cinek2004, Kolego a ten przekaźnik 389 różni się od tego 387 (603 z paska). Bo ja wyszukałem że on ma nr 4B0 955 531 C, a odpowiednio 383(603) mają numery kończące się literką E 4B0 955 531 E. I jeszcze jedno pytanie czy idzie podłączyć to całe ustrojstwo pod wiązkę która idzie do spryskiwaczy szyb?? Oczywiście licząc się z tym że będą działać równocześnie i spryski szyb i lamp.
[ Dodano: 09 Sty 2010 17:30 ]
Więc tak: spryski zamontowane elektryka pociągnięta pozostaje tylko czekać aż dotrze do mnie przekaźnik (zamówiony 603 4B0955531E).
Z zamontowaniem sprysków zbiorniczka itd jest trochę zabawy ale jak się dokładnie przeczyta pierwszy post kolegi Kamel'a to wszytko do opanowania. Jest tylko dużo zabawy z przeciągnięciem + do przekaźnika chyba że ktoś ma na tyle cierpliwości i siły żeby rozbierać podszybie zdejmować wycieraczki i dostać się tam przez białą skrzynkę w podszybiu (biała skrzynka w podszybiu po stronie kierowcy) Chyba że ktoś znajdzie inny sposób na dostanie się do przekaźnika. Ja zrobiłem to tak:
1. Zakup potrzebnych części tj.
-spryskiwacze
-zbiorniczek na dwie pomki 5,5L
-pompka wysokociśnieniowa
-węże wszystko powyżej za 250 zł Allegro
-przekaźnik wycieraczek 603 (4B0 955 531 E) 67 zł Allegro
-wtyczka dwupinowa do pompki (1J0 973 722 A) 27zł w ASO
-przewody około 5m koloru czerwonego przekroju 2,5mm2, około 3m koloru brązowego 2,5mm2, około 1m kabla czerwonego o przekroju 1,0mm2
- konektory 2 żeńskie 5mm, 3 żeńskie 2,5mm te drugie zdobyłem z kostki ISO od radia
Podobnie jak w pierwszym poście:
Wycinamy dziury w zderzaku powoli i dokładnie odmierzając dziury żeby wszystko pasowało, mi to zajęło dużo czasu ponieważ spryskiwacze a dokładnie dysze spryskiwaczy nie chciały siedzieć w tłoczku ponieważ był tam wyłamany taki ząbek który nie pozwala im na wypadanie podczas spryskiwania. Założyłem na to opaski skręciłem i działa.
Następnie należy obsadzić wtyczkę pompki spryskiwaczy reflektorów pinami z kostki ISO z kabelkami 2,5mm2, zdemontować przekaźnik wycieraczek 377 i przed podmianą należy uzupełnić w gnieździe przekaźnika brakujące 3 piny nr 6, 9 oraz 15 oznaczone nóżki przekaźnika 603 odpowiednio SRA, 56 oraz 30a.
Na jednym z końców czerwonego kabla 2,5mm2 zaciskamy konektor żeński 5mm i obsadzamy pin 6 (SRA) gniazda przekaźnika wycieraczek,na czerwonym kablu 1,0mm2 zaciskamy konektor żeński i obsadzamy pin 15 (30a) dalej kawałkiem żółtego kabelka 1,5mm2 z wsuwką 2,5mm obsadzamy pin 9 (56) gniazda przekaźnika wycieraczek. Ja musiałem rozwiercić gniazdo tego pinu ponieważ nie miałem ori wsuwek a te z kostki ISO nie pasowały więc ta wsuwka będzie luźna i podłączę ją dopiero jak dostanę przekaźnik (najpierw do przekaźnika a później przekaźnik do gniazda).
Kabel z pinu 6(SRA) przeciągamy przez białą skrzynkę do podszybia ja zrobiłem w tej skrzynce małą dziurkę na kabelek bo nie chciałem i nie mogłem zdemontować podszybia. Dalej ciągniemy ten kabel do pinu nr2 wtyczki pompki spryskiwaczy reflektorów.
Pod pin nr 1 wtyczki pompki spryskiwacza reflektorów podłączamy kabel koloru brązowego 2,5mm2 a koniec zakończony wsuwką z oczkiem i ciągniemy go do punktu masowego 28 umieszczonego pod maską po lewej stronie ściany grodziowej (za zbiorniczkiem wyrównawczym cieczy chłodzącej).
Kabelek żółty 1,5mm2 z końcówką ISO obsadzający pin 9 (56) gniazda przekaźnika wycieraczek pod pin 4 czarnego złącza 6-cio stykowego T6i/4 przy włączniku regulacji zasięgu świateł.
Kabel z pinu 15 podłączamy do punktu A52 czyli pod jeden z zacisków nr 30 znajdujący się m.in. pod przekaźnikiem wycieraczek 603
I to byłoby na tyle jak przyjdzie przekaźnik wycieraczek to dam znać jak to wszystko działa. Bez przekaźnika sprawdzałem podając plus na pompkę wysokociśnieniową i wszystko ok, ciśnienie bardzo duże a co za tym idzie schodzi dużo płynu więc nie podłączałem tego bezpośrednio pod wtyczkę od spryskiwaczy szyb.
Pozostaje mi jeszcze pomalować zaślepki i będzie baja
[ Dodano: 24 Sty 2010 10:03 ]
Więc operacja spryskiwacze zakończona. Wszystko działa jak należy z ori przekaźnikiem i podłączeniem wg schematu kolegi kamel'a.
Zaślepki pomalowane w kolor, trzeba było jeszcze wymienić uszczelniacz na dyszy spryskiwacza, ten który wchodzi w tłoczek bo był już wyrobiony i przepuszczał płyn pozostały w układzie spryskiwaczy tj. w wężach, po spryskaniu. Później załączę foto.
Dzięki wszystkim którzy pomogli