mk3 problem z termostatem?? help

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
DaroS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: sob gru 04, 2004 10:42
Lokalizacja: Wodzislaw
Kontakt:

Post autor: DaroS » sob sty 13, 2007 15:01

Mialem do czynienia z Wahlerem i Vernetem i oba dobrze sie sprawuja. Mialem okazje wkladac je do mk3 z tymi samymi silnikami i porownujac oba wszystko tak samo jest czyli szybko sie nagrzewa silnik i ladnie trzyma temp.



Awatar użytkownika
mlody87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:42
Lokalizacja: Lublin
Auto: MK3 USA Turbo i MK4 GTD
Silnik: auq+
Kontakt:

Post autor: mlody87 » sob sty 13, 2007 22:01

budzio18 pisze:dlaczego nie VERNET??
JA osobieście Vernet-a nie polecam, bo sie naciołem na wadliwego, zresztą jak wielu kolegów na forum. Akurat u mnie zbyt późno sie otwierał albo wcale sie nie otwierał i miałem 100-115 stopni cały czas wiec wolałem zmienic na Wahlera-i teraz jest wszystko ok , bo szkoda silnik przegrzac ;/ ale to tylko moja taka uwaga ;)


VW forever..

baloo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pt lis 24, 2006 22:36
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: baloo » ndz sty 14, 2007 00:24

dlaczego nie VERNET??
nikt go nie poleca no forum to chyba cos znaczy ja kupilem wahlera bo mialem podobna sytuacje z temperatura silnika teraz czyma sie na 80 ale podobno to normalne



kapalek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 985
Rejestracja: pn sie 07, 2006 13:44
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: kapalek » ndz sty 14, 2007 01:13

80 to raczej nie jest normalna temp. mi stary termostat tyle trzymał i po zmienie jest cały czas 90. zauważyłem duża różnice w działaniu silnika, ogrzewania. chyba że masz czujnik rypniety i w rzeczywistości masz 90 a w kabinie pokazuje 80


nowe świerze fotki wnętrza - radio,vento tunel,zegary, nakładki alu od audi tt, polerka wydechu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1986712#1986712

Awatar użytkownika
budzio18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: pt lip 28, 2006 16:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: budzio18 » ndz sty 14, 2007 12:22

panowie
z tego co slyszalem od mojego mechanika to Vernety sa ok!
problem jest w tym ze ponoc jedne sa produkcji francuskiej a drugie chyba wloskiej
te wloskie to ponoc kiszka i moze wy na takie trafiliscie
ja osobisice mam francuza i jest ok!
ten sklep co kumple w nim kupuje to sprowadza tylko vernety jezeli chodzi o termostaty i koles jeszcze nigdy nie mial reklamacji a takowa zawsze mozna zlozyc jak termostat nie dzial a jak wam nie uwierzy to zawsze mozna sprawdzic na miejscu w "kubeczku"

moze macie racje ze wahler lepszy ja mam verneta i nie narzekam bo dziala :)



piotrjamrozek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 15:17
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: piotrjamrozek » ndz sty 14, 2007 12:26

skoro mowa o temperaturze pracy silnika to chcialbym zapytac jak sie ma temperatura wody do temperatury oleju w silniku?

chodzi mi o to ze temperatura wody na wskazniku pokazuje 90 po przejechaniu 3-4 km ale zeby temperatura oleju (na MFA) pokazala 90 stopni to musze sporo przejechac.

czy tak powinno byc?



kapalek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 985
Rejestracja: pn sie 07, 2006 13:44
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: kapalek » ndz sty 14, 2007 13:05

olej ma inne właściwości termiczne niż płyn w chłodnicy zdecydowanie nagrzewa się inaczej (dłużej) wiec masz wszystko normalnie. u mnie też się olej długo grzeje.


