Strona 115 z 118

: pt cze 11, 2010 09:54
autor: JABcok20
Okazalo sie ze cewka jest popekana, zalozylem na probe cewke wygladajaca lepiej, ale samochod nadal odcina 5500, wczesniej pisalem 5000 pomylilem sie :P
Po odlaczeniu czujnika halla nie ma zadnej roznicy, moze nawet nieznacznie lepiej ciagnie z dolu, czujnik halla po zmierzeniu omomierzem cos tam pokazuje , nawet odczyty podobne do czujnika obrotow walu... Wiec moze jest ok? Jak go sprawdzic bo juz nie mam czasu na ten samochod. Nowy czujnik kosztuje 180zl.

[ Dodano: Pią Cze 11, 2010 09:55 ]
I czy da rade go wymienic bez sciagania rozrzadu?

: pt cze 11, 2010 10:02
autor: feniks
JABcok20 pisze:samochod nadal odcina 5500
ok przekopałem lekko forum i jednak winnym odcinania był czujnik prędk. obr. rezystancja 730...1000 Ohm powinna być między 2i3 (D.Korp s.123) :chytry:

: pt cze 11, 2010 11:05
autor: JABcok20
Zmierzylem opornosc czujnika obr. Walu i jest idealna jak w kazdym vw i audi a nawet innych boscha. -0,09. Miedzy 2 i 3 nozka.
Jednak czujnik obrotow walka rozrzadu ma rowniez!!! 0,09 ale pomiedzy 1 i 3 !! Wiec troche dziwny zbieg okolicznosci co nie :)
Jak go sprawdzic aby byc pewny i czy trzeba rozrzad zwalac do wymiany?

[ Dodano: Pią Cze 11, 2010 13:38 ]
niestety czujnika halla nie da sie sprawdzić omomierzem, tak mi napisali...
więc trzeba to jakoś inaczej ugryźć...

: pn cze 14, 2010 11:44
autor: hossearkadio26
Panowie małe pytanko. Wiem ze uszkodzony czujnik ciśnienia wspomagania moze byc przyczyna falujących obrotów ale czy ten czujnik może byc także przyczyna spadania obrotów jak silnik jest zimny??? Czujnik jak jest zimny to pokazuje -200 kilo omków.

: pn cze 14, 2010 18:54
autor: MaroTrek
Witam wszystkich Panów.
Panowie pomóżcie, mój problem jest następujący.
Od kilku dni po silnych upałach zaświeca mi się kontrolka płynu chłodzącego.
Sprawdziłem i poziom jest około pól centymetra po niżej minimalnego, co doradzacie zrobić dolewkę z jakiegoś innego bo nie wiem jaki tam jest teraz, czy całkowicie wymienić cały.
Może jest tu na forum jakaś podpowiedz jak to zrobić ?
Wielkie dzięki z góry za pomoc.

: pn cze 14, 2010 18:56
autor: Toma007bond
JABcok20 pisze:Zmierzylem opornosc czujnika obr. Walu i jest idealna jak w kazdym vw i audi a nawet innych boscha. -0,09. Miedzy 2 i 3 nozka.
Jednak czujnik obrotow walka rozrzadu ma rowniez!!! 0,09 ale pomiedzy 1 i 3 !! Wiec troche dziwny zbieg okolicznosci co nie :)
Jak go sprawdzic aby byc pewny i czy trzeba rozrzad zwalac do wymiany?

[ Dodano: Pią Cze 11, 2010 13:38 ]
niestety czujnika halla nie da sie sprawdzić omomierzem, tak mi napisali...
więc trzeba to jakoś inaczej ugryźć...
mam ten sam problem zamulony silnik bardzo z miejsca ruszyć sie nieda, wymieniłem kable, swiece, przepustnice, czujnik temperatury, na komputerze nic niepokazuje i obecnie sie zastanawiam nad wymiana samego kompa

: pn cze 14, 2010 23:44
autor: JABcok20
wymieniłm czujnik halla. spradziłem dwa inne czujniki i miały dwie kombiacje z wynikiem 1,2 i 1,4 czyli 2 z 3 pinem i bodajże 1 z 3 a zepsuty miał właśnie tylko 1z 3 pinem i wartość 0,09. po wymianie czujnika ciąnie do samego końca ale dla mnie i tak ospały silnik...

