delikatne bujanie paska rorzadu olać czy nie?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Morton;]

delikatne bujanie paska rorzadu olać czy nie?

Post autor: Morton;] » ndz maja 30, 2010 10:59

Witam rorząd był robiony jakies 3kk (1.3 pasek +papa) temu niedawno zauważyłem po ściągnięciu obudowy ze buja się delikatnie może jakiś 1-2 mm i teraz jest moje pytanie bo nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi olac to czy nie :helm:



Awatar użytkownika
doma87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz maja 23, 2010 22:36
Lokalizacja: dolice

Post autor: doma87 » ndz maja 30, 2010 11:34

założ pokrywe na silnik i jeżdzij spokojnie do następnej wymiany. :metal:



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz maja 30, 2010 11:47

Morton;] pisze:buja się delikatnie może jakiś 1-2 mm
Co i w jaki sposób się buje?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz maja 30, 2010 13:09

zaglądaj na to cześciej, nie zapominaj, przygazuj i patrz czy pasek nie wpada w wibracje, czy koła paska w tym pompy nie maj a bić, bo to wszystko może zmniejszyć trwałość paska rozrządu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz maja 30, 2010 13:49

Myślałem o niedokręconym kole na wale korbowym, co by mogło narobić niezłego gnoju....



Morton;]

Post autor: Morton;] » ndz maja 30, 2010 17:15

znaczy pasek chodzi delikatnie na boki prawo lewo jakies 1-2 mm jak napisalem dodam tez ze zerwal mi sie kiedys pasek od alternatora bo krzywo zalozylem alternator kupilem noway ustawilem dobrze ale kolo to przy silniku ma delikatne bicie mysle ze od tego jak zjechal pasek to kolo by wypadalo wymienic chyba co?



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz maja 30, 2010 18:45

Morton;] pisze:pasek chodzi delikatnie na boki prawo lewo jakies 1-2 mm
Ale w którym miejscu?



Morton;]

Post autor: Morton;] » ndz maja 30, 2010 20:11

dokladnie na kole od walka :grin:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz maja 30, 2010 20:52

prosze cię pisz konkretnie, piszesz o alternatorze to to on jest napedzany z kola pasowego wału korbowego, więc co w końću bije. Koło zębate wałka rozrzadu, pompy, czy koło pasowe wału które przykrecone jest do kółka rozrzadu na wale. Ta ostatnia opcja to już marnie rokuje


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

damiano1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 21:55
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: damiano1987 » ndz maja 30, 2010 23:23

Ja tam kolege doskonale rozumiem :bigok: i mam rade jezeli pasek nie zeskakuje z kola rozrzadu i pompy wody to sie nie przejmuj i jezdzij dalej ewentualnie sprawdz czy sruby dokrecone sa od kola zebatego walu korbowego i czy pasek jest dobrze naciągnięty (powinien sie zginać pod kątem 90 stopni nie wiecej). A te kolo pasowe najlepiej wymien jak ma bicie widoczne na szrocie mozesz kupic tanio i w dobrym stanie (proste) :bigok:


VW-i jedziesz dalej :)

Morton;]

Post autor: Morton;] » pn cze 07, 2010 20:25

ok dzięki koledzy właśnie o to mi chodzi rorzad swoja droga czyli sie nie przejmowac kolo psaowe lepiej wymienic dzieki za pomoc :pub:

[ Dodano: 07 Cze 2010 20:22 ]
odkopuje temat :grin: dzisiaj zmieniałem kolo pasowe alternatora i dokładnie przyjrzałem się rozrządowi po wglądzie okazało się ze tnie pasek :goof: odpaliłem auto i oglądam wszystkie kola pompa nowa ok wałek rozrządu ok patrze na wal tez wydaje się ok przyglądam się tak przyglądam patrze a tu obudowa ta cześć przy silniku jest pęknięte kolo papy i zsunięte wjeżdża na pasek i to obudowa cięła pasek :bigok: no to problem rozwiązany pasek się nawet już tak nie buja jeszcze delikatnie ale minimalnie :grin: i teraz pytanie moje ścięło na oko z 2 - 3 minimetry musze juz zmieniac pasek czy moge jeździć jeszcze trochę bez większego butowania bo po 1 nie mam sieki na mechaniora a mam jeszcze olej do wymiany po 2 niedługo przyjeżdża kumpel ojca w odwiedziny mechanik to mi zmieni za free :grin: pasek ma 3000km?



Feniks333
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt lut 01, 2008 21:55
Lokalizacja: Piątek

Post autor: Feniks333 » pn cze 07, 2010 21:19

Ja bym zmienił. Z rozrządem nie ma żartów o czym się sam boleśnie przekonałem.



Morton;]

Post autor: Morton;] » pn cze 07, 2010 22:00

znaczy zmiezylem dokładnie porównałem z danymi na pasku i ścięło minimalnie wiec naradzie zotaje tak jak jest dzieki ello :grin:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 90 gości