Witam wszystkich. Pomimo przejrzenia sporej części forum nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Przygotowuję się do zmiany skrzyni w VW III 1,9 TDI / kombi/ rocznik 96. Kod silnika to 1Z. Proszę o informacje jakie części muszę kupić, jakie niespodzianki mnie czekają. Najchętniej korespondowałbym z kimś kto robił to w tego typu autku. Proszę o pomoc. Wymiana to nie jest moja fanaberia. Wybuliłem już za naprawy automata 3000. Mam auto półtora roku i nie chcę się go pozbywać. Moje pytania to
-jaki typ skrzyni manualnej
-czy w moim typie jest dwumas, czy inne koło
-co z pompą sprzęgła /chyba jest hydrauliczna/, gdzie się ją mocuje i gdzie mocuje się zbiorniczek z płynem hydraulicznym, chyba, że sprzęgło jest mechaniczne,
-czy jest problem z mocowaniem pedałów,
-co z odpalaniem, bo automat odpala w pozycji lewara N lub P, co trzeba zrobić z elektryką, aby to obejść
- mam tempomat, co z nim zrobić, czy można go podłaczyć,
-czy bez problemu da się zamocować rozrusznik
-czy trzeba inne poduszki pod skrzynię
No i wszystkie inne informacje i spostrzeżenia mile widziane. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Zamiana automatu na manual
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: pt cze 05, 2009 08:47
- Lokalizacja: Butowo
Zamiana automatu na manual
Ostatnio zmieniony sob wrz 19, 2009 23:29 przez Piotr09333, łącznie zmieniany 1 raz.
typ skrzyni jaki bedziesz potrzebował to 02A, oznaczenie skrzyni np ASD głównie określa przełożenia, ważne, żeby to była skrzynia 02A i miała 100mm flansze na przegubyPiotr09333 pisze:-jaki typ skrzyni manualnej
W automacie jest sprzęgło hydrokinetyczne, bedziesz potrzebował kompletnego sprzęgła, razem z pedałem pompką, siłownikiem, zbiornikiem, dźwignią wysprzęglnika i kołem zamachowymPiotr09333 pisze:-co z pompą sprzęgła /chyba jest hydrauliczna/, gdzie się ją mocuje i gdzie mocuje się zbiorniczek z płynem hydraulicznym, chyba, że sprzęgło jest mechaniczne,
W tdi to nie wiem, w hondzie civic np wystarczyło zewrzeć kabelki, tak, żeby komputer myślał, że cały czas jest na luzie.Piotr09333 pisze:-co z odpalaniem, bo automat odpala w pozycji lewara N lub P, co trzeba zrobić z elektryką, aby to obejść
Poduszka jest ta sama, ale prawdopodobnie bedziesz potrzebował łapy skrzyni manualnej-czy trzeba inne poduszki pod skrzynię
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: pt cze 05, 2009 08:47
- Lokalizacja: Butowo
Dzięki. Cenne wskazówki. Mam pytanie, co z wężami od chłodzenia, jak je trzeba będzie połączyć, bo chyba będzie trzeba zamknąć obieg, gdyż skrzynia auto jest chłodzona płynem. Proszę o wszelkie informacje. Te, które otrzymałem już z znacznym stopniu rozjaśniły mi drogę do mojego przedsięwzięcia. Czuję, że na forum jest mnóstwo fachowców, którzy mogą mi pomóc uniknąć błędów np. w zakupie części. Wiecie, że na rynku jest szmelcu od metra, różne typy naszych VW powodują, że nie trudno się pomylić. Dziękuję za dotychczasowe rady, na pewno je wykorzystam.t0mal pisze:typ skrzyni jaki bedziesz potrzebował to 02A, oznaczenie skrzyni np ASD głównie określa przełożenia, ważne, żeby to była skrzynia 02A i miała 100mm flansze na przegubyPiotr09333 pisze:-jaki typ skrzyni manualnejW automacie jest sprzęgło hydrokinetyczne, bedziesz potrzebował kompletnego sprzęgła, razem z pedałem pompką, siłownikiem, zbiornikiem, dźwignią wysprzęglnika i kołem zamachowymPiotr09333 pisze:-co z pompą sprzęgła /chyba jest hydrauliczna/, gdzie się ją mocuje i gdzie mocuje się zbiorniczek z płynem hydraulicznym, chyba, że sprzęgło jest mechaniczne,
W tdi to nie wiem, w hondzie civic np wystarczyło zewrzeć kabelki, tak, żeby komputer myślał, że cały czas jest na luzie.Piotr09333 pisze:-co z odpalaniem, bo automat odpala w pozycji lewara N lub P, co trzeba zrobić z elektryką, aby to obejść
Poduszka jest ta sama, ale prawdopodobnie bedziesz potrzebował łapy skrzyni manualnej-czy trzeba inne poduszki pod skrzynię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 82 gości