Strona 116 z 118

: pt cze 18, 2010 08:57
autor: _Peeter
bicker83 pisze:Siemka Panowie. Moze ktos z was mi ,,powiedziec" gdzie dokladnie sprawdzic VAGCOM'em odczyty z przeplywomierza? No I oczywiscie jakie powinny byc prawidlowe wskazania :) Wydaje mi sie ze mi troszq szwankuje - pewnie bede musial go przeczyscic. Mam caly czas problem z samoczynnie wzrastajacymi obrotami i problemami przy odpalaniu na rozgrzanym silniku. Pisalem juz zreszta o tym wczesniej w tym temacie. Wymienilem czujink pozycji wlaka rozrzadu(Halla) I czujnik temperatury wedlug wskazowek ktore od was otrzymalem. Dodac jeszcze moge ze gdy motor jest cieply I ciezko go odpalic to w momencie gdy juz po jakims czasie zapali czuc straszny smrod na zewnatrz I wewnatrz auta. Znowu w czasie jazdy na luzie I odjetym gazie kiedy obroty sa za wysokie (powyzej 2500) po wbiciu biegu I dodaniu gazu najpierw szarpnie jakby sie przydusil na moment I dopiero potem ciagnie.

POZDRO
Kolego wyczyść przepływomierz, a na 90% falowania powinny ustąpić. Jak wyczyścić przepływomierz

: sob cze 19, 2010 00:32
autor: Jazz_Blue
Jeśli o tą Ci chodzi to najlepiej w ASO, koszt ok 5zł, jest to ta sama uszczelka co spod korka wlewu oleju...
Obrazek
Ja z racji tego, że odpowietrznik się rusza, chociażby przy odkręcaniu korka wlewu oleju położyłem go na grubej warstwie silikonu wysokotemperaturowego i teraz trzyma szczelne jak trzeba...
A żeby ją wymienić musisz zdjąć tą odme z odpowietrznika i po prostu przekręcasz i odpowietrznik Ci zejdzie, żaden kłopot, dasz sobie rade :bigok:

: ndz cze 20, 2010 18:25
autor: dema21
napisz o ktory czujnik dokladnie chodzilo? o ten z 4 pinami czy ten z 2 ?
Wymienilem u siebie ten drugi(2piny) i zero reakcji :( chyba zle Ciebie zrozumialem wydaje mi sie. Pozatym odlaczalem kostki od kazdego z nich i zero reakcji w aucie. Tak czy inaczej kupie ten 4=ro pinowy i zobaczymy czy to cos pomoze :)
POZDRO[/quote]
Kolego czujnik 2 pinowy jest do klimy ,a 4 pinowy to komp i zegary pozdro

: wt cze 22, 2010 12:36
autor: pszmiel
bicker83, Chodziło mi o ten czujnik Halla czyli czujnik wałka rozrządu który mówiłeś że wymieniłeś. Mieliśmy taki przypadek że dwa razy był wymieniany w ciągu tygodnia i nie wiadomo z jakich przyczyn padały te czujniki dopiero używany ori jak został założony to samochód zaczął chodzić jakby z fabryki wyjechał. A tak było słychać jakieś dziwne prykanie z wydechu.

: pn cze 28, 2010 16:47
autor: cra3y
mowia, ze lepiej zapobiegac niz leczyc.

sciagnalem golfika IV 1.6 SR i oprocz standardowej wymiany rozrzadu, filtrow, oleju, to padniety byl czujnik temp. chlodziwa, termostat, lambda i przez lambde kat.

zerknalem na skrzynie - no tak - DUU - nitowana, dodatkowo chrupie na wstecznym
umowilem sie na wymiane nitow i likwidacji "chrupania" u specjalistow z Bytomia Odrzańskiego. dodatkowo wymieniono dwa synchronizatory - cala przyjemnosc 900zl (z wyjeciem, zalozeniem, wymiana oleju), ale przynajmniej spokoj :-)

PS: widzialem u nich padnieta skrzynie na skutek pekniecia jednego nitu - masakra widok, wyglada jak sito, bo wybijalo cyklicznie. utwierdzilo mnie w tym, ze zrobilem dobrze i raczej bede namawial tych, ktorzy sie wahaja, czy zawczasu wymienic nity na śruby, ze warto, niz pozniej szukac uzywanej czy regenerowanej za 1600 brutto (conajmniej)

:-)

: pn cze 28, 2010 19:36
autor: p.wojtyczko
a możesz kolego powiedziec jakie sa objawy konczacych sie nitów?

