Sportowe spreżyny + standardowe amory...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mcsym
Forum Master
Forum Master
Posty: 1613
Rejestracja: wt lip 04, 2006 10:18
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Sportowe spreżyny + standardowe amory...

Post autor: mcsym » ndz lip 09, 2006 01:43

witam. mam pytanie, mam golfa 1.6 na standardowych amortyzatorach i spreżynach, i stoi, głównie przód, za wysoko. zastanawiałem się nad założeniem samych sprężyn obniżających -40. Jaki efekt bedzie w sensie technicznym, nie bedzie mi haczyła opona o błotnik? jak wyglada sprawa jeśli chodzi o komfort? Felgi mam ET 35.



Awatar użytkownika
robal264
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2140
Rejestracja: pn lis 28, 2005 22:46
Lokalizacja: Małkowice
Kontakt:

Post autor: robal264 » ndz lip 09, 2006 02:57

a jaki rozmiar opony ??


ogolnie to nic nie powinno sie dziac a raczej napewno nie bedzie, poza tym ze amortyzatory po prostu po jakims czasie padna bo nie sa przystosowane do twardych sprezyn

to co proponujesz to male obnizenie jak sprezyny nie bede mega twarde to moze sie udac ze bedziesz jezdzil i jezdzil a moze byc tak jak mowilem wczesniej czyli padnie amortyzator np po 1tys kilometrow


MK2 GTi By Robal
viewtopic.php?f=62&t=45067

Obrazek

fibolek

Post autor: fibolek » ndz lip 09, 2006 12:54

Generalnie nie polecane bo pomysł mało profesjonalny i o ile ci na poczatku bedzie wszystko ok działać to dobrze ale mordujesz w ten sposób amortyzatory gdyż seryjniaki mają odpowiedni skok zapewne inny od sporowych(obniżajacych auto).Druga sprawa to tak jak mój przedmówca pisał chodzi o twardość sprężyn.
Doraźnym wyjściem jest skrócenie sprężyn(choć też nie polecam).Lepszym wyjściem jest kombinacja z gumą(bałwankiem) nie wiem jak jest w mk3 ale u mnie jak miałem mk2 to wychodziło.Można dostać gumy troszkę niższe i wyższe, w mk2 sprawa szła o 3-4 centymetry.



Awatar użytkownika
Bazyl GT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: śr sty 25, 2006 17:54
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Auto: MK3 1.8 GT
Silnik: ADZ

Post autor: Bazyl GT » ndz lip 09, 2006 19:22

Popieram poprzedników. Ja mam w tej chwili sprężyny -60 ze zwykłymi amorkami, ostatnio był też podobny temat. Generalnie "mało profesjonalnie" to dobre określenie, bo na równym klei się jak żaba, ale na dziurach czasem się oderwie i wręcz niebezpiecznnie może być. Super czuje się auto w zakrętach, ale jest to okupione katorgą dla kręgosłupa. Zuzycie amortyzatorów gwarantowane - ja od grudnia zajechałem amorki co miały 70% sprawności. A jak amortyzator będzie "zdychał", to w dziurach będzie dobijał do odbojów. Ale jak chcesz -40 to będzie trochę lepiej, ale JA już bym się w to nie pakował - mam dość i szukam dobrych amorków do tych sprężyn lub "gwintu". pozdrawiam.



Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

Post autor: micab » ndz lip 09, 2006 19:41

teoretycznie taka opcja jest możliwa, ponieważ dopuszcza się stosowanie sprężyn 40mm na seryjne amory, jednak takie rozwiązanie nie jest całkowicie dobre......prowadzenie się poprawi, ale do jazdy jaką gwarantują sportowe amory będzie daleko....pozatym amortyzatory seryjne przy takiej sprężynie mogą się trochę szybciej zużywać.....
nie jest to jednak w żaden sposób niebezpieczne....opona też nie będzie obcierać....

nie wkładaj żadnych gum, ani nie obcinaj sprężyn....bo to jest naprawdę niebezpieczne.....


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

mcsym
Forum Master
Forum Master
Posty: 1613
Rejestracja: wt lip 04, 2006 10:18
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: mcsym » pn lip 10, 2006 14:01

Hmmm... Czyli sam nie wiem co bedzie dobre... A jakie amortyzatory byłyby w tym momencie dobre? Jestem w tym zielony :)

To beda się zdecydowanie szybciej zużywać, czy tylko troche... ? bo josli rzecztwiście w pół roku je zjade to nie ma sensu...



wara99

Post autor: wara99 » pn lip 10, 2006 14:09

ja mam taki zestaw i smiga sie super amory gazowe przód kayaba a tyl jakis tani amorek gazowy , z tym ze kupilem kayaby które mimo -35 nie beda sie zuzywac , a kto twierdzi ze takie rozwiazanie jest do bani to zapraszam do mnie niech sie przejedzie i oceni



mcsym
Forum Master
Forum Master
Posty: 1613
Rejestracja: wt lip 04, 2006 10:18
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: mcsym » pn lip 10, 2006 14:13

a co by się stało, gdybym założył seryjne sprężyny z silnika 1.4 ??



Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

Post autor: micab » pn lip 10, 2006 15:37

wara99 pisze:ja mam taki zestaw i smiga sie super amory gazowe przód kayaba a tyl jakis tani amorek gazowy , z tym ze kupilem kayaby które mimo -35 nie beda sie zuzywac , a kto twierdzi ze takie rozwiazanie jest do bani to zapraszam do mnie niech sie przejedzie i oceni
takie rozwiązanie nie jest do bani.....tyle że baardzo daleko mu do jazdy na pełnym sportowym kicie :bajer:


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

Awatar użytkownika
ArkY
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pt lut 18, 2005 14:04
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: ArkY » pn lip 10, 2006 23:40

Ja również potwierdzam - jeśli chcesz polepszyc trakcje auta poprzez obnizenie / usztywnienie to trzeba zainwestować w przeznaczony do tego kit / gwint. Niedawno zajeździłem gwint FK po czym wmontowałem sprężyny obniżające do zwyklych amorow i właśnie rezygnuje z tego rozwiązania, bo to po prostu nie działa jak dla mnie, no chyba że zależy ci tylko na wyglądzie... :bajer: ;)



mcsym
Forum Master
Forum Master
Posty: 1613
Rejestracja: wt lip 04, 2006 10:18
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: mcsym » śr lip 12, 2006 00:29

to co by było, gdybym założył z silnika 1.4 ? sa one inne niz w 1.6?



Awatar użytkownika
ArkY
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pt lut 18, 2005 14:04
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: ArkY » śr lip 12, 2006 01:26

z tego co wiem tylko w dieslu są inne (przednie) no i oczywiscie GTI tez inne a 1.4 czy 1.6 ta sama zawiecha jest



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 97 gości