Nie wlacza sie wiatrak...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

__Alex__
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pt gru 28, 2007 18:52
Lokalizacja: Polska

Post autor: __Alex__ » sob lip 24, 2010 09:32

[ Dodano: 24 Lip 2010 0:24 ]
guti pisze:chodzi Ci o termowłacznik ?
Tak.
guti pisze:ma byc w pionie.. wiec albo masz otwarty ( lub wogole nie masz termostatu, do sprawdzenia rano czy weze od chlodnicy nagrzewaja sie tak samo szybko ( walniety lub brak termostatu) czy gorny szybciej , a dolny po jakims czasie..( po wyrownaniu temp , na wskazniku powinnien byc pion i za jakis czas właczyc wentylator :) )
Szczerze to nawet nie wiem gdzie jest i jak dokładnie wygląda ten termostat :blush:
Na liczniku jest cały czas tak jak na zdjęciu :
Obrazek
guti pisze: no wlasnie to mi nie pasuje do całosci.. bo jakbys miał otwarty termostat... to raczej Ci sie nie powinien płyn zagotowac.. bo masz cały czas duzy obieg chłodzenia.. przy jakim wskazaniu zagotował Ci sie płyn ?
Przy takim jak powyżej na zdjęciu.
Nie wiem czy ma to znaczenie ale mam odcięte ogrzewanie to znaczy nie jest podłączone do nagrzewnicy, nagrzewnica jest pominięta ale nie ma to chyba żadnego znaczenia...
Cieknie też trochę chłodnica, może w zbiorniczku było za mało wody i się zagotowała do tego nie działa ten wiatraczek...

[ Dodano: 24 Lip 2010 09:30 ]
To jak? Czujnik wentylatora jest raczej na pewno do wymiany?
Lepiej kupić jakiś nowy czy ze szrotu?



siwy1_20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: śr lip 21, 2010 14:40
Lokalizacja: Jasło

Post autor: siwy1_20 » sob lip 24, 2010 10:25

wyciąg flaki z termostatu i bedzie cały czas obieg . ja tak mam i jestem zadowolony . ogrzewania i tak nie masz tak że to jest najlepszy pomysł :helm: :helm:


Sprzedam głowice 1.6D wtryskiwacze, pompę wtryskowa, wałek rozrzadu ,miske olejową, pokrywę zaworow

__Alex__
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pt gru 28, 2007 18:52
Lokalizacja: Polska

Post autor: __Alex__ » sob lip 24, 2010 11:18

No ale też nie wiadomo chyba do końca czy to wina tego termostatu?, gdzieś jeszcze czytałem ze odpowiedzialny za wskaźnik temperatury jest jakiś czarny czujnik.
Może zepsuty jest ten czarny czujnik plus czujnik wentylatora?
Nieee ja już nie mam siły do tego samochodu...
Wskaźnik tej temperatury w samochodzie chyba w ogóle nie działa skoro zawsze pokazuje to samo, chłodnica ciekanie, wentylator się nie włącza, woda się gotuje, silnik ostatnio wymieniłem bo stary się skończył to ten jest dobry ale dalej jest problem z tym ze na luzie jak jest zostawiony to po kilku minutach zaczyna się dusić, podskakiwać itd. Coś takiego się robi jak się by odczepiło ten jeden z wtrysków.
Wszystko się wali , sypie, nie mam już sił do tego samochodu :grrr: :grrr: :grrr:



Borygo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:40
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

Post autor: Borygo » ndz lip 25, 2010 20:37

ALEX jezeli temperature wskazuje Ci caly czas taka sama, czyli ta poczatkowa to moim zdaniem jest to brak termostatu lub ewentualnie jest zepsuty tak jak pisali Ci koledzy wyzej...W takim przypadku nie powinien Ci sie zagotowac...Jezeli sie zagotowal to moze bylo za malo plynu w ukladzie chlodzacym, lub masz do wymiany uszczelke pod glowica...Albo nawet i z cala glowica...Sprawdz czy masz ten termostat znajduje sie przy pompie wody, no i sprawdz obowiazkowo czy nie masz oleju w zbiorniczku wyrownawczym z plynem do chlodnicy...Jezeli jest to uszczelka i glowica moze tez byc do wymiany...Za wskazywanie temperatury jest odpowiedzialny czujnik w bloku glowicy tak jak pisal jeden z kolegow wyzej i tak jak ja mam jeszcze jeden na zbiorniczku wyrownawczym z plynem do chlodnicy...Trzeba popatrzec,powodzenia..

[ Dodano: 25 Lip 2010 20:39 ]
Czujnik wentylatora jest tylko odpowiedzialny za wlaczanie i wylaczanie wentylatora i nie ma nic wspolnego z przekazywaniem Ci tej informacji na zegary....

[ Dodano: 25 Lip 2010 20:43 ]
Spokojnie...Posprawdzaj to co Ci mowilem,a jak podchodzisz rano do samochodu to tez masz wskazowke temperatury na tej kresce grobej???Jezeli tak to wskazowka Ci stoi i do wymiany jest ten podzespol lub cale zegary przezuc jak masz.....I prosze napisz czy pomoglo cokolwiek z tych podpowiedzi...Jak jeszcze cos by Cie interesowalo to pisz pomoge bardzo chetnie...Przerabialem to wszystko wiec mam troche pojecia....