: wt cze 15, 2010 06:53
autor: feniks
JABcok20 pisze:ale dla mnie i tak ospały silnik...
tego już nie zmienisz :bigok:
i była potrzeba ściągania rozrządu?

: wt cze 15, 2010 09:55
autor: pszmiel
MaroTrek, Wlej zwykłej wody i też będzie dobrze. A swoją drogą to sprawdź którędy ubywa ci ten płyn. Bo raczej sam nie wyparuje. A jeśli zależy ci na wlaniu płynu takiego jaki masz, to zobacz tylko jakiej jest barwy i jedz na stacje i kup. Są przeważnie taki zielonkawo-niebieski albo wpadający w czerwony.

: wt cze 15, 2010 12:43
autor: JABcok20
feniks pisze: i była potrzeba ściągania rozrządu?
tak inaczej nie da rydy...

: śr cze 16, 2010 14:09
autor: bicker83
Siemka Panowie. Moze ktos z was mi ,,powiedziec" gdzie dokladnie sprawdzic VAGCOM'em odczyty z przeplywomierza? No I oczywiscie jakie powinny byc prawidlowe wskazania :) Wydaje mi sie ze mi troszq szwankuje - pewnie bede musial go przeczyscic. Mam caly czas problem z samoczynnie wzrastajacymi obrotami i problemami przy odpalaniu na rozgrzanym silniku. Pisalem juz zreszta o tym wczesniej w tym temacie. Wymienilem czujink pozycji wlaka rozrzadu(Halla) I czujnik temperatury wedlug wskazowek ktore od was otrzymalem. Dodac jeszcze moge ze gdy motor jest cieply I ciezko go odpalic to w momencie gdy juz po jakims czasie zapali czuc straszny smrod na zewnatrz I wewnatrz auta. Znowu w czasie jazdy na luzie I odjetym gazie kiedy obroty sa za wysokie (powyzej 2500) po wbiciu biegu I dodaniu gazu najpierw szarpnie jakby sie przydusil na moment I dopiero potem ciagnie.

POZDRO

: śr cze 16, 2010 19:12
autor: hossearkadio26
Witam koledzy mam prośbe. Jeżeli byłby ktoś tak miły i sprawdził u siebie (nie jedna osoba, najlepiej kilku z Was jakby podało) napięcie silniczka przepustnicy na stykach 1 i 2 to by mi to bardzo pomogło. Chodzi mi tutaj o dobrze działające przepustnice.

Z góry dzieki

: czw cze 17, 2010 01:23
autor: bicker83
pszmiel pisze:Jeśli go wymieniałeś to sprawdź go w ten sposób, że odpal silnik i na odpalonym wypnij kostkę od tego czujnika, auto nie powinno zgasnąć ale przejdzie w tryb awaryjny i powinno strasznie przebierać jeśli jednak zgaśnie to wyczyść przepływomierz bo prawdopodobnie daje zły odczyt do kompa. A kiedy ostatnio wymieniałeś czujnik temperatury Cieczy chłodzącej?
pszmielnapisz o ktory czujnik dokladnie chodzilo? o ten z 4 pinami czy ten z 2 ?
Wymienilem u siebie ten drugi(2piny) i zero reakcji :( chyba zle Ciebie zrozumialem wydaje mi sie. Pozatym odlaczalem kostki od kazdego z nich i zero reakcji w aucie. Tak czy inaczej kupie ten 4=ro pinowy i zobaczymy czy to cos pomoze :)
POZDRO

: czw cze 17, 2010 23:34
autor: hossearkadio26
W jaki sposób sprawdzić kolektor ssący czy jest szczelny???? Wyczytałem na innym forum ze mozna plakiem popsikac i jezeli silnik zacznie pracowac inaczej to znaczy ze jest nieszczelnosc i ze lapie lewe powietrze. Koledzy czy to jest prawda????