Padl komputer Digifant II. Jaki w zamian?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jarnes
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: wt lis 06, 2007 21:31
Lokalizacja: Piotrków / Wrocław
Kontakt:

Padl komputer Digifant II. Jaki w zamian?

Post autor: jarnes » pn mar 30, 2009 11:37

witam
mam komputer digifant II 037 906 022 E, który niestety nie działa. Czy w zamian muszę wsadzić identyczny czy mogę z takimi samymi cyferkami ale innymi literkami na końcu, które były dedykowane do innych silników. Mam silnik 1.8 8V- oznaczenie PB, rocznik 88'.
Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony pn mar 30, 2009 14:19 przez jarnes, łącznie zmieniany 1 raz.


mój GTI

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=164606

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn mar 30, 2009 13:31

lepiej jednak identyczny , bo jakby potem były jakieś kłopoty z silnikiem , to nie będziesz wiedział czy to wina innego sterownika , czy może czegoś innego , a jak mas taki sam to wtedy można go wykluczyć



Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » pn mar 30, 2009 15:08

nie bedzie zadnych kłopotów. sam zmienialem z PFa na PB.
miś fazi, cos Ci się pomięszało.

Tyle tylko ze komp ma byc z PBka bo jak kupisz z PFa to bedziesz potrzebowal jeszcze sondy :)

Moze miec końcówke AN, BC, DC, FJ, N DB.


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn mar 30, 2009 15:29

w takim razie się nie mięszam , :bajer:



Awatar użytkownika
n2oszaman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: sob gru 08, 2007 02:21
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: n2oszaman » pn mar 30, 2009 16:55

podpinając się do tematu, nawet kolegi :) zapytam się jeszcze jakie końcówki będą miały odpowiednio komputery dla PFa ? bo mam wątpliwość co do sprawności mojego obecnego (037 906 022 BB)



Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » pn mar 30, 2009 19:20

n2oszaman, napewno końcówka AM i CT a reszty nie pamiętam.
W każdym razie jak pieprzy Ci się sonda i nie chce Ci sie znowu kupowac sondy, to sprzedajesz kompa kupujesz z PB i masz spokoj :>
Ostatnio zmieniony pn mar 30, 2009 19:20 przez chosen, łącznie zmieniany 1 raz.


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
jarnes
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: wt lis 06, 2007 21:31
Lokalizacja: Piotrków / Wrocław
Kontakt:

Post autor: jarnes » wt mar 31, 2009 18:27

kurcze, ale ja mialem koncowke E. A tego nie wypisales. To znaczy, ze mialem zlego kompa? Do jakiego silnika jest dedykowane E?
Pozdrawiam


mój GTI

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=164606

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » wt mar 31, 2009 23:01

jarnes, poprostu wszytskich końcówek nei znam :>


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Eternity
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw wrz 24, 2009 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Eternity » ndz maja 23, 2010 17:38

Odświeżę troszkę temat może wie ktoś na jaki można zamienić komp od 2.0 8v 2E miałem 037906024T podmieniłem na ECU z tego samego silnika z takim samym numerem ale końcówką AF i nie działał dobrze. Czy można wsadzić jakiś inny??



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz maja 23, 2010 22:54

037 997 024TX
Ten Twój jest od nowszych 2E, nie wiem jakie były różnice, zdaje się nie miały wtryskiwacza rozruchowego. Na czym polega złe działanie?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Eternity
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw wrz 24, 2009 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Eternity » pn maja 24, 2010 11:44

No właśnie tego się bałem że tylko TX może go zastapić. Problem polega na tym ze zalewa go na zimnym jak i na ciepłym... kompci na czarno benzyną i silnik się krztusi. Po rozgrzaniu troszkę lepiej. Wymieniłem sondę przepływkę czujnik temp został komp. A ostatnio nawet nie pali dobrze - trzeba długo kręcić ale zapala.

Paweł Marek może wiesz gdzie takiego kompa można dostać??



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn maja 24, 2010 12:31

Sprawdź zmasowanie komputera po pierwsze, bo co prawda nie jestem pewien ale nie widze powodu żeby silnik nie chodził z tym drugim komputerem, w końcu listwa wtryskowa, przepływomierz i reszta czujników się nie zmieniły więc szukaj kłopotu gdzie indziej, np w regulatorze ciśnienia paliwa (benzyny w jego weżyku ma nie być) . Albo niesprawnym przepływomierzu czy czujniku temperatury - instrukcje kontroli na forum. Natomiast gdyby wtryskiwacze były non stop otwarte to owszem - awaria kompa.
Kompa szukaj znajdziesz łatwo od SEATA, PASKA, Golfa GTI czy Vento z silnikami 2E


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Eternity
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw wrz 24, 2009 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Eternity » pn maja 24, 2010 12:43

Silnik z drugim kompem chodził ale nie za dobrze koło 2-3 tys strasznie mulił a dopiero powyżej zaczynało być ok.
Jeśli chodzi o przepływkę sondę i czujnik to wszystko nowe więc raczej sprawne.....
Hmm zmasowanie kompa?? Gdzie tego szukać i jak to sprawdzić??

Co do kompa to właśnie szukam od kilku tygodni i nie widziałem na żadnym portalu ani u mechaników takiego jak mam z T bądz TX ;/



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn maja 24, 2010 12:52

Eternity, moim zdaniem komp nie jest winien. Chodziło mi o dobra masę dochodząca do kompa kablami brązowymi. Sprawdź raczej ustawienie rozrządu i zapłonu. Mulenie z kopem na wysokich obrotach jest typowe dla zbyt wyprzedzonego zapłonu, ew. z przestawionym rozrządem (złe ustawienie paska rozrzadu, lub odpkukać to co mi sie własnie niedawno trafiło - ściecie klina na wale.). A przepływki nowej to chyba nie masz bo z 2000 kosztuje, tylko założyłeś używkę, to trzeba ją sprawdzić voltomierzem.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 98 gości