[mk2] hamulec ręczny

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

[mk2] hamulec ręczny

Post autor: Lipek81 » sob wrz 30, 2006 11:53

Witam
Jak w Golfach mkII rok 92' montowane byłu linki do hamulca ręcznego? Chodzi mi o to, że jakiś czas temu prawa linka mi opadła, prawie na ziemię (przy kole) - przyczepiłem do wachacza na opaskę zaciskową. Lewa linka też już kiedyś musiała opaść, bo ktoś przyczepił ją do wachacza na drut. Jak jest w oryginalnym rozwiązaniu? Może ktoś ma zdjęcia?



adam_franciszek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pt gru 10, 2004 21:40
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: adam_franciszek » sob wrz 30, 2006 13:53

Znaczy sie, ze jak chcesz miec reczny (a powinno ci zalezec) to trza sprawdzic tyl hamulce (bebny, szczeki, +tloczki czy nie padly). Jak w normie to OK. Wystarczy z kabiny kierowcy odkrecic srubke (na tyle, zamaskowana pod plastikiem) i sciagnac obudowe plastikowa recznego... tam sa wyprowadzone dwie koncowki od linek, z regulacja na sruby. To sie da regulowac... doktrecajac kluczem. Ale to manewr na regulacje... Regulacje robisz na 2-3 zabku zaciagniecia recznego i sprawdzasz czy kola tyl da sie obrocic rekami (na podnosniku oczywiscie) - maja stawic opor. Wiecej zachodu i wydatkow jak padly bebny, szczeki I ew. tloczek. Musisz to najpierw naprawic (po tym moga sie "naciagnac" bo beben grubszy, szczeki maja powloke itd.), a potem wziac sie za regulacje linek... Tyle.


Czolem!

Wszystko jest trudne nim stanie się proste.

shibby
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 13:49
Lokalizacja: B3dzin
Kontakt:

Post autor: shibby » sob wrz 30, 2006 16:31

sa takie metalowe wieszaki na ktorych sie wiesza linki :) napewno do kupienia za grosze :) pozdro



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob wrz 30, 2006 18:56

Ale to jakieś specjalne wieszaki do Golfa, czy coś uniwersalnego? Czy tak Golfy opuszczające fabrykę miały zamocowane linki?



Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » ndz paź 01, 2006 00:07

Ale to jakieś specjalne wieszaki do Golfa, czy coś uniwersalnego? Czy tak Golfy opuszczające fabrykę miały zamocowane linki?
opuszczajac fabryke mialy wieszaki.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz lis 05, 2006 22:21

No i już wszystko wiem - w końcu wszedłem pod samochód. Linka od ręcznego montowana jest na takiej baszce przy belce i jest też drugi zaczep - plastykowy haczyk montowany do podwozia, który się u mnie oczywiście połamał i dlatgo linka opadła.

[ Dodano: Nie Lis 05, 2006 21:29 ]
Teraz mi przyszło do głowy drugie pytanie:
Na dźwigni hamulca ręcznego jest taki plastykowy element. Problem z nim jest taki, że cały czas mi spada - tzn. jego tylna część się jakby trochę podnosi, a wtedy, gdy zaciągnę ręczny, to koniec tego plastyku haczy o obudowę ręcznego, która przyczepiona jest do podłogi i wtedy już całkiem prawie spada z dźwigni. Jak temu zaradzić?

[ Dodano: Pon Mar 05, 2007 21:41 ]
No więc kupiłem nowy plastik na dźwignię recznego i jest już ok. A z tym trzymaniem linki, to dowiedziałem się jeszcze, że ona jest zachaczona w trzech miejscach - przy belce, za kołem, na takiej blaszce, dalej zahaczona jest o taki jakby druciany haczyk, który jest włożony do przedniej części belki (tak, gdzie jest koniec tej rury, na której trzyma się kolo), i dalej na tym plastikowym zaczepie.
Wczesnij pisałem, że ten zaczep mi sie ułamał - wymieniłem go, ale linka nadal odstawała, ale juz mniej. Potem okazało sie, że ten druciany haczyk mi wypadł i dlatego linka opadała.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Zibi201
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: czw paź 23, 2008 23:00
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Zibi201 » śr lis 04, 2009 21:15

Witam. Chciałem zmienić linkę ręcznego... Kupiłem nową, ale stara jest w takiej metalowej rurce, która wchodzi w nadwozie, a nowa nie ma czegoś takiego. To inna linka, czy wyciągnąłem coś z nadwozia razem ze starą linką? :jezor:



Awatar użytkownika
89Bartezz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 15:56
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: 89Bartezz » śr lis 04, 2009 21:19

Zibi201 pisze:.. Kupiłem nową, ale stara jest w takiej metalowej rurce, która wchodzi w nadwozie, a nowa nie ma czegoś takiego. To inna linka, czy wyciągnąłem coś z nadwozia razem ze starą linką? :jezor:
ta rurka metalowa wychodzi razem z linką, po prostu ściągasz ją z starej linki i zakładasz na nową. Może zejść z oporem to psikaj jakimś wudeciakem i próbuj



Zibi201
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: czw paź 23, 2008 23:00
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Zibi201 » czw lis 05, 2009 22:23

Dzięki za cenną informację i szybką odpowiedz :)
Poradziłem sobie z tym bez większych problemów.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 96 gości