĄZOWY (niskiego ciśnienia).
Mierzyłem ciśnienie w obu miejscach na raz i różnica jest zasadnicza: przy 2tyś obr/min w jednym miejscu 2bar w drugim ponad 4bar
Ostatnio zmieniony ndz lut 15, 2009 19:05 przez duszekm, łącznie zmieniany 1 raz.



arturk24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt cze 06, 2008 14:01
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: arturk24 » ndz lut 15, 2009 19:44

Ja miałem taki sam problem w Golfie 4. Podczas jazdy zapalała mi się czerwona kontrolka a gdy zachamowałem gasła. Potem zapaliła mi się na żółto, wymieniłem czujnik w misce olejowej i od tej pory mam spokój.



greg

Post autor: greg » ndz lut 15, 2009 23:00

zbynek16, co ty za pierdoły piszesz - mikrostyk w masce jest od alarmu



Pofryk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn lut 16, 2009 12:31
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: Pofryk » pn lut 16, 2009 12:39

Witam, napisałeś ze jezdziłes po autostradzie? Czy czasem gofer nie dostał po tyłku ładnie? Kontrolka oleju jesli po odpaleniu zapala sie na czerwono moze byc takze oznaka luzu na panewkach - z racji tego ze majstrów od VW u nas w kraju jest malo (pisze o naprawde znajacych sie osobach) raczej wszyscy beda najpierw wymieniac czujnik oleju. Zeby wyjac miske olejowa z tego co wiem trzeba odsunac skrzynie od silnika inaczej nie wyjdzie. Radze nie jezdzic zbyt duzo do czasu usuniecia awarii.

Pozdrawiam



zbynek16
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr gru 19, 2007 19:26
Lokalizacja: szudziałowo

Post autor: zbynek16 » pn lut 16, 2009 19:02

to nie pierdoły weż instrukcje ogsługi vw golf4 i przeczytaj jezeli zapali się kontrolka zaniskiego poziomu oleju(żółta oliwiarka)to jej wyłączenie następuje po otwarciu maski właśnie poprzez mikrostyk w zamku jeżeli paliła się czerwona to daleko nie ujedziesz

[ Dodano: 16 Lut 2009 18:04 ]
mikrostyk w zamku maski a nie na przednim pasie pod maską



greg

Post autor: greg » pn lut 16, 2009 19:23

zbynek16, ja wiem co w instrukcji jest napisane ale.. nie każdy golf ma mikrostyk w zamku klapy - wiem bo sam sobie dokładałem - mikrostyk w zamku zaczyna się od wersji komfort :bigok:

[ Dodano: Pon Lut 16, 2009 6:24 pm ]
po drugie w instrukcji jest opisany przypadek zgaszeni aw ten sposób kontrolki oleju tylko w kolorze żółtym



zbynek16
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr gru 19, 2007 19:26
Lokalizacja: szudziałowo

Post autor: zbynek16 » pn lut 16, 2009 19:31

oczywiście chodzi o kontrolke w kolorze żołtym poziom oleju



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 54 gości