problem z pompą paliwa - 16v PL

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

włóczykij
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 17:19
Lokalizacja: Oberschlesien

problem z pompą paliwa - 16v PL

Post autor: włóczykij » sob cze 12, 2010 10:01

mam problem z moim golfem, mianowicie nie dochodzi mi prąd do pompy paliwa tej zewn. tj w ogóle się nie załącza.
przekaźnik na 100% sprawny bo jest nowy (sprawdzałem 2 różne)
jak go otworzyłem i zetknąłem blaszke to pompa pracuje, paliwo bulgocze, jednak nie chce zapalić.

zaczęło się jakiś miesiac temu, wtedy pompa nie załączała sie na ciepłym silniku (np. rano palił od strzała) wymieniłem przekaźnik 67 na nowy i śmigało aż miło.
wczoraj znowu to samo, tylko że teraz nawet na zimnym pompa milczy :grrr:
przeczyściłem styki, wtyczki, sterownik, prysnąłem wszędzie kontakt sprayu i lipa.
dodam że z elektryki jestem zielony...

proszę, pomóżcie :otepienie:

[ Dodano: 12 Cze 2010 11:27 ]
proszę, pomóżcie bo jestem uziemiony, a pilnie potrzebuje auto...
Ostatnio zmieniony sob cze 12, 2010 10:01 przez włóczykij, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob cze 12, 2010 13:05

przekaznik pompy jest uruchamiany od sterownika zapłonu styk 10. Ważne jest czy uruchamia się na moment po przekręceniu zapłonu. Jeśli nie winny jest ten sterownik jego zasilanie albo połączenie między nim a przekaźnikiem. Jeśli tak a potem już nie to może być winien czujnik halla (wówczas niema iskry) albo połączenie między modułem wzmocnienia a tym sterownikiem zapałonu (styk 6 do styku 12)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

włóczykij
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 17:19
Lokalizacja: Oberschlesien

Post autor: włóczykij » sob cze 12, 2010 13:35

nic się nie uruchamia, cisza jest
czyli od czego zacząć ? ten sterownik jest na podszybiu od str pasażera, który to jest z kolei ten styk 10 jak to sprawdzić czy tam się coś dzieje?!
ja jestem zielony w sprawach elektryki więc proszę Cię o wytłumaczenie krok po kroku co i jak
z góry dzięki



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob cze 12, 2010 13:49

A ja sie przyznaję że też jestem zielony z wtrysku mechanicznego i moja odwpowiedź jest na podstawie analizy schematu. Wiem że wtrysk mechaniczny ma jakiś sterownik w skrzynce i jakiś na podszybiu, który to jest sterownik zapłonu nie wiem, ale teraz przynajmniej wiesz ogólnie czego szukać. Chodzi o to że ten sterownik nie podaje sygnału na przekaźnika pomp (masowy sygnał) albo brak jest plusa po zapłonie na ten przekaźnik. Masa ze sterownika uruchamia przekaźnik, plus jest zawsze po włączeniu zapłonu - chodzi o dwa styki obługujące cewkę przekaźnika, bo już wiadomo że na styki robocze przekaźnika napięcie dochodzi skoro ich zetkniecie włącza pompę. Do szczegółów dojdziesz sam z miernikiem albo inni pomogą.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

włóczykij
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 17:19
Lokalizacja: Oberschlesien

Post autor: włóczykij » sob cze 12, 2010 18:02

ok dzięki, więc proszę o jakieś porady bo jestem w głębokiej d..
:grrr:



diodas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 19:17
Lokalizacja: szczecin

Post autor: diodas » sob cze 12, 2010 19:02

Skoro włączając ręką przekaźnik-pompa się załącza(ważna jest ta z pod auta), a auto dalej nie odpala to brak jest napewno iskry, a za nią odpowiada ten sam sterownik co za sterowanie przekaźnikiem pompy. Sprawdz czy sterownik dostaje zasilanie(plus-pin 5 sterownika po przekręceniu kluczyka i mase pin 3 sterownika).
Jeżeli zasilanie jest to sterownik jest uszkodzony i trzeba go wymienić/naprawić.
Pozdrawiam i miłej walki....
n00b pisze:nic się nie uruchamia, cisza jest
czyli od czego zacząć ? ten sterownik jest na podszybiu od str pasażera, który to jest z kolei ten styk 10 jak to sprawdzić czy tam się coś dzieje?!
ja jestem zielony w sprawach elektryki więc proszę Cię o wytłumaczenie krok po kroku co i jak
z góry dzięki



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » sob cze 12, 2010 20:03

po pierwsze to sprawdz czy masz iskrę a jak nie ma to sprawdz czujnik halla

jednakże gdy po przekręceniu na zapłon pompa paliwa nie włącza się ani na sekundę może to oznaczać uszkodzony sterownik lub gdzieś instalację


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

włóczykij
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 17:19
Lokalizacja: Oberschlesien

Post autor: włóczykij » sob cze 12, 2010 21:32

:bigok: mam winowajcę - zje__ny sterownik
po sprawdzeniu miernikiem tych styków o których mówił diodas, okazało sie że był tam prąd

przed chwilą włożyliśmy z kumpla PLki i odpalił od strzała.
dzięki serdeczne za pomoc
temat ogarnięty



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 83 gości