Cos skrzypi, trzeszczy podczas kręcenia kierownica

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Radek GTI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz kwie 30, 2006 22:34
Lokalizacja: Lipno

Cos skrzypi, trzeszczy podczas kręcenia kierownica

Post autor: Radek GTI » sob maja 26, 2007 00:25

Kilka dni temu podczas kręcenia kierownicą usłyszałem dziwne skrzypienie/trzeszczenie (coś jakby drzwi od starej szafy przy otwieraniu :jezor: )
Z każdym dniem dzwiek ten jest coraz bardziej dokuczliwy bo jest coraz głośniejszy. Krece kierownicą w prawo czy w lewo to trzeszczy. Silnik czy jest odpalony czy zgaszony to nie ma różnicy - skrzypi. Najbardziej słychac to podczas jazdy po miescie gdyz wiadomo skrzyzwania , zakrety itp wiec trzeba sterami krecic :bigok:

Wczoraj zdesperowany dźwiekiem wjechałem na kanał i niestety nie moge zlokalizowac źródła tego cholernego dzwięku. Jedno co jest raczej pewne to to ze dochodzi on gdzies z okolic prawego koła/zawieszenia. Auto podlewarowałem odkreciłem mcpersona z kielicha zeby łozysko wyeliminowac i przy kreceniu kierownica nadal treszczy. Wszystkie końcówki, i gumy na zawieszeniu mam dobre bo dbam o autko, przegub tez sprawny bo niedawno zmieniałem.
Dodam ze moj Golfi posiada wspomaganie kierownicy i jezdze na 15 calowych kółkach z oponkami 195 szerokimi gdyby to moze miało jakies znaczenie.

Bardzo prosze o pomoc, moze Ktoś sie spotkał z tym problemem w mk2. Punkty czekają :bigok:
Ostatnio zmieniony sob maja 26, 2007 12:18 przez Radek GTI, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
pepu12
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 349
Rejestracja: sob kwie 23, 2005 23:26
Lokalizacja: Lub
Kontakt:

Post autor: pepu12 » sob maja 26, 2007 02:00

Kolego ja tez tak mam a nasila sie to skrzypienie gdy jest bardzo ciepło tez mam 15" 195/50 pozdro wiec niewiem czy da sie to wyeliminowac ale zobaczymy moze ktos sie juz z tym uporał :bajer:



finek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 11:28
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: finek » sob maja 26, 2007 07:26

Sprubuj strzykawko wlać olej do końcuwek bo to rużnie bywa. J a u siebie to rozkręciłem obydwa Makpersony z gury dałem nowy smar i teraz cacy lala



adi0s
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt maja 22, 2007 20:38
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: adi0s » sob maja 26, 2007 20:31

witam:) ja tez mialem taki problem w swoim MK3. okazalo sie ze skrzypial ten taki cycnik od klaksonu. nie wiem jakie sa fachowe nazwy tych czesci. jak sie konczy kierownica z tylu jest taka szpara. i tam w tej szczelinie jest taki metalowy picyk. on styka sie z metalowa obrecza na kierze dzieki czemu klakson dziala. styka sie i skrzypi/trzeszczy i ogolnie denerwuje:P



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz maja 27, 2007 10:10

Może też jeszcze skrzypieć obudowa stacyjki ocierając się o deskę rozdzielczą. Można odkręcić tę półkę nad nogami kierowcy, poluzować śruby mocujące kolumnę kierownicy (musisz mieć klucz nasadowy 17 lub 13 - nie pamiętam - z długą przedłużką) i zmienić nieco jej polożenie (tam są otwory fasolkowe, więc daje się to regulować). Ewentualnie mogą być pogięte mocowania kolumny kierownicy ( u mie było coś takiego), czego efektem może być też np. to, że manetki i obudowa stacyjki są krzywe w stosunku do deski rozdzielczej. Wczoraj też usunęłem stuki, które pojawiały się przy kręceniu kierownicą - okazało się, że problem leżał w niedokręconej śrubie zaciskającej przegub na frezowanym wałku przekładni kierowniczej. Efektem tego było to, że frezy w przegubie nie byly spasowane z frezami w wałku maglownicy, co spowodowało ich wytarcie. Całość trzymała się tylko na tej śrubie zaciskającej (bo wałek maglownicy ma specjalne wyżłobienie na tę śrubę), a że śruba też już się w tym miejscu trochę zjechała, więc stukało...
I pomyśleć, że wszystkie te rzeczy (pogięte mocowania kolumny, niedokręcony przegub) + dodatkowo uszkodzenie mechanizmu powodującego powrót manetki kierunkowskazu, zrobił mi jeden warsztat, za jednym zamachem, podczas wymiany maglownicy.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Przemo86
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: czw lis 10, 2005 00:02
Lokalizacja: Aleja Zasłużonych...
Kontakt:

Post autor: Przemo86 » ndz maja 27, 2007 11:16

skrzypi, trzeszczy czy jak to woli obciera, bardzo prawdopodobne, ze koncowka drazka kierowniczego, a czy np. w deszczu masz tak samo, czy wtedy cisza ?

zawsze mozesz przytrzymac reka koncowke a druga osoba kreci i zobaczysz czy to to, ewentualnie sam badz przy zawieszeniu a niech ktos kreci a Ty sluchaj :bigok:


-Można się dobrze bawić na imprezie bez alkoholu, prawda ?
-Nie wiem, nie byłem...

Moje MK2

kaczor-pl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 17:56
Lokalizacja: żagań

Post autor: kaczor-pl » ndz gru 30, 2007 15:11

witam. a ja mam takie pytanie: jezeli mam zuzyte zawieszenie to skrzypienie tych plastikowych elementow tez sie zwieksza???



Tomek_Dx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pt sty 07, 2005 01:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomek_Dx » śr sty 02, 2008 00:02

Miałem podobne objawy dwa razy. W jednym przypadku pomogla wymiana końcówki grążka kierowniczego (był luz) w drugim sworzeń wachacza skrzypiał, trzeszczał pomimo że nie było luzów!!!. Kupuj sworznie Lemfordera a nie TRW. TRW jako firma sie popsuło i nowy sworzeń wytrzymal pół roku.


Tomek Dx

21mariusz03
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 14:31
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: 21mariusz03 » śr sty 02, 2008 14:07

Witam mialem dokladnie to samo tez skrzypiala jak skrecalem ale po wymianie zepsutego wachacza drazka kierowniczego i po zrobieniu zbieznosci kol skrzypienie ustalo :)


VW power :)

Awatar użytkownika
lukasz041287
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: wt lut 26, 2008 17:54
Lokalizacja: chorzóVW
Kontakt:

Post autor: lukasz041287 » czw kwie 24, 2008 20:28

mi skrzypiało jak zatarła sie pompa wspomagania


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images41.fotosik.pl/250/677f9ad25e411cacmed.jpg[/img][/url]
Nie da Ci tego żadna blachara,co może dać Ci 1,5 bara
sprzedam:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=12&t=411472

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Post autor: wegi » sob maja 17, 2008 18:43

podłącze się bo zauważylem, ze u mnie też przy powolnej jezdzie przy parkowaniu itp. tez piszczy i skrzypi cos w ukladzie kierowniczym. Pompa wspomagania raczej to nie jest,bo ona sie odzywa dopiero przy max skreconych kolach.
Czy moze miec na to wplyw wymiana plynu w ukladzie wspomagania,moze ten uklad sie jakos odpowietrza? Koncowki i swoznie sa cale.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 88 gości