Turbo czy intercooler?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
stasiu14
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 529
Rejestracja: wt sie 09, 2005 21:14
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Turbo czy intercooler?

Post autor: stasiu14 » sob kwie 03, 2010 15:43

Mam take małe pytanie a mianowicie w golfie 5 genrecji, czasami mam tak, aby przyspieszyc do 3 tys obr poprzebuje wiecej wcisnac gazu a czasami tak ze delikatnie naciskam to auto momentalnie gubi trakcje i do 3 tys obr jest o wiele szybciej... Dodam ze turbina po nie az tak długiej jezdzie jest wrecz goraca. I tu moje pytanie czego to moze byc wina?? Dodam ze silnik to 2.0 tdi. Kiedys po wymianie rozrzadu w ASO tez mialem taki "bonus" ze auto wrecz zasuwało...



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » sob kwie 03, 2010 15:59

Turbo robi się gorące i to normalne- bo przez część gorącą przelatują spaliny i nagrzewają turbosprężarkę. Jak masz wątpliwości to trzeba posprawdzać wszystkie parametry pracy silnika.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
stasiu14
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 529
Rejestracja: wt sie 09, 2005 21:14
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: stasiu14 » sob kwie 03, 2010 21:37

wiem, ze turbo sie grzeje w zwiazku z czym nalezy chodzic turbine, gdyz intercooler nie jest w stanie schlodzic jej w pelni (fabryczny ic)... Jak sprawdzic parametry silnika, bo mam kabel do vaga



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » sob kwie 03, 2010 21:39

stasiu14 pisze:gdyz intercooler nie jest w stanie schlodzic jej w pelni
IC nie chłodzi turbiny, chłodzi powietrze do silnika

[ Dodano: Sob Kwi 03, 2010 21:41 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91005



Awatar użytkownika
hyper74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: sob kwie 02, 2005 21:51
Lokalizacja: Bukowiec

Post autor: hyper74 » ndz kwie 04, 2010 00:02

A N75 w MKIV jak jest walnienty N75 lub turbo to takie są objawy.... Notlauf.....


...Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...

Awatar użytkownika
stasiu14
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 529
Rejestracja: wt sie 09, 2005 21:14
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: stasiu14 » ndz kwie 04, 2010 09:10

a co jest w mk5 2.0 tdi?? Powiem ze turbo w ogole dobrze daje rade ale jak czasem "zaskoczy" to but jest zupelnie z innej bajki oczywiscie pozytywnie... Mozna to jakos sprawdzic Vag' iem bo mam takowego. Aha i kolejna sprawa to widze ze jak jest prawidlowo to tam kolo atrapy jest wlot powietrza to zasysa dobrze a jak juz zwyczajnie to bardzo delikatnie ciagnie... Co moze byc przyczyna tego i jak to naprawic, ewentualnie jakie sa koszty tej naprawy. Aha i dodam ze auto tak jakby mialo wiekszy moment i lepiej wkreca sie na obroty tak jak na tym filmiku z 2.0 tdi 140ps:
... re=related



Awatar użytkownika
hyper74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: sob kwie 02, 2005 21:51
Lokalizacja: Bukowiec

Post autor: hyper74 » ndz kwie 11, 2010 09:47

Może sztanga turbiny się blokuje... jak raz zaskoczy a raz nie... znajdź zawór N75 po wężyku poleć do gruszki i sprawdź czy sztanga się porusza bez skoków .... musi chodzić ciężko ale płynnie...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


...Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 67 gości