Strona 2 z 3

: śr cze 06, 2007 16:14
autor: Dexter121
W tym momencie moge powiedzieć że dzisiaj jest bardzo gorąco i zaczęło coraz mocniej trząść silnikiem , po prostu na plecach czuć i jest reguralne co 1 ,2 sekundy że aż denerwuje.

: śr cze 06, 2007 23:34
autor: andy94
W moim bolidzie takie objawy dawało "lewe powietrze". Pęknięty był wężyk od wspomagania hamulców.

: czw cze 07, 2007 11:21
autor: Dexter121
ja jak podniose maskę to strasznie rzuca silnikiem widać to gołym okiem. Wczoraj znalazłem małą usterkę w rurce gumowej która idzie do wlewu oleju od przepustnicy czy jakoś tak i byłą pęknięta to zakleiłem taśma ale to nie pomogło nic. Jak wczoraj pojeździłęm bardzo dynamicznie to po zatrzymaniu z rury wydechowej słychać byo tak jak by się dusił przerywany wydech nieregularny i takimi jakby partiami jak by nie mogło naraz wszystkiego. Silnk się trząsł dalej ale jeszcze słychać było jak by go cos blokowało , jak by obroty skakały góra - dół. już nie mam siły do tego auta.

Pozdro

P.S.

Od czasu do czasu wyskakuje mi błąd 557 od przełącznika ciśnienia układu wspomagania

: czw cze 07, 2007 12:46
autor: hauer
a zawór EGR???

: czw cze 07, 2007 12:52
autor: Dexter121
A w jaki sposób sprawdzić zawór EGR? Na vagu nic nie wywala żadnego błędu z nim związanego a w parametrach nie wiem który to jest odczyt i ile powinno być. Proszę o jakieś wskazówki.

Z góry dziękuje

: pn lip 23, 2007 09:26
autor: brackyy
Może któryś z kolegów rozwiązał już problem trzęsawki. A w ogóle, to tak kończy się tu większość tematów - bez rozwiązania problemu. No chyba, że właściciele pogodzili się z usterką. Ja mam ten sam problem tylko że silnik 1,4 abd. Wymienione narazie kable WN, planuje wymienić kopułke i palec. Ktoś mówił o odmie, sprawdzona. Ciekawą przyczyną może być zawieszenie wydechu o którym ktoś tu wspominał. Wiem, że mam urwany zaraz przy silniku mały płaskowniczek trzymający wygięty odcinek rury idącej z kolektora. Będę go musiał dorobić i zobaczymy.

: ndz wrz 16, 2007 23:00
autor: andy94
U mnie problem trzęsącego się silnika wywoływało "lewe" powietrze dostające się do kolektora przez pęknięty wężyk od wspomagania hamulca. Trochę to trwało zanim znalazłem, bo pęknięcie zrobiło się dokładnie od strony kabinki i nie było widoczne z żadnego miejsca przy otwartej masce. Dopiero delikatne posykiwanie zasysanego powietrza naprowadziło mnie na właściwy trop.
Ktoś na forum miał też pękniętą gumową podstawę całego zespołu wtryskowego - efekt taki sam.

: ndz wrz 16, 2007 23:55
autor: Jacenty85
Jak kolego przy ABD nie masz wsporniczka od rury wydechowej to zawsze będziesz odczuwał drgawki. Załóż go i będzie dobrze.

: wt lut 05, 2008 01:44
autor: dhcp
Witam, mam podobny problem, trzesie autkiem (MK4 Variant) jak jest ciepły na biegu jałowym, zimny jest OK, w czasie jazdy też OK, jak stoje i troszke nacisne pedał gazu to trzęsienie zanika ale to nie jest rozwiązanie, juz mnie to w...a, wtryski mają opór zmierzony i jest ksiażkowy, trzesienie jest bardziej do przodu i do tyłu a nie na boki, jest krotkie i szybkie, samochodzik ma 138 tys, silnik 1.6 16v AUS, jest po przeglądzie, przepustnica czysta, sonda nowa (przed wymianą tez częsło) o poduszkach zagadałem telefonicznie w ASO to gość mówi, że raczej nie, ale prosze podjechać itd... i się zacznie wymiana wszystkiego... jak miał 130 tyś to było OK i co poduszki się skichały po 8 tyś, prosze o pomoc, może ktoś walczył z tematem.
Pozdrawiam

: wt lut 05, 2008 03:36
autor: Sztomel
dhcp pisze:trzesie autkiem (MK4 Variant) jak jest ciepły na biegu jałowym, zimny jest OK, w czasie jazdy też OK, jak stoje i troszke nacisne pedał gazu to trzęsienie zanika ale to nie jest rozwiązanie
przyczyna jest prosta - zbyt niskie wolne obroty !

: wt lut 05, 2008 12:02
autor: dhcp
Witam, raczej obroty sa ok (ksiażkowe) jak będą większe to spalanie wzrośnie ;-)

: śr lut 06, 2008 05:37
autor: Sztomel
dhcp pisze:raczej obroty sa ok (ksiażkowe)
zatem nie pozostaje nic innego jak odczytać błędy przy diagnozie VAG-COMem, ustalić co to za błędy a następnie je wykasować no i usunąć wskazane usterki i najlepiej zresetować i ponownie zaprogramować układ wtryskowy.

[ Dodano: 06 Lut 2008 04:50 ]
Można jeszcze w ten sposób:
na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach preparatem wspomagającym rozruch spryskaj króćce przepustnicy, uszczelnienia kołnierzy kanałów dolotowychi przewody elastyczne urządzeń sterowanych podciśnieniem ale przed tem rozłącz złącze wtykowe od sondy lambda. Jeżeli podczas spryskiwania któregoś z tych miejsc zmieniła się dostrzegalnie prędkość obrotowa silnika to znaczy, że udało ci się znaleść zródło nieszczelności.
Tak jak na przykładzie kolegi andy94 należy sprawdzić szczelność i stan przewodu podciśnieniowego wspomagania hamulców,
przewody paliwa,
regulator ciśnienia,
przewód powrotny z regulatora cisnienia.

: ndz lut 10, 2008 22:15
autor: dhcp
Sztomel dzięki za wskazówki, zrobię jak powiadasz i jutro jade do ASO hm... mam tylko nadzieje, że to nie gniazda zaworów - taką opinę też słyszałem (inna kompresja w jednym cylindrze np: 9,9,6,9) - bo wtedy głowica i te sprawy :blush:

Bęa pisał co i jak - mam nadzieje, że to będzie tylko nowelka a nie epopeja