Strona 72 z 72

: śr maja 26, 2010 20:55
autor: Canceel
Lipek81, Dzięki wielkie za tę obszerną odpowiedź ;) choć nie do końca się zrozumieliśmy to i tak trochę pomogłeś. ;) Co do chodzenia samochodu na ssaniu to chodziło mi o obserwacje właśnie tej przesłony wstępnej. Na ssaniu jest ona zamknięta, a gdy silnik się nagrzeje to jest lekko otwarta, a myślałem, że powinna być w pozycji pionowej. Pod jakim mniej więcej kątem powinna być uchylona gdy silnik jest ciepły? Bo u mnie zostawia ona naprawdę niewielką przerwę na dopływ powietrza. A problemy z przyspieszaniem mam owszem... na średnio nagrzanym silniku lubi się przydławić np. chwilę po ruszeniu, a czasem przy utrzymywaniu jednostajnej prędkości. Więc myślałem, że to przez nieodłączone ssanie i zbyt dużą dawkę paliwa, biorąc pod uwagę również to, że swego czasu samochód dużo palił, dlatego zrobiłem te małe przeróbki, o których pisałem wcześniej. ;) Ale pomału zaczynam podejrzewać ten potencjometr. ;)

: ndz maja 30, 2010 03:28
autor: DJTim
panowie od jakiegos czasu kiedy silnik mi sie rozgrzeje gasnie momentalnie na wolnych. wystarczy ze wcisne sprzegło podczs jazdy i gaśnie. dzieje sie tak tylko na zagrzanym silniku. co to moze byc??

: ndz maja 30, 2010 18:24
autor: mikisan
Na szybko i bez zastanawiania(mam syndrom następstw sobotniego wieczoru :grrr: ) pomyślałem o zawieszonym zaworku filtra z węglem aktywnym(oparów paliwa). Właśnie problemy z gaśnięciem silnika na ciepło mogą być przezeń wywołane. Kiedyś robiłem Mercedesa co właśnie miał identyczny objaw. Zaworek wymyliśmy ekstrakcyjną, wydmuchaliśmy kompresorem delikatnie i posmarowaliśmy silikonem w sprayu. Przeszło mu.....

: ndz maja 30, 2010 20:11
autor: Lipek81
DJTim, mikisan, ten zaworek można prosto sprawdzić - odłącz go i zaślep wąż do niego idący od strony kolektora dolotowego. Pojeździj tak trochę i się okaże, czy to jest przyczyna. U mnie gaśnięcie po puszczeniu gazu zdarzał się bardzo sporadycznie - pomogło czyszczenie gaźnika. Ale ten objaw był niezależny od temperatury silnika.

: ndz maja 30, 2010 21:29
autor: mikisan
No dokładnie -bez tego zaworka można się obejść przy testach, a reanimacja to zazwyczaj banał: czyszczenie i "odświeżanie" gumy(tłoczka) środkami działającymi na nią konserwująco, czyli środki do opon, uszczelek, kokpitu(silikonopochodne) itp. itd.
W każdym razie lepiej już się czuję i nadal jest to mój faworyt póki co :chytry:

: pt lip 02, 2010 08:53
autor: miguś
witam, tak czytam część postów z tego tematu, ale ni emogę wywnioskować z nich co może być przy moin golfie - oczywiście gaźnik pierburg 2ee a silnik 1.6 pn benzyna + gaz.
Jakieś trzy dni temu silnik wszedł na wysokie obroty, ok. 3000-3500 i cały czas je trzyma , nie pomogło zresetowanie ecotronica, czujnik ssania (ten niebieski w krućcu) sprawny, badany omomierzem, co może jeszcze być przyczyną? pozdro

: pt lip 02, 2010 09:15
autor: Lipek81
miguś, zrób to co napisałem w pierwszym poście na ten stronie.

[ Dodano: Pią Lip 02, 2010 09:18 ]
Poza tym ktoś niedawno na forum pisał, że miał też jakiś problem z tym gaźnikiem i opisałem mu dokładnie co po kolei co trzeba zrobić (stan wężyków itp.) - ogólnie procedura ta sama zarówno przy dławieniu się po dodaniu gazu, jak i przy zawieszaniu się obrotów.

[MK2 1.6 PN] Nierówne obroty silnika

: sob lip 31, 2010 22:09
autor: marcinek84
Po 4 latach bez problemów dziś zawiesiły mi sie obroty i czasem dochodzi nawet do 4tys.
Sprawdziłem już wszystkie opory na wszystkich elementach gaźnika i jest w normie. Zrobiłem samo diagnozę elementów i najpierw nie działał zawór odpowietrzania a później i ten drugi. Jak podłączyłem napięcie z aku pod zaworki to słychać że działają. Od komputera do wtyczki jest połączenie - sprawdzone.
Jak odpalę obroty skaczą od 900 do 2000 i po chwili 3tys. co najmniej. Nie widać aby nastawnik sie cokolwiek ruszał.