nowe świerze fotki wnętrza - radio,vento tunel,zegary, nakładki alu od audi tt, polerka wydechu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1986712#1986712

piotrjamrozek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 15:17
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: piotrjamrozek » ndz sty 14, 2007 13:13

dzieki kapalek,

w takim razie optymalne warunki temperaturowe pracy silnika to 90 stopni wody czy oleju?



kapalek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 985
Rejestracja: pn sie 07, 2006 13:44
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: kapalek » ndz sty 14, 2007 13:20

olej ma inne właściwości termiczne niż płyn w chłodnicy zdecydowanie nagrzewa się inaczej (dłużej) wiec masz wszystko normalnie. u mnie też się olej długo grzeje.


nowe świerze fotki wnętrza - radio,vento tunel,zegary, nakładki alu od audi tt, polerka wydechu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1986712#1986712

Awatar użytkownika
Artik31
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: sob mar 25, 2006 22:26
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

mk3 temperatura

Post autor: Artik31 » ndz sty 14, 2007 21:57

witam a u mnie z temperaturą jest tak że sprawdzanie dolnym wężem wykazuje że termostat działa dobrze zresztą wymieniałem już dwa razy jeden po drugim tylko wahler a temperatura podczas jazdy i tak zawsze jest 70 na wskaźniku więc wydaje mi się że czujnik źle pokazuje


Nie płacz kiedy odjadę....GOFER

Awatar użytkownika
kristo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: czw lut 09, 2006 10:19
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: kristo » pn sty 15, 2007 10:15

Termostat. Miałem to samo. Orginalny był 84 stopnie, ja załadowałem 87 stopni i tak jest w trakcie jazdy. Wymieniaj termostat bo szkoda paliwa i silnika. Tremostat oczywiście wahlera.



Awatar użytkownika
Artik31
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: sob mar 25, 2006 22:26
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Post autor: Artik31 » pn sty 15, 2007 12:02

kristo pisze:Termostat. Miałem to samo. Orginalny był 84 stopnie, ja załadowałem 87 stopni i tak jest w trakcie jazdy. Wymieniaj termostat bo szkoda paliwa i silnika. Tremostat oczywiście wahlera.
witam ale sprawdzałem dolnyn wężem i robi się ciepły bardzo późno czyli termostat nie przepuszcza a po drugie tak jak pisałem wymieniłem już dwa razy pod rząd właśnie na wahlera 84 st tak jak zaleca producent to wychodziło by że czujnik żle pokazuje chyba że odrazu obydwa termostaty od nowości były walnięte a przecież to wahler tak polecany


Nie płacz kiedy odjadę....GOFER

pawel3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: śr sty 10, 2007 15:56
Lokalizacja: WOLBROM

Post autor: pawel3 » pn sty 15, 2007 12:56

mam ten sam problem w swoim g3.muszę przejechać ponad 5km żeby złapał mi jedyne 70 stopni,i taka temperatura utrzymuje się praktycznie przez cały czas podczas jazdy,ogrzewanie wnętrza też cieniutko w zime grzeje.W lato jak jest gorąco i stanę np.na światłach dłuższą chwilę to wtedy osiągnie te 90stopni,ale zaraz jak tylko ruszę i przejadę trochę to spada na te 70-max.80. Z tego co tu przeczytałem wynika że to wina termostatu,napewno go wymienię,tylko na jaki?,o jakich parametrach?... bo opinie są różne. :rolleyes:



lukaszww
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: czw lut 17, 2005 23:35
Lokalizacja: Wrocław
Auto: VW Touran 1T2
Silnik: BMM
Kontakt:

Post autor: lukaszww » pn sty 15, 2007 14:08

Kiedyś do mkII za jednym razem kupiłem trzy termostaty. Pierwsze dwa były z Francji i powiem jedno straszna kupa. Jeden się nie otwierał, a drugi ledwo co. Trzeci kupiłem już w ASO oryginalny i termostat działał jak złoto. Z tym, że za termostat zapłaciłem ok 110 zł. Teraz w mkIII również czeka mnie wymiana termostatu i kupuję w ASO. Chytry traci dwa razy :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 101 gości