: pn cze 28, 2010 20:29
autor: cra3y
p.wojtyczko pisze:a możesz kolego powiedziec jakie sa objawy konczacych sie nitów?

dla mnie wyznacznikiem byl przebieg w km (moj golf ma 135kkm - raczej aktualny wynik, zwlacza, ze wymienialem oryginalnie zamontowane swiece - elektrody byly juz stozkowe - oraz kable, ktore mialy mocno utleniona miedz. takze inne elementy auta swiadczyly, ze nie ma przelatane wiecej, chocby amorki oryginalne, sprawne na 75%) i szarpanie (delikatne) po zmianie biegow (takie jak ktos nazwal "kangurowanie" - cos jak krecenie jajkiem po blacie - chodzi o to, ze kolo dyfra nie chce sie krecic w osi juz, tylko zaczyna delikatnie falowac na luzach na nitach)

czytalem tez, ze czesciej problem pojawia sie po 150kkm i dla skrzyn z nitami to juz jest jazda na bombie z opoznionym zaplonem

rowniez ta statystyka (link ponizej) nie "wieje" optymizmem
http://www.btinternet.com/~a_hutton/VW_ ... ailure.htm

dodatkowo zachecilo mnie chrobotanie na wstecznym (cale szczescie zebatka), a nie zbyt "luzne" kolo dyfra

popytalem ile kosztuje wymiana nity na sruby (200 wyjecie skrzyni, 300 rozebranie przebadanie i zlozenie z uzupelnieniem oleju, 170zl zestaw naprawczy - srubki innymi slowy) czyli bez dodatkowych uszkodzen, ktore mialem (zebatka wstecznego i konczace sie synchronizatory), to jest to 1/3 - 1/2 cena (i to z robocizna!!) skrzyni uzywanej, czy w najlepszym wypadku po regeneracji, wiec zaryzykowalem.

:-)

PS: zarznieta skrzynia, ktora widzialem dzis, przypominala ta
http://img641.imageshack.us/img641/3055 ... ot013w.png
z tym, ze dziur byl kilka, w tym jedna o podobnej wielkosci jak na obrazku

PS2: mechanik z firmy, w ktorej robilem (nie chce robic krypto reklamy, dlatego bez nazwy - firma tylko i wylacznie zajmuje sie skrzyniami biegow), powiedzial mi, ze dosc czesto wymieniali nity i nigdy do nich skrzynia nie wrocila na tą samą wade, czyli sruby trzymaja dobrze)

: sob lip 03, 2010 12:09
autor: Daro^^
witam ostatnio strasznie trzęsie mi silnikiem jak jest zimny na biegu jałowym , obroty troche podwyzszone do 1100 ale pozniej sie uspokaja martwi mnie to że silnik pracuje nierówno tak jakby przerywał ale wystarczy przejechac kawałem i juz jest ok , może to wina oleju? jeżdze na nim juz 14 tys. chciałem wymienic po 15 , nastepny problem jaki sie pojawił t zacinanie się wstecznego czasem działa czasem nie, wsteczny wchodzi bez problemu ale cięzko go wybić czasem trzeba naprawde mocno szarpac żeby odbił a czasem leciutko chodzi co to może być ??

: wt lip 06, 2010 16:52
autor: MeSiN
Panowie możecie mi powiedzieć gdzie dokładnie znajdę ten czujnik halla g40 najlepiej rysunek zapodać albo mniej więcej wytłumaczyć ponieważ chcę wyczyścić styki bo kiepsko na obroty wchodzi i zobaczyć czy tak operacja coś pomoże . Silnik mój to 1.6 sr

: wt lip 06, 2010 17:23
autor: hossearkadio26
Czujnik Halla czyli czujnik wałka rozrządu znajduje sie pod osłoną paska zębatego(czerwona strzałka na zdjęciu)

A wtyczka tego czujnika jest z lewej strony silnika przed tą osłoną zaraz obok uchwytu do podwieszenia silnika (czerwone kółeczko na zdjęciu)

zdjęcie

: wt lip 06, 2010 17:37
autor: MeSiN
hossearkadio26, dzięki za zdjęcie i podpowiedź :pub: :pub:

: wt lip 06, 2010 18:58
autor: gocu87
Daro^^ 2 pytanie to myślę że synchronizator w skrzyni ci się pitoli u mnie jest podobny przypadek tylko że z 3 biegiem. Będę to robił niebawem bo coraz gorzej wchodzi. A niekiedy od strzała i bardzo dużo roboty przy tym jest chyba że sam podołasz.Skrzynia nie jest taka straszna jak ją malują- pozdrawiam. :bajer:

: śr lip 07, 2010 08:07
autor: tovdi1
gocu87 pisze:w skrzyni ci się pitoli u mnie jest podobny przypadek tylko że z 3 biegiem
jakby co to mam skrzynię na części

: pt lip 09, 2010 07:15
autor: feniks
pullup1 pisze:ile ma go wejść?
mi weszło 1.6l a ile poleciało to nie widziałem :bigok: