Brak zaśilania na pompkę obiegu wody pomocy!!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Marti AAA
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 22:26
Lokalizacja: kolo,wielkopolska
Kontakt:

Brak zaśilania na pompkę obiegu wody pomocy!!!

Post autor: Marti AAA » czw lis 26, 2009 13:36

witam koledzy mam taki problem z pewnym ustrojstwem a mianowicie brak napięcia na dodatkową pompkę obiegu wody , pompka sprawdzona i działa. vw golf 2,8 vr6.
Jeśli ktoś już przerabiał ten temat proszę o pomoc......
Ostatnio zmieniony pt lis 27, 2009 22:18 przez Marti AAA, łącznie zmieniany 1 raz.


Marcin

malolat
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: pn lut 07, 2005 17:41
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: malolat » czw lis 26, 2009 17:22

pompka jest w szeregu z czujnikiem G2 (4-pin) - w kroccu termostatu
wlacz zaplon
odlacz wtyczke i zewrzyj przewody po przekatnej - bronzowy i brazowy/czerw
pompka i pierwszy bieg wentylatora powinien sie zalaczyc

jesli wlaczyl sie to wymiana czujnika
a jak nie, to trzeba przeswietlic przewody od czujnika do pompki
u mnie zasniedzialy piny w zlaczce wiazki silnikowej pod pompka

zdjecia i krotki opis na stronie 19-19 w " aaa_pg_cooling_system.pdf "

jak cos to pisz, bedziemy myslec co dalej



Awatar użytkownika
Marti AAA
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 22:26
Lokalizacja: kolo,wielkopolska
Kontakt:

Post autor: Marti AAA » czw gru 10, 2009 22:56

witam zrobiłem jak kolega opisał
i tak
przy włączonym zapłonie brak reakcji przy zwieraniu kabli brązowy-czerwony
przy wyłączonym zapłonie zwieram kable brązowy-czerwony chodzi tylko pierwszy bieg wentylatora czyli czujnik ok
dodam że poprzednia pompka jak ją wymontowałem i rozebrałem okazało się ze jest doszczętnie spalona więc zakupiłem inną z corrado zamontowałem i nic ponownie zwierałem kable brązowy-czerwony chodzi tylko pierwszy bieg wentylatora na wyłączonym zapłonie porażka myślę
ze ta spalona pompka mogła zrobić zwarcie i coś się zjarało przez nią bo na przewodzie czerwonym zasilającym pompkę brak napięcia nie wiem co robić.........


Marcin

malolat
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: pn lut 07, 2005 17:41
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: malolat » czw gru 10, 2009 23:22

zobacz rozbierz zlacze wiazki z pod pompki elektrycznej i zobacz czy tam dochodzi, czy nie sa zasniedziale piny... omomierz w reke i przeswietlaj przewody :D



Awatar użytkownika
dygac
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: czw lut 01, 2007 23:52
Lokalizacja: Pisz
Kontakt:

Post autor: dygac » czw gru 10, 2009 23:23

hmm u mnie przykładowo pompka wspomagająca obieg włącza się po przekręceniu zapłonu i działa czy silnik zimny czy gorący


[img]http://images24.fotosik.pl/46/b1f4807d10125b17.jpg[/img]
i MK3 US w duecie

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw gru 10, 2009 23:33

Zdaje mi się że pompe jest zasilana poprzez sterownik wentylatorów. Pin numer 10 z wtyczki z większą ilościa kabli. Nie jestem pewien, marne schematy mam i jest kilka rozwiązań ale raczej tym tropem idź że to wyjście ze sterownika mogło się uwalić


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Marti AAA
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 22:26
Lokalizacja: kolo,wielkopolska
Kontakt:

Post autor: Marti AAA » pt gru 11, 2009 23:30

ok dzięki za podpowiedz jutro sprawdzę wiązkę , a ten czujnik odpowiada włączenie pompki i pierwszego biegu wentylatora po to aby po ostrej jeździe gdy gasisz samochód był jeszcze obieg wody czyli zasilanie na pompce musi być non stop Dobrze myślę czy się mylę tego jeszcze nie wiem......


Marcin

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt gru 11, 2009 23:42

nie za dobrze. Jak zasilanie na pompce pojawia się to ona pracuje. Więc podawana jest jak ma pracować a nie non stop. Czyjnik ma zasilania stałe, sterownik również, ale pomka wtedy kiedy trzeba


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Marti AAA
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 22:26
Lokalizacja: kolo,wielkopolska
Kontakt:

Post autor: Marti AAA » pt gru 11, 2009 23:59

ok dzięki odpiszę jak tylko to sprawdzę

[ Dodano: 12 Gru 2009 16:54 ]
witam rozebrałem wiązkę przeczyściłem i dalej nic brak zasilania na czerwono-czarnym kabelku przy włączonym zapłonie
a na brązowym jest napięcie non stop przy wyłączonym i wyłączonym zapłonie.......

[ Dodano: 12 Gru 2009 22:07 ]
i co dalej nie wiem a jakiegoś przekaźnika niema od tego który za to odpowiada ?


Marcin

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 118 gości