__Alex__
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pt gru 28, 2007 18:52
Lokalizacja: Polska

Post autor: __Alex__ » ndz lip 25, 2010 21:20

Dzięki za pomoc :pub:
A więc tak:
Wczoraj wymieniłem ten czujnik wentylatora, przejechałem 25 km i się włączył dopiero po tych 25 km. Po ilu km mniej więcej powinien się włączyć wentylator??
Przypatrzyłem tez się uważnie temu wskaźnikowi temperatury.
A więc po przejechaniu tych 25 km strzałka z początku tej grubej kreski przemieściła się na jej koniec, oczywiście jest to nie możliwe aby taka niska temperatura była.
Po przejechaniu tych 25 km sprawdziłem te węże od chłodnicy, górny wąż był bardzo gorący, natomiast ten dolny trochę mniej, oba węże były gdy się je ucisneło dosyć miękie.
W takim przypadku nie powinien Ci sie zagotowac...Jezeli sie zagotowal to moze bylo za malo plynu w ukladzie chlodzacym, lub masz do wymiany uszczelke pod glowica...Albo nawet i z cala glowica..
Wcześniej się nie gotował wiem może rzeczywiście mogło tak być że było za mało wody w zbiorniczku. (mała nieszczelność na dole chłodnicy- mogło trochę ubyć wody)
Ogólnie to sytuacja z zagotowaniem wyglądała tak, że Golf chodził z 20 min na luzie (oczywiście w tym czasie wentylator nie działał bo był zepsuty jeszcze wtedy ten czujnik wentylatora), silnik w tym czasie nie równo pracował, tak jak pisałem wcześniej dusił się, aż podskakiwał, jest to jeszcze ogólnie problem nie rozwiązany, a początek ma jeszcze jak był stary silnik, teraz jest nowy więc silnik jest tu raczej dobry, do wymiany w nim jest tylko jakieś łożysko, bo trochę hałasuje i coś tam jeszcze do poprawienia. Problem z tym duszeniem się silnika i nie równą pracą na biegu neutralnym musi być gdzie indziej, może filtr paliw? wtryski?

A co do tej uszczelki pod głowicą lub głowicy to jakie jeszcze mogły by być objawy?
sprawdz obowiazkowo czy nie masz oleju w zbiorniczku wyrownawczym z plynem do chlodnicy.
W zbiorniczku wyrównawczym nie ma żadnego śladu oleju...
Za wskazywanie temperatury jest odpowiedzialny czujnik w bloku glowicy tak jak pisal jeden z kolegow wyzej i tak jak ja mam jeszcze jeden na zbiorniczku wyrownawczym z plynem do chlodnicy...Trzeba popatrzec,
U mnie na zbiorniczku to chyba nie ma, jest za to ten "czarny" czujnik i to on chyba jest od temperatury, znajduje się obok czujnika niebieskiego mniej więcej pod aparatem zapłonowym.
Czujnik wentylatora jest tylko odpowiedzialny za wlaczanie i wylaczanie wentylatora i nie ma nic wspolnego z przekazywaniem Ci tej informacji na zegary....
Wiem, wiem ale to tez było zepsute bo wiatraczek w ogóle się nie włączał i tez musiałem to zrobić aby było prawidłowe chłodzenie.
Ostatnio zmieniony ndz lip 25, 2010 21:26 przez __Alex__, łącznie zmieniany 1 raz.



Borygo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:40
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

Post autor: Borygo » ndz lip 25, 2010 21:33

Co do uszczelki pod glowica to moze byc tak ze albo bedzie Ci sie mieszal olej z woda albo woda z olejem, sprawdz tez czy nie miesza sie z olejem woda.Ponadto glowica...Jezeli to byloby to to samochud moze kopcic z rana na zimnym, moze sie mieszac woda z olejem jak w przypadku uszczelki pod nia...Moze rowniez nie miec moze, no i oczywiscie z tego powodu moze nie rowno chodzin.
Dodatkowo jezeli samochod sie komus wczesniej grzal to mogl z tego powodu wyjac termostat zeby miec caly czas duzy obieg zeby zapobiec tymczasowo gotowaniu sie wody....
A apropo tego czujnika to od niego wystaja dwa przewody (mowa o tym czujniku na lub przy zbiorniczku wyrownawczym)...

[ Dodano: 25 Lip 2010 21:36 ]
Jest jedna niejasnosc w tym co napisalem odnosnie glowicy....;/''Moze rowniez nie miec moze, no i oczywiscie z tego powodu moze nie rowno chodzin.'' chodzilo mi o to ze mozew nie miec MOCY..



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz lip 25, 2010 21:37

Tu może być zbiegnięcie się w czasie dwóch usterek: wskaźnika temperatury to raz a dwa to możliwa awaria pompy wody lub jej mały wydatek.
Po naprawie z innych przyczyn, pewien kolega postanowił przejechać się próbnie Caddy'm 91 rocznik bez założonego paska klinowego (brak napędu pompy). Po 2 kilometrach: gotowanie się płynu, wskazania max temperatury (wskaźnik i czujnik miał sprawny) i brak włączenia się wiatraka chłodnicy - bo woda nie krążyła.



Borygo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:40
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

Post autor: Borygo » ndz lip 25, 2010 21:42

W sumie pompe tez nalezaloby sprawdzic dobre spostrzezenie,moze jest juz zawalona szlamem lub sie konczy skoro raz sie gotuje a raz nie....Mi jak sie tak raz gotowal a raz nie i nie mialem termostatu to po wymianie uszczelki i glowicy ustalo wszystko....Co prawda wymienilem jeszcze w nim sporo czesci (juz nie chce mi sie ich wymieniac) sporo ich bylo....



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 116 gości