Wymiana TPS (foto)
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana TPS (foto)
Witam. Jakis czas temu zaczely sie u mnie problemy z odpalaniem, obrotami i jazda na benz. Po podpieciu pod komp wyskoczyl blad G69 - potencjometr przepustnicy po skasowaniu bledu wszystko bylo OK lecz nie na dlugo, wiec tym razem wyjalem i przeczyscilem przpustnice oraz styki i kostke od czujnika. Na ok 200km mialem problem z glowy, lecz przed swietami znow sie zepsulo i blad juz nie chcial sie skasowac. Kupilem na allegro taki czujnik:
http://www.allegro.pl/item968155107_pot ... t_tps.html
Czujnik wlasnie dostalem ale nie mam czasu dzis podjechac na warsztat do chlopakow stad moje pytania:
1) Czy wystarczy tamten czujnik odkrecic (2 sruby torx) i przykrecic ten nowy, czy wymaga to regulacji i ew skasowania bledu na komputerze ?
2) Czy trzeba robic adaptacje przepustnicy ?
mk3 gti silnik 2E, tak wyglada stary czujnik:
http://www.allegro.pl/item968155107_pot ... t_tps.html
Czujnik wlasnie dostalem ale nie mam czasu dzis podjechac na warsztat do chlopakow stad moje pytania:
1) Czy wystarczy tamten czujnik odkrecic (2 sruby torx) i przykrecic ten nowy, czy wymaga to regulacji i ew skasowania bledu na komputerze ?
2) Czy trzeba robic adaptacje przepustnicy ?
mk3 gti silnik 2E, tak wyglada stary czujnik:
Ostatnio zmieniony wt kwie 06, 2010 09:40 przez Tendi, łącznie zmieniany 1 raz.
Byl mk2 1.6PN jest mk3 2.0 GTI 2E
Trzeba ustawić i zrobić adaptację
mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ty czytałeś opis do silników gdzie silniczek krokowy ma wysuwany trzpień który popycha przepustnicę, w 2e silniczek jest zaworem
nie pamiętam czy w 2e jest możliwość regulacji położenia tps czy poprostu się go przykręca i on sam się ustawi ale adaptację musisz robić napewno
nie pamiętam czy w 2e jest możliwość regulacji położenia tps czy poprostu się go przykręca i on sam się ustawi ale adaptację musisz robić napewno
mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bylem u Adamma z forum. Wymienil TPS, skasowal blad, adapatacji powiedzial ze w tym silniku sie nie robi. Wracajac do domu na benzynce znow zaczely wariowac obroty a jak zgasl to z trudem odpalal. Przyczyna okazal sie zaworek ktory byl niesprawny i zalewal cala przeplywke i przepustnice benzynka, filtr powietrza tez byl nia nasiakniety. Po wymianie tego zaworka pali na dotyk, obroty sa idealne.
Przy okazaji wyjasnilo sie dlaczego podczas jazdy na gazie dzialy sie dziwne rzeczy- caly czas zelwal go benz. Dziwne ze wogole nie bylo jej czuc. Swoja droga jakby gaz wystrzelil to pewnie by sie zapalil
Przy okazaji wyjasnilo sie dlaczego podczas jazdy na gazie dzialy sie dziwne rzeczy- caly czas zelwal go benz. Dziwne ze wogole nie bylo jej czuc. Swoja droga jakby gaz wystrzelil to pewnie by sie zapalil
Byl mk2 1.6PN jest mk3 2.0 GTI 2E
Jak wymieniał ci Adam ten TPS to czy go ustawiał, bo sam nie wiem, a każdy inaczej mówi.
Druga sprawa, to piszesz że przyczyną problemów był "zaworek" (
Druga sprawa, to piszesz że przyczyną problemów był "zaworek" (
). Co to i jaki to zaworek ? Bo sam u siebie nieraz mam nierówne obroty. Delikatnie skaczą i nieraz nawet na obrotomierzu nie widać zmian ( wskazówka się nie rusza, bo tak delikatnie skaczą ), ale da się odczuć nierówną pracę."Przyczyna okazał się zaworek który był niesprawny i zalewał cala przepływkę i przepustnice benzynką"
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Tak chodzilo o regulator cisnienia paliwa, mniej wiecej cos takiego:
http://www.allegro.pl/item983653997_reg ... di_vw.html
http://www.allegro.pl/item983653997_reg ... di_vw.html
Byl mk2 1.6PN jest mk3 2.0 GTI 2E
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 99 gości