Zamarzanie Odmy - byc moze rozwiazanie problemu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

bulon1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: wt lut 24, 2009 10:47
Lokalizacja: Myszków

Post autor: bulon1 » wt maja 26, 2009 14:07

Witam!! Patent bardzo fajny. Mam pytanko - w VW dostępny jest gotowy zestaw taki jak kolega przedstawił na jednym zdjęciu z ETKI , lecz jego cena jest hmmm zaporowa ... mam pytanko do was : na rys. z etki zaznaczony jest zawór , czy wiecie może jaki można zastosować - ten w serwisie kosztuje chyba 60zł , planuje zamontowanie podgrzewacza odmy (ten na rurce razem z odma już kupiłem na allegro 50zł) :) + taki patent jak na zdjeciach lecz raczej we własnym wykonaniu . Korek jest stosunkowo łatwo przerobić (nowy kosztuje chyba 8zł) , o węże olejoodporne też nie trudno , trójniki itp. można dostać u gazowników , jedyny problem to ten zaworek . jeśli ktoś ma jakieś informację co można tam zamontować to proszę o poradę ,. pozdrawiam



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » wt maja 26, 2009 16:44

Robsson79 pisze:rzeczywiscie dzis cos ten link nie chodzi.

Fahoo, nie wiem o co Ci chodzi to co mialem do pokazania jest calkowicie innym rozwiazaniem sprawy z odma.

zalanczam fotke i zaznaczylem o czym pisalem wyzej.
Wężyk od filtra powietrza 5 przez zawór zwrotny 4 dostarcza powietrze do klawiatury pod wlewem oleju 7(to tylko wlew i uszczelki). Rozwiązanie min. BCA i BCB. Z tyłu silnika jest separator jak na zdjęciu odprowadzający (wąż kolor niebieski) jak pisze kolega opary z silnika do kolektroa ssącego.
Ostatnio zmieniony wt maja 26, 2009 16:45 przez Jacek75, łącznie zmieniany 1 raz.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

bulon1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: wt lut 24, 2009 10:47
Lokalizacja: Myszków

Post autor: bulon1 » wt maja 26, 2009 17:16

Więc moje pytanie jest teraz takie-po co on dostarcza powietrze do klawiatury ?? moim zdaniem nie jest to zawór zwrotny ale taki który otwiera się przy odpowiednim (dużym) ciśnieniu w celu odprowadzenie właśnie powietrza ze skrzyni korbowej w sytuacji gdy np. dolna odma zamarznie. Innego zastosowanie nie rozumiem.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » wt maja 26, 2009 17:29

Ojej, mam coś takiego bo mam BCB, jak też masz to odepnij i dmuchnij z obu stron to zobaczysz w którą stronę działa zawór i co na nim pisze i co pokazuje strzałka, nie da się zamontować w drugą stronę bo są inne przekroje wężyków. Układ przewietrzania skrzyni: tedy dochodzi powietrze a separatorem (odmą) z tyłu wychodzi.
Czy to wystarczy czy jeszcze coś muszę udowadniać? Zapraszam, otworzę maskę pokażę, zdemontuje, dam podmuchać :)


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Robsson79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pt paź 03, 2008 20:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Robsson79 » wt maja 26, 2009 17:32

bulon1, masz racje z tym zaworem otwiera sie dopiero jak bedzie duze cisnienie w silniku! co za tym idzie przewod nr.7 odprowadza powietrze!

taki podgrzewacza,ktory chcesz zamontowac na rurce mialem zainstalowany -odma i tak zamarzala.teraz mam zainstalowany tylko ten separator oleju ktory widac na zdjeciu z grzalka,zime przejezdzilem i wszystko oky.

[ Dodano: 26 Maj 2009 17:36 ]
Jacek75, nie wiem czy dobrze rozumiem powietrze przez ten zawor dostarczane jest do "korka wlewu" oleju?



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » wt maja 26, 2009 18:24

Pod korek do klawiatury, to zawór zwrotny działa w jednym kierunku nie na ciśnienie.
Jak w silniku BCB otworzysz korek na pracującym silniku to ssa powietrze do klawiatury bo z odmy wychodzi po przepustnicy i powoduje taki zabieg lewe powietrze (omija przepustnicę)
Ostatnio zmieniony wt maja 26, 2009 18:26 przez Jacek75, łącznie zmieniany 1 raz.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

bulon1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: wt lut 24, 2009 10:47
Lokalizacja: Myszków

Post autor: bulon1 » wt maja 26, 2009 18:50

Ja mam silnik AKQ i w najnowszej etce jest cos takiego jak dodatkowe elementy ukladu odpowietrzajacego. Tam również są te same elementy dlatego podałem w wątpliwość aby powietrze płynęło do klawiatury. W moim silniku (AKQ) po otwarciu korka wlewu oleju nie zasysa on powietrza. Dlatego chciałem zamontować układ, który miałby na celu odpowietrzenie skrzyni korbowej wówczas gdy zamarznie odma. I tu moje pytanie - co należy zastosować (jaki zawór) aby nie uciekał olej poprzez korek tylko powietrze i raczej nie cały czas lecz tylko wtedy gdy ciśnienie w skrzyni wzrośnie .



