[faworit] skoda'94 1.3 na gaźniku (silnik już vw ?? )

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

[faworit] skoda'94 1.3 na gaźniku (silnik już vw ?? )

Post autor: De'D » pn paź 02, 2006 16:25

Witam.. jak w temacie...

Kolo ma faworitke '94 z silnikiem 1.3 ... podobno to już volkswagenowski silnik... jak tam moze być wsadzony?? (symbol silnika)

Zastawawiamy sie nad swapem 1.6 PN albo juz czegoś na wtrysku ... czy podejdzie??

Jak ze skrzynią biegów.. tam jest "5" .. jeśli to vw to czy podpasuje np. do PN ??

bede wdzięczny za info :okej: pozdr



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr paź 04, 2006 08:55

Jeździłem w firmie w której pracuję Skodą Felicią z silnikiem 1.3 na wtrysku wielopunktowym. Z tego co się dowiedziałem, to jest to silnik skody, VW dodał do niego jedynie wielopunktowy wtrysk. Silnik o którym piszę to przestarzała konstrukcja, o ile pamniętam była montowana w skodach jeszcze przed Faworitką.
Jeżeli chodzi o zamianę silnika - nie znam się na tym, ale w Skodzie Felicia montowany był silnik 1.6 na wtrysku. Taką skodą też jeździłem - ma całkiem niezłe odejście. Ponieważ Skoda Felicia to tak naprawdę Faworit po liftingu, podejżewam, że do Faworit też można zamontować ten silnik.

A jeżeli chodzi o skrzynię, to o ile pamiętam, skrzynie biegów w Feli 1.6 i 1.3 wyglądają tak samo z zewnątrz.
Ostatnio zmieniony śr paź 04, 2006 12:33 przez Lipek81, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » śr paź 04, 2006 09:34

jeśli chodzi o felicje to tam juz były silniki vw (1.6) a te 1.3 to owszem ... skoda zmodyfikowana przez vw... ale chodzi głównie o łapy silnika i poduchy... bo z tym może być zamieszanie ... hmm .... zobaczymy...
dzieki za zainteresowanie... :bigok:



Awatar użytkownika
jacumba
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 430
Rejestracja: pt maja 19, 2006 11:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jacumba » śr paź 04, 2006 09:35

1300 w favorit i nawet felicji (nawet 95 r.) to silniki skody, przestażałe, wał podparty na 3 łożyskach , rozrząd napędzany łańcuchem, tylko zasilanie tego jest pochodzenia vw.

[ Dodano: 04 Paź 2006 09:38 ]
1300 w felicji były na mono i wielopunkcie


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=79588

Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » śr paź 04, 2006 10:02

heh.. czyli sie moze okazać ze bedzie jednak cięzko jeśli to inna całkiem konstruckja.... hmm..



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » śr paź 04, 2006 11:06

A co najciekawsze, chyba ten sam silnik, po rozwinięciu trafił do Fabii :P Ma pojemność 1397 (VW ma 1390, są w Fabii tylko 16V). Łańcuszek w każdym razie jest :D

[ Dodano: 04 Paź 2006 11:39 ]
double-d pisze:Zastawawiamy sie nad swapem 1.6 PN albo juz czegoś na wtrysku ... czy podejdzie??
Ogólnie konstrukcja nadwozia Felicii i Favoritki jest ta sama, przeszła tylko gruntowny lifting wszystkiego, co się da, więc jeśli by zakombinował z łapami i częścią osprzętu od Feli, to myślę że by bylo OK, tym bardziej, że w Feli był (niech mnie ktoś poprawi jak się mylę).
Fela miała silniczek 1.6 AEE dokładnie ten sam co w KM3. Więc łatwiej znaleźć używkę, a każdy element osprzętu Feli powinien do gołego motoru z Golfa pasować.
To oczywiście wtrysk, więc elektryczna pompa paliwa w baku będzie konieczna i trochę czczujników do sterownika i pełno kabli. Nie ma łatwo ;)
Gaźnikowy chyba też powinien podejsć, to ten sam silnik 1.6 ale w starszej wersji, więc samo wsadzenie go powinno się udać. I odpada cała elektronika.



Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » śr paź 04, 2006 18:11

gaznikowiec 1,6 PN jest tej samej konstrukcji co1,5;1,8 i diesle, a jeśli sie niemylę to 1,6 choćbyAEE to chyba konstrukcja taka jak 1,1; czy 1,3 w mk1 i mk2(powstały z nich 1,4;1,6 moze jeszzce coś do mk3) czyli inna skrzynia biegów, inne sprzęgło, w sumie wszystko sie da zrobic ale czy to się opłaci

[ Dodano: Sro Paź 04, 2006 18:13 ]
gaznikowiec 1,6 PN jest tej samej konstrukcji co1,5;1,8 i diesle, a jeśli sie niemylę to 1,6 choćbyAEE to chyba konstrukcja taka jak 1,1; czy 1,3 w mk1 i mk2(powstały z nich 1,4;1,6 moze jeszzce coś do mk3) czyli inna skrzynia biegów, inne sprzęgło, w sumie wszystko sie da zrobic ale czy to się opłaci, a jak to sie jeszcze ma do mocowania w favoritce to już sam niewiem, niewiadomo jak pólosie(czy podpasują do skrzyni VW) i jeszcze pare bajerów


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » śr paź 04, 2006 20:25

ogólnie to zawsze myślałem ze favoritka to bliżniacza konstrukcja mk2 wszak taka sama bryła.. dużo rzeczy pasuje. Jeśli da rade podpasowac silnik z rodziny vw do obecnej skrzyni to nie bedziemy kombinować i skrzynia skody zostaje... chodzi o sam silnik ..
jeśli chodzi o elektryke to właśnie jestem za włożeniem PN'a bo dużo mniej przeróbek..



Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » śr paź 04, 2006 20:46

favoritka jestoryginalną czeską konstrukcjią, była nawet źle obliczona bo jak się okazało po niedługim czasie zaczęły pekać przednie szyby z powodu zbyt niskiej sztywności karoserii i fabrycznie zaczęto montować rozpórkę zawieszenia przedniego.VW wszedł do skody w czasie produkcji favoritki, jest to widoczne chociażby w zmianie rozstawu śrób kół z powszechnego w bloku wschodnim fiatowskiego 4x98 na rozstaw zachodni(VW) 4x100


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » śr paź 04, 2006 22:04

double-d pisze:ogólnie to zawsze myślałem ze favoritka to bliżniacza konstrukcja mk2
Absolutnie nie. Pepitki same ją zmajstrowały :) Nie ejstem pewny, czy tylko nie wmieszali jakiegoś włoskiego stylisty, wszak auto na owe czasy (89 rok) było ładne.
t-tas pisze:1,6 PN jest tej samej konstrukcji co1,5;1,8 i diesle, a jeśli sie niemylę to 1,6 choćbyAEE to chyba konstrukcja taka jak 1,1; czy 1,3 w mk1 i mk2(powstały z nich 1,4;1,6 moze jeszzce coś do mk3)
Silniki VW AEE mają pojemność 1598 ccm (tyle co ABU, AEA) i średnicę tuleji 76.5 mm. Więc faktycznie mają inny blok niż pozostałe silniki 1.6 oraz silniki 1.4 i 1.8 (średnica cylindra 81mm, a różnią się skokiem tłoka).

Trzeba się tylko upewnić czy wszystko z Felicji pasuje do Favoritki.

Czyli pod względem zamocowania AEE był by najlepszy, bo są gotowe łapy, poduszki od Felicji, z tym że roboty z elektryką.
Co do silnika PN, skoro ma inny kadłub, cholerka wie czy będą mocowania z Feli do niego idealne, czy nie trzeba będzie coś przerabiać, ale gaźnik i brak elektroniki też ułatwiają robotę.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 119 gości