Tuleje wahacza

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Post autor: waski1 » śr lut 03, 2010 21:41

$layer pisze:Da się. Kąt się nie zmieni. Po wymianie takich elementów zawieszenia zawsze trzeba sprawdzić zbieżność. A jak odkręcasz wahacz do zmiany tuleji to odkręć sworzeń z trzech śrub o zostaw go w zwrotnicy. Chyba że do wymiany sworzeń...
Jak zrobi twoja metoda to sie zmieni kat.



Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Toledziak » śr lut 03, 2010 21:42

Tak jak waski1 pisze, można odkręcić półoś. Jednakże kiedyś miałem przypadek,że nakrętka półosi nie puściła, a pneumatu nie mam. Odkręciłem sworzeń od wahacza i wyjąłem go wpychając trochę do sanek. Wtedy jest na tyle miejsca że nic sie nie dzieje.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » śr lut 03, 2010 21:45

No to jest troche zabawy z tym. Pamiętam ze w mk3 poszlo mi to sprawnie i bez komplikacji zobaczymy jak tu będzie.
Sworzen mam jeden nowy, a drugi zobaczymy przy wymianie.
Co do wahacza i tulejek radzicie zmieniać tą poziomą mniejszą tulejkę czy jej nie ruszac podobno one zadko kiedy się zużywają.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Toledziak » śr lut 03, 2010 21:47

Nie zmieniaj jej, praktycznie tak jak piszesz ona się nie zużywa. Poza tym jak zrobiłeś w mk3 to tak samo w mk4 zrobisz. I to i to jest mcpherson .
Ostatnio zmieniony śr lut 03, 2010 21:48 przez Toledziak, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Post autor: waski1 » śr lut 03, 2010 21:48

Toledziak pisze:Tak jak waski1 pisze, można odkręcić półoś. Jednakże kiedyś miałem przypadek,że nakrętka półosi nie puściła, a pneumatu nie mam. Odkręciłem sworzeń od wahacza i wyjąłem go wpychając trochę do sanek. Wtedy jest na tyle miejsca że nic sie nie dzieje.
Tak jest dobra metoda tylko trzeba zalac dobrze srodkiem penetrujacym i bawic sie ta nakretka zeby bardzo lekko sie odkrecala wkrecac wykrecac i tak w kolko.

[ Dodano: 03 Lut 2010 20:49 ]
marcin999 pisze:podobno one zadko kiedy się zużywają.
Praktycznie nigdy.No moze za 10-15 lat ale wtedy to bedzie problem twojego syna :grin: :grin: :grin:
Ostatnio zmieniony śr lut 03, 2010 21:50 przez waski1, łącznie zmieniany 1 raz.



Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Toledziak » śr lut 03, 2010 21:51

waski1, zgadza sie, masz racje. Ale ja zlałem ta nakrętke i zostawiłem na 3 godziny i nie ruszyła :(, stąd poradziłem sobie tak jak opisałem. Druga sprawa,że nie miałem wtedy pokrętła wygiętego pod kątem prostym tylko o kącie rozwartym, więc nie mogłem siły dokładnie przyłożyć.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » śr lut 03, 2010 21:53

Dzieki za pomoc już wiem co mnie czeka. Pozdro


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Post autor: waski1 » śr lut 03, 2010 21:56

Dzieki za pomoc już wiem co mnie czeka. Pozdro
Spoko robotka na sobote przy piwku !!! Milej zabawy !!!



Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Toledziak » śr lut 03, 2010 22:03

Przy piwku albo 2ch, tylko poskręcaj wszystko jak się należy :)



Awatar użytkownika
focusst
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 21:16
Lokalizacja: RADOM
Kontakt:

Post autor: focusst » pt lip 09, 2010 00:09

Sorki że odkopuje temat, ale nie chce zakładać nowego żeby bałaganu nie było :P Jeśli chodzi o przykręcanie wahacza jak już wymienimy tuleje, to śruby należy dokręcać na opuszczonych kołach, czy może być na podnośniku jeszcze ? I jest jakaś różnica ?


[url=http://change.menelgame.pl/change_please/3600715/][img]http://tbn2.google.com/images?q=tbn:CXq2KpEUm7G09M:http://www.auto-blog.pl/wp-content/uploads/2008/02/volkswagen-golf-gti-w12-650-11.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Progresywny
Lubie to!
Lubie to!
Posty: 832
Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:30
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Progresywny » pt lip 09, 2010 08:57

focusst pisze:Jeśli chodzi o przykręcanie wahacza jak już wymienimy tuleje, to śruby należy dokręcać na opuszczonych kołach, czy może być na podnośniku jeszcze ?
Mozesz dokręcić nawet jeśli będzie w górze



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » pt lip 09, 2010 10:32

Wszystko należy na opuszczonych kołach dociągać bo będą naprężęnia, które przyśpieszą zużycie wymienionych elementów.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 95 gości