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » wt maja 26, 2009 19:01

Ale w bcb jest inny obieg powietrza przez klawiature, skrzynie korbowa wymuszany przez podciśnienie w kolektroze dolotowym. Miałem u kumpla (ten sam silnik) przypadek jak sobie pojeździł bez korka i sam tez sie zastanawiałem dlaczego tu jest inaczej niz w innych silnikach, opisałem to zresztą na forum. Zwykle jest sama odma odprowadzająca nadmiar powietrza ze skrzyni ktore powstaje w wyniku przepału na starszym silniku na tłokach. Problemy z odmą wymusiły na vw przekonstruowanie tego. Niektorę silniki forda tez maja takie rozwiazanie. wada jest to ze jakakolwiek nieszczelnosc w tym ukladzie powoduje lewe powietrze a co za tym idzie wiadomo...

zawor wg. etka 7 ma numer 036103175A BCB i 036103175C dla BCA, mozliwe ze jest jeszcze jakies inne rozwiazanie w innych silnikach: inny zawor i inna zasada działania.
Porównajcie numery czy mówimy o tym samym.

jak widzę są jeszcze np.: 036103765D zawór pcv APE i AXP
Ostatnio zmieniony wt maja 26, 2009 19:24 przez Jacek75, łącznie zmieniany 3 razy.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

bulon1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: wt lut 24, 2009 10:47
Lokalizacja: Myszków

Post autor: bulon1 » wt maja 26, 2009 19:26

Więc na pewno masz rację odnośnie Twojego silnika. Widocznie w AKQ i innych starszych jest inaczej ... tutaj wklejam to co znalazłem w ETCE : [img][img]http://i44.photobucket.com/albums/f26/b ... t/odma.jpg[/img][/img]



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » wt maja 26, 2009 20:06

no 4 to jest od bcb i 13 pcv, wrzuc w etka typ handlowy 1J11E4 wybierz jakikolwiek bcb i rysunek numer 103-35 numerek 38 na rysunku, separatory sa na 103-00 numerek 19 i 19a


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Robsson79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pt paź 03, 2008 20:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Robsson79 » czw sty 07, 2010 18:00

Witam ponownie jak co rok o tej porze :( niestety pomysl z podgrzewana odma,ktora pokazalem nie wypalil(zamarzla).Co za tym idzie olej caly zgubilem gdzies po drodze.Od tego momentu zaczalem znowu cos kombinowac aby uniknac kolejnych zamarniec.Poszedlem za mysla kolegi jo55, robiac odpowiertrzenie gorne przy korku uzywajac czesci,ktore pokazalem w etce (narazie faza testowa).Przyszedl mi tez kolejny pomysl,ktory mialby na celu dogrzania rurki odpowietrzajacej,ktora idzie od odmy puszczajac ja tak jak pokazalem na rysunku.Chodzi mi o to aby dac ja jak najblizej miejsc cieplych czyli rurki od nagrzewnicy itp.Teraz pytanie brzmi czy mozna az tak wydluzyc ta rurke,czy w ogole ma to sens?Czy takie podgrzanie spowoduje ze bedzie mniej tych oparow wodnych ktore pozniej splywaja do odmy? Obrazek



zozol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: pt cze 20, 2008 19:26

Post autor: zozol » czw sty 07, 2010 18:05

Robsson79 pisze:Przyszedl mi tez kolejny pomysl,ktory mialby na celu dogrzania rurki odpowietrzajacej,ktora idzie od odmy puszczajac ja tak jak pokazalem na rysunku.Chodzi mi o to aby dac ja jak najblizej miejsc cieplych czyli rurki od nagrzewnicy itp
Będzie ciepło dopóki silnik będzie ciepły. A jak postoi parę godzin na mrozie, silnik ostygnie, więc odma zamarźnie . Jedyne wyjście, to mycie odmy. Smutne, ale prawdziwe.



Robsson79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pt paź 03, 2008 20:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Robsson79 » czw sty 07, 2010 18:11

no tak wszystko sie zgadza zamarza po woda z oparow sie skrapla i splywa do odmy.dlatego mysle zeby rurke tak napislalem dac w miejsca ktore dluzej trzymaja cieplo i moze to skroplone powietrze wygrzeje na tyle zeby tej "wody nie bylo".



zozol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: pt cze 20, 2008 19:26

Post autor: zozol » czw sty 07, 2010 18:14

A to woda się skrapla? Chyba jakieś gluty, parafina, czy czort wie co. A poza tym jak rurki będą poziomo, to szybciej się zatkają. :bigok:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 78 gości