Witam wszystkich,
Mam mały kłopot,
Ja poruszam się golfem VI a teściu jeździ III.
Nie podaje iskry na świece,
Rocznik 95 silnik 1,8 benzyna z gazem.
Sprawdzałem alarm i odcięcie zapłonu jest ok. Patrząc dalej widziałem cewkę zapłonu i wzmacniacz iskry, wchodzą tam trzy przewody zasilające jedna masa i dwa plusy.
Napięcie na zaciskach do cewki jest. Idąc dalej tym tropem wychodzi jeden przewód z wysokim napięciem na rozdzielacz zapłonu. Rozdzielacz jest zasilany trzema przewodami jedna masa i dwa plusy, napięcie zasilania na rozdzielaczu też jest, A ta cholera iskry nie poda za boga.
Sprawdzałem przewód wysokiego napięcia pomiędzy cewką a rozdzielaczem i ma on bardzo dużą oporność bo aż 2 mega ohmy, na mój gust za dużo, więc wziąłem inny przewód i dotknąłem pomiędzy masą a cewką a ona nie podała iskry do masy.
Pytanie....
Jaką powinien mieć oporność przewód pomiędzy cewką a rozdzielaczem?
Czy dotykając przewodem z cewki do masy powinien dać iskrę czy sprawdzać dopiero przy świecach?
Proszę was o pomoc ponieważ od teścia dostałem golfa IV i go modyfikuję i troszkę wiem na temat elektryki oraz elektroniki a nie chciałbym teścia zostawić na lodzie z problemem.
Moje pytanie, co mogę jeszcze sprawdzić poza tym co już zrobiłem.
Jakby ktoś był w temacie i wiedział co sprawdzić i był na tyle uprzejmy i podał nr telefonu do siebie ja zadzwonię i podpytam,
Z góry dzięki za wszystkie wskazówki,
Brak iskry na świecach
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
plus, masa, a kabel zielony podaje impulsy napięcia z ECU - ten tworzy je na podstawie sygnałów z tego co nazywasz rodzelaczem zapłonu - a co jest czujnikiem halla - przy aparacie zapłonowym. Rozdzielacz to palec wirujący i przekazujący iskrę ze środkowego kabla wysokiego napięcia na cylindry. To tak dla wyjaśnienia.matias1 pisze: Patrząc dalej widziałem cewkę zapłonu i wzmacniacz iskry, wchodzą tam trzy przewody zasilające jedna masa i dwa plusy.
A co do rozwiązania - nie musisz na razie tak naukowo do tego podchodzić. Najcześciej za brak iskry odpowiada cewka zapłonowa (jest w jednej obudowie z modułem wzmocnienia), lub czujnik halla w aparacie zapłonowym. Czujnik sprawdzisz , cewki zwykłym miernikiem na 100 procent nie dasz rady - najprostsza metoda to podmiana na próbę. Wszystko było na forum. Szukajka u dołu strony i miłego czytania.
Ostatnio zmieniony ndz paź 11, 2009 10:17 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Witam,
Dzięki za szybkie info. Jutro szukam cewki aby ją podłożyć i zobaczyć jak działa.
Dam znać jak mi poszło.
Pozdro.
[ Dodano: 12 Paź 2009 23:15 ]
Witam,
Mam dobre nowiny, Glof III od teścia jest już na chodzie.
Oprócz cewki zaplonowej, która jednak nie dawała iskry jeszcze padła pompa paliwa, dziwny zbieg okoliczności,
Teraz jest już ok........
W tej chwili zakładam elektryczne szyby do mojej VI, czyli org. moduł komfortu+elektryczne szyby 4 szt też org. do tego nieorginalne zamki centralnego w raz z siłownikiem do klapy i mała przeróbka czyli zamiast domykanie szyb z klucza w zamku kierowcy domykanie z pilota. Wszystko to nie jest orginał z VW. Aby było ciekawie mój golf ma magistrale can a moduł komfortu i siłowniki są bez cana. Prace zbliżają się ku końcowi opisze wszystko co i jak........
Na razie pozdrowionka i dzięki za podpowiedzi co do golfa od teścia.
Mati.
Dzięki za szybkie info. Jutro szukam cewki aby ją podłożyć i zobaczyć jak działa.
Dam znać jak mi poszło.
Pozdro.
[ Dodano: 12 Paź 2009 23:15 ]
Witam,
Mam dobre nowiny, Glof III od teścia jest już na chodzie.
Oprócz cewki zaplonowej, która jednak nie dawała iskry jeszcze padła pompa paliwa, dziwny zbieg okoliczności,
Teraz jest już ok........
W tej chwili zakładam elektryczne szyby do mojej VI, czyli org. moduł komfortu+elektryczne szyby 4 szt też org. do tego nieorginalne zamki centralnego w raz z siłownikiem do klapy i mała przeróbka czyli zamiast domykanie szyb z klucza w zamku kierowcy domykanie z pilota. Wszystko to nie jest orginał z VW. Aby było ciekawie mój golf ma magistrale can a moduł komfortu i siłowniki są bez cana. Prace zbliżają się ku końcowi opisze wszystko co i jak........
Na razie pozdrowionka i dzięki za podpowiedzi co do golfa od teścia.
Mati.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 274 gości