Elektryczne szyby - problem z silniczkiem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Locutus_81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 22:21
Lokalizacja: okolice Wrocław

Elektryczne szyby - problem z silniczkiem

Post autor: Locutus_81 » ndz wrz 27, 2009 10:38

Witam, mam problem z elektrycznymi szybami. Zakupiłem mechanizmy z kompletną instalacją (wersja 3-drzwiowa). Oba mechanizmy mechaniczne (szyny) wymieniem na nowe ze względu na to, że w starych uszkodzone były linki i ślimaki, na które się nawijały linki. Po przełożeniu silniczków do nowych mechanizmów, sprawdziłem na "sucho"czy oba mechanizmy działają - było ok. Łapy podnosiły się i opuszczały. Po założeniu do drzwi (strona kierowcy), gdy szybę opuściłem a następnie podniosłem, w momencie gdy szyba napotkała opór silnik elektryczny przestał działać, nie było słychać cykania przekaźnika. Szybę opuściłem dopiero po pewnym czasie jak mechanizm zareagował na przycisk (kilkakrotnie odpinałem-podpinałem wiązkę od silniczka oraz załączałem stacyjkę). Dodam że zarówno napięcie stałe+12V jak i po stacyjce +12V które dochodzi do wtyczki silniczka oraz masę sprawdziłem potem, przycisk sterujący także – są ok. Wydaje mi się że uszkodzony jest mechanizm który odcina zasilanie silniczka gdy ten napotyka opór. Czy coś takiego można naprawić, czy muszę się liczyć z wymianą całego silniczka z elektroniką? Jeśli ktoś się spotkał z takimi objawami lub zna rozwiązanie proszę o pomoc. Pozdrawiam..


“Nie jeździj szybciej niż lata Twój Anioł Stróż...”

Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Mavrick » ndz wrz 27, 2009 10:56

Przekazniki w szybach czasami sie zawieszaja...u mnie nieraz tez tak sie dzieje ale teraz juz sporadycznie. Do tej pory pomagalo zamkniecie szyb z kluczyka. Tylko pamietaj jezeli nie masz spietej calej instalacji komfort nie bedzie dzialac. Za kazdym razem tak sie dzieje gdy szyba napotka opor?
Ostatnio zmieniony ndz wrz 27, 2009 10:57 przez Mavrick, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz wrz 27, 2009 11:24

Locutus_81 pisze:oraz załączałem stacyjkę
jeśli na załączonej stacyjce nie działało to jest awaria lub plus po zapłonie nie dochodzi jednak. Jeśli załączałeś stacyjkę i wyłączyłeś to może nie pomóc bo taka jest automatyka szyb, wówczas trzeba drzwi otworzyć lub zapłon zostawić włączony. Więc być może zapomniałeś o podłączeniu do silnika szyby kabla z krańcówki drzwi kierowcy (brązwo - żółty)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Locutus_81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 22:21
Lokalizacja: okolice Wrocław

Post autor: Locutus_81 » pn wrz 28, 2009 14:50

Jeśli chodzi o przewód brązowo-żołty to jest podpięty. Wszystkie wiązki są ori, zarówno te w drzwiach jak i te łączące lewa i prawą stronę. Wszystko co było do podpięcia pod skrzynkę z bezpiecznikami jest podpięte (nie podpięłem przewodów odpowiedzialnych za grzania lusterek i sterowania zamykaniem szyberdachu). Centralnego zamka nie posiadam. Dodam tylko że jak zamontowałem wszystko do drzwi, to sprawdzałem szyby przy otwartych drzwiach i chodziły one tak jak pisałem to powyżej.


“Nie jeździj szybciej niż lata Twój Anioł Stróż...”

jabloniec
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr maja 27, 2009 12:22
Lokalizacja: Z rumuni

Post autor: jabloniec » pn wrz 28, 2009 15:55

Locutus_81 pisze:Jeśli chodzi o przewód brązowo-żołty to jest podpięty. Wszystkie wiązki są ori, zarówno te w drzwiach jak i te łączące lewa i prawą stronę. Wszystko co było do podpięcia pod skrzynkę z bezpiecznikami jest podpięte (nie podpięłem przewodów odpowiedzialnych za grzania lusterek i sterowania zamykaniem szyberdachu). Centralnego zamka nie posiadam. Dodam tylko że jak zamontowałem wszystko do drzwi, to sprawdzałem szyby przy otwartych drzwiach i chodziły one tak jak pisałem to powyżej.
miałem tak samo, silniki były na sucho OK, po założeniu szyn nie oryginalnych z allegro, zaczęły działać po 5 cm i stawać na 30 sekund. po zakupieniu nowych silników okazało sie ze szyny za 70 zl na allegro sa słabo spasowane i nowy silnik tez ma z tym problem, trzeba pod mocowanie szyb (to plastikowe) podkładki zrobić aby szybę odgiąć w stronę drzwi.

Ja cos takiego zakupilem
http://allegro.pl/item735465577_podnosn ... waran.html
Ostatnio zmieniony pn wrz 28, 2009 16:00 przez jabloniec, łącznie zmieniany 1 raz.


Mój bolid

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=242684

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 28, 2009 18:28

Locutus_81 pisze:Jeśli chodzi o przewód brązowo-żołty to jest podpięty
tylko że on nie jest wpięty o ile pamiętam do skrzynki, tylko do luźno latającej złączki - sprawdź na wszelki wypadek czy pojawia się na nim masa po otwarciu drzwi kierwcy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Locutus_81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 22:21
Lokalizacja: okolice Wrocław

Post autor: Locutus_81 » sob paź 03, 2009 16:30

Paweł Marek pisze:
Locutus_81 pisze:Jeśli chodzi o przewód brązowo-żołty to jest podpięty
tylko że on nie jest wpięty o ile pamiętam do skrzynki, tylko do luźno latającej złączki - sprawdź na wszelki wypadek czy pojawia się na nim masa po otwarciu drzwi kierwcy
Jest on podpięty tak jak napisałeś do luźno latającej złączki w okolicach skrzynki. Dopiero dziś mogłem sprawdzić ten kabel i pojawia się masa przy otwarciu drzwi - ale tylko jak otworzyłem drzwi kierowcy. Jak otworzyłem drzwi pasażera, masa się na nim nie pojawiła.

Czy przyczyną tego, że mechanizm drzwi działał przez chwilę a potem nie działał tak jak opisałem to powyżej było spowodowane tym że sprawdzałem go przy otwartych drzwiach? Bo jeśli drzwi były cały czas otwarte przy „testowaniu” to mechanizm w ogóle chyba nie powinien działać?


“Nie jeździj szybciej niż lata Twój Anioł Stróż...”

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob paź 03, 2009 18:01

Przeciwnie, powinien działać. Wygląda to tak: gasisz silnik (moduł przestaje dostawać plus po zapłonie) , chcesz domknąć szyby przyciskiem, możesz to przez chwilę zrobić, a potem już nie, dopiero jak otworzysz drzwi - właśnie dzięki masie podawanej z krańcwki drzwi kierowcy kablem brązowo - żółtym. Więc musisz skontrolować czemu nie masz tej masy zaczynając od krańcówki i ją podpiąć do modułu jak należy, być może nie masz tam tego kabla od krańcówki i jeden z trzech styków krańcówki jest wolny, to musisz sbie to dorobić od tego pinu aż do modułu szyby.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 98 gości