Strona 2 z 5

: ndz sty 11, 2009 12:28
autor: Robsson79
jo55, jestem pod wrazeniem pomyslowosci.czyli jednym slowem takie odpowietrzenie z gory powinno byc dobrym motywem na ta odme z tego co widze jak to dziala u Ciebie.Jeszcze mnie zastanawia czy majonez ktory sie robi na korku niezablokuje jednak tego odpowietrzenia gornego.Nie miales u siebie tego problemu,ze korek tez byl przyblokowany?

: ndz sty 11, 2009 12:39
autor: bibi466
Robsson79 pisze:czy majonez ktory sie robi na korku niezablokuje jednak tego odpowietrzenia gornego.
.
wydaje mi się że od góry raczej nie powinno być problemów tam panują trochę lepsze warunki termiczne i krótsza droga do filtra powietrza by była

: ndz sty 11, 2009 13:45
autor: jo55
Robsson79 pisze:jo55, Jeszcze mnie zastanawia czy majonez ktory sie robi na korku niezablokuje jednak tego odpowietrzenia gornego.Nie miales u siebie tego problemu,ze korek tez byl przyblokowany?
Pomysłowy Dobromir mi się zrobił z desperacji 40 km dojazdów do pracy. A tu jak mróz złapie to Syberia :(
A pod korkiem zwykle majonezu nie za dużo i gorąco co ważne. Na tym spostrzeżeniu, opiera się mniemam ta górna odma VW. Nad korkiem musi być filtr separujący olej z oparów. Zauważcie, że ta specjalna, gruba, ocieplająca osłona nr 16 na rysunku serwisowym, kryje i filtr powietrza bo tam para wodna w ekstremalnych temperaturach zamarznie.

: ndz sty 11, 2009 14:48
autor: pszczyna
Robsson79 pisze:tego problemu,ze korek tez byl przyblokowany?
Tam nie ma prawa blokować a z tej tylko przyczyny iż jest podwyższona temperatura , ten patent przypomina stare rozwiązanie jakie były kiedyś stosowane w autach –odprowadzenie oparów i ciśnienia z klawiatury

: ndz sty 11, 2009 15:45
autor: Robsson79
czyli poraz kolejny sprawdza sie ze najprostrze rozwiazania sa najbardziej skuteczne.nie wiem co mieli na mysli inz.VW robic tamtedy odpowietrzenie.podejrzewam,ze duzy wplyw na ta wade ma tez ze slinik jest aluminiowy.

najgorsze jest ze czesci,ktore byly potrzebne do zrobienia tego nie sa na ta chwile dostepne VW Polska.wszystko na zamowienie czas oczekiwania minimum 10dni.

mowiac szczerze zawiadolem sie na VW a mialo byc tak pieknie.

: ndz sty 11, 2009 17:02
autor: jo55
Robsson79 pisze:najprostrze rozwiazania sa najbardziej skuteczne
Właśnie. Reasumując. Odma VW źle separuje olej z oparów w dolnej plastykowej puszce, co wylęga majonez. A ten, syfi przepustnice, a że złożony w 95% z wody - zimą zamarza. Pocieszę Was, że problem ma zasięg "globalny". Kalifornia walczy tylko z syfem na przepustnicach, ale nam to jeszcze zamarza :( Wniosek. Przenosimy sie do Kalifornii ;)
Wrzućcie Googlom "Oil Catch Can".
Albo:
http://cadillacfaq.com/faq/answers/oilcatch/index.html
http://www.srtforums.com/forums/f75/how ... all-97923/
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3956116
http://www.autospeed.com/cms/article.html?&A=1101&P=1
http://clemsonscc.com/Forum/viewtopic.php?p=59070
http://www.401motion.net/forum/viewtopi ... =28&t=1769
http://www.350z-tech.com/zwiki/Build_yo ... _Catch_Can
http://heath.2gss.org/oilcatch.htm
http://g35driver.com/forums/forced-indu ... rtech.html
http://www.my350z.com/forum/engine-driv ... can-6.html
http://www.preludepower.com/forums/show ... separator/

http://www.pbase.com/rsrock/oil_catch_can
Pozdrawiam

: ndz sty 11, 2009 17:33
autor: Bober882
Gratuluje pomysłu :)
Trzeba go sprawdzić :)

: ndz sty 11, 2009 17:51
autor: bibi466
Robsson79 pisze:nie wiem co mieli na mysli inz.VW
mi się wydaje że może to mieć związek z normami emisji spalin

: czw mar 05, 2009 23:15
autor: Robsson79
Witam ponownie.Chcialem odkurzyc troche temat,bo widze ze zdazaja sie sytuacje zamarznietej odmy.Od miesiaca mam zamontowana tego typu odme jak na zdjeciu,byla montowana w silnikach VW po 2002 roku,,podlaczylem ja pod zasilanie ktore mialem wczesniej zrobione do grzalki na rurce odmy.Jedyna rzecza,z ktora trzeba pokambinowac to podlaczenie do filtra powietrza.W orginale jest plastikowa rurka ktora byla podlaczona bezposrednio pod korektor ssacy.Jak do tej pory zadnych klopotow z zamarzaniem a bylo pare dni po -10 stopni.Numer czesci to 036 103 464 AD model silnika BCA.Mozna taka odme znalezc na allegro koszt ok 90zl.

: czw mar 05, 2009 23:45
autor: bibi466
Robsson79 pisze:Jedyna rzecza,z ktora trzeba pokambinowac to podlaczenie do filtra powietrza
i jak to rozwiązałeś. Patent fajny powinno się sprawdzić

: pt mar 06, 2009 11:28
autor: greg
panowie ale patenty wymyślacie - ten patent znałem juz w golfie mk2 1,6GTD gdzie właśnie na pokrywie klawiatury był oddzielacz par ale co tam - takie patenty stosowane były również w Fiatach 125p tylko pomiędzy klawiaturą a korkiem oleju stosowana byłą przedłużka z króćcem

: pt mar 06, 2009 17:12
autor: Robsson79
nie wiem czy w komplecie jest ta rurka zaznaczona niebieska strzalka mi akurat udalo sie dorwac calosc.odcialem ta plastikowa rurke zostawiajac sama zlaczke (jest na wcisk z uszczeleczka) i nalozylem na nia waz gumowy odporna na olej (na metry) i podlaczylem tak jak byl orginalnie podpiety waz gumowy do filtra powietrza.nie jest to zaden patent.dowiedzialem sie o takim rozwiazaniu dzwoniac do serwisu VW,bo chcialem kupic zestaw o ktorym duzo wczesniej pisalem.z osoba ktora rozmawialem naprowadzila mnie o takiej odmie i zaproponowala kupno.w tym serwisie takie odmy byly montowane.

[ Dodano: 06 Mar 2009 16:23 ]
jezeli chodzi o podlaczenie elektryki do grzalki to wydaje mi sie ze mozna zastosowac porade kolegi by greg o to link -->http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190828

: pt mar 06, 2009 17:24
autor: bibi466
Muszę sobie coś takiego sprawić dzięki za info pozdrawiam

[ Dodano: 07 Mar 2009 13:06 ]
Jeszcze jedno pytanko u mnie między blokiem a puszką odmy nie ma uszczelki a z tego co się orientuje to powinna być bo u mnie troszkę się tam poci. Ile taka uszczelka kosztuje i czy jest w ogóle dostępna

: sob mar 07, 2009 21:33
autor: Robsson79
no fakt jest tam uszczelka,ale czy mozna ja sama kupic nie wiem.gdzies czytalem,ze mozna uszczelnic silikonem.