Wymiana TPS (foto)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Tendi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: wt lut 02, 2010 14:16
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Wymiana TPS (foto)

Post autor: Tendi » wt kwie 06, 2010 09:39

Witam. Jakis czas temu zaczely sie u mnie problemy z odpalaniem, obrotami i jazda na benz. Po podpieciu pod komp wyskoczyl blad G69 - potencjometr przepustnicy po skasowaniu bledu wszystko bylo OK lecz nie na dlugo, wiec tym razem wyjalem i przeczyscilem przpustnice oraz styki i kostke od czujnika. Na ok 200km mialem problem z glowy, lecz przed swietami znow sie zepsulo i blad juz nie chcial sie skasowac. Kupilem na allegro taki czujnik:

http://www.allegro.pl/item968155107_pot ... t_tps.html

Czujnik wlasnie dostalem ale nie mam czasu dzis podjechac na warsztat do chlopakow stad moje pytania:
1) Czy wystarczy tamten czujnik odkrecic (2 sruby torx) i przykrecic ten nowy, czy wymaga to regulacji i ew skasowania bledu na komputerze ?
2) Czy trzeba robic adaptacje przepustnicy ?

mk3 gti silnik 2E, tak wyglada stary czujnik:
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony wt kwie 06, 2010 09:40 przez Tendi, łącznie zmieniany 1 raz.


Byl mk2 1.6PN jest mk3 2.0 GTI 2E

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » wt kwie 06, 2010 10:07

Trzeba ustawić i zrobić adaptację


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Tendi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: wt lut 02, 2010 14:16
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tendi » wt kwie 06, 2010 10:33

A jak to ustawic? Widzialem na forum temat o regulacji TPS ale tam ktos napisal, ze trzeba zamknac przepustnice i odlaczyc krokowca a nastepnie regulowac na zamknietym. Ale jak regulowac ?


Byl mk2 1.6PN jest mk3 2.0 GTI 2E

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » wt kwie 06, 2010 11:29

Ty czytałeś opis do silników gdzie silniczek krokowy ma wysuwany trzpień który popycha przepustnicę, w 2e silniczek jest zaworem

nie pamiętam czy w 2e jest możliwość regulacji położenia tps czy poprostu się go przykręca i on sam się ustawi ale adaptację musisz robić napewno


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Tendi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: wt lut 02, 2010 14:16
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tendi » śr kwie 07, 2010 10:02

Bylem u Adamma z forum. Wymienil TPS, skasowal blad, adapatacji powiedzial ze w tym silniku sie nie robi. Wracajac do domu na benzynce znow zaczely wariowac obroty a jak zgasl to z trudem odpalal. Przyczyna okazal sie zaworek ktory byl niesprawny i zalewal cala przeplywke i przepustnice benzynka, filtr powietrza tez byl nia nasiakniety. Po wymianie tego zaworka pali na dotyk, obroty sa idealne.

Przy okazaji wyjasnilo sie dlaczego podczas jazdy na gazie dzialy sie dziwne rzeczy- caly czas zelwal go benz. Dziwne ze wogole nie bylo jej czuc. Swoja droga jakby gaz wystrzelil to pewnie by sie zapalil :okej:


Byl mk2 1.6PN jest mk3 2.0 GTI 2E

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » śr kwie 07, 2010 10:46

Jak wymieniał ci Adam ten TPS to czy go ustawiał, bo sam nie wiem, a każdy inaczej mówi.
Druga sprawa, to piszesz że przyczyną problemów był "zaworek" (
"Przyczyna okazał się zaworek który był niesprawny i zalewał cala przepływkę i przepustnice benzynką"
). Co to i jaki to zaworek ? Bo sam u siebie nieraz mam nierówne obroty. Delikatnie skaczą i nieraz nawet na obrotomierzu nie widać zmian ( wskazówka się nie rusza, bo tak delikatnie skaczą ), ale da się odczuć nierówną pracę.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr kwie 07, 2010 11:00

regulator ciśnienia benzyny to jest, tak się objawia pęknięcie jego membrany. TPS się nie adoptuje w 2E.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » śr kwie 07, 2010 11:33

Aha czyli to regulator ciśnienia paliwa ten zaworek :jezor:
Odnośnie TPS itp. to wiem że się nie adoptuje, ale czy go się jakoś ustawia/reguluje ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr kwie 07, 2010 12:53

nie, tylko przepustnice jeśli była ruszana


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Tendi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: wt lut 02, 2010 14:16
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tendi » śr kwie 07, 2010 15:53

Tak chodzilo o regulator cisnienia paliwa, mniej wiecej cos takiego:
http://www.allegro.pl/item983653997_reg ... di_vw.html


Byl mk2 1.6PN jest mk3 2.0 GTI 2E

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 99 gości