Strona 1 z 2

Kontrolka ESP I AIRBAG

: pn wrz 03, 2007 21:38
autor: pawelh
Witam!!
Od kilku dni posiadam Golfika IV sprowadzony.Ciągle pali mi się kontrolka ESP i AIRBAG.Byłem u mechanika który podlączył mi auto do kompa i stwierdził że jest jakiś problem z poduszką pasażera tego błędu nie może usunąć!!!???Natomiast błąd Esp usunął ale po kolejnym włączeniu zapłonu wskoczył ponwnie???Mechanik zaproponował żeby zostawić auto na kilka dni ,a on postara się poszukać przyczyny!!!
Co może być przyczyną tych błędów???????

: pn wrz 03, 2007 21:49
autor: makeć
jak byś zapodał błędy to było by łatwiej ;) bo przyczyn może być trochę.
poduszka mogła być wywalona choć wcale nie koniecznie a w ESP może być do ustawienia czujnik skrętu.

: pn wrz 03, 2007 22:00
autor: pawelh
jjacekkx pisze:jak byś zapodał błędy to było by łatwiej ;) bo przyczyn może być trochę.
poduszka mogła być wywalona choć wcale nie koniecznie a w ESP może być do ustawienia czujnik skrętu.
poduszki raczej są na miejscu nic nie wskazuje żeby były wywalone, a jeżeli chodzi o ESP to mechanik coś wspominał o czujniku skrętu!!! Czy go się ustawia???

: pn wrz 03, 2007 22:12
autor: makeć
pawelh pisze:czujniku skrętu!!! Czy go się ustawia
czasami wystarczy zdjąć kierę i odpowiednio ustawić taśmę (zwijak) a kontrolka zgaśnie lecz błąd w pamięci pozostanie i wystarczy go skasować, czasami też trzeba przeprowadzić adaptację czujnika i po krzyku.
ostatecznym wyjściem jest wymiana taśmy (zwijaka) pod kierownicą,czasami czujnik pada.
Jak masz ustawioną kierownicę podczas jazdy na wprost ?
A z poduszką by trzeba było popatrzeć vagiem w blokach pomiarowych co mówią, może też być detal.

: pn wrz 03, 2007 23:50
autor: michal0604
Coś mi się zdaje, że te 2 błędy mają tą samą przyczynę. Taśmę pod kierownicą. A czasami się zdarza że komp przekłamuje i zamiast pokazać błąd poduchy kierowcy , pokazuje na poduchę pasażera. Spotkałem się z tym przy przełożonym angliku. Sprawdź czy Twój samochód to nie "Anglik"

: wt wrz 04, 2007 20:02
autor: pawelh
jjacekkx pisze:
pawelh pisze:czujniku skrętu!!! Czy go się ustawia
czasami wystarczy zdjąć kierę i odpowiednio ustawić taśmę (zwijak) a kontrolka zgaśnie lecz błąd w pamięci pozostanie i wystarczy go skasować, czasami też trzeba przeprowadzić adaptację czujnika i po krzyku.
ostatecznym wyjściem jest wymiana taśmy (zwijaka) pod kierownicą,czasami czujnik pada.
Jak masz ustawioną kierownicę podczas jazdy na wprost ?
A z poduszką by trzeba było popatrzeć vagiem w blokach pomiarowych co mówią, może też być detal.
Kierownica jest ustawiona prawidłowo. Auto sprowadziłem z Niemiec gdzie wymienono prawą lampę i był malowany prawy błotnik ( lekka stłuczka ) czy to mogło mieć wpływ na AIRBAG, a może przy tej lampie znajduje się jakiś czujnik?????

: wt wrz 04, 2007 20:13
autor: makeć
pawelh pisze:Kierownica jest ustawiona prawidłowo. Auto sprowadziłem z Niemiec gdzie wymienono prawą lampę i był malowany prawy błotnik ( lekka stłuczka ) czy to mogło mieć wpływ na AIRBAG, a może przy tej lampie znajduje się jakiś czujnik?????
ta "lekka stłuczka" (wiesz jak lekka ;) ? )...to może mieć związek z poduszką i to właśnie pasażera, mogła wystrzelić a wtedy nawet jeśli została wymieniona poduszka trzeba też wymienić sterownik ,przy lampie nie ma żadnego czujnika, może być uszkodzona taśma, niestety trzeba by było dokładnie sprawdzić vagiem, ciężko tak na odległość cokolwiek powiedzieć. Tylko vag i błędy, wtedy coś można mówić, tak możemy tylko gdybać.

: wt wrz 04, 2007 20:20
autor: pawelh
jjacekkx pisze:
pawelh pisze:Kierownica jest ustawiona prawidłowo. Auto sprowadziłem z Niemiec gdzie wymienono prawą lampę i był malowany prawy błotnik ( lekka stłuczka ) czy to mogło mieć wpływ na AIRBAG, a może przy tej lampie znajduje się jakiś czujnik?????
ta "lekka stłuczka" (wiesz jak lekka ;) ? )...to może mieć związek z poduszką i to właśnie pasażera, mogła wystrzelić a wtedy nawet jeśli została wymieniona poduszka trzeba też wymienić sterownik ,przy lampie nie ma żadnego czujnika, może być uszkodzona taśma, niestety trzeba by było dokładnie sprawdzić vagiem, ciężko tak na odległość cokolwiek powiedzieć. Tylko vag i błędy, wtedy coś można mówić, tak możemy tylko gdybać.
Podłużnica nie była ruszona szyby wszystkie są orginalne tylko ten błotnik i lampa.Gdzie można kupić vag albo skąd można ściągnąć?

: śr wrz 05, 2007 17:05
autor: makeć
pawelh pisze:Gdzie można kupić vag albo skąd można ściągnąć?
w mk4 masz OBD2
zobacz ten post:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=119235
weź pod uwagę datę postu i, że niektóre aukcje mogą być już zakończone...
jak byś był zdecydowany to bierz na wtyk USB.

: sob paź 20, 2007 21:27
autor: pawelh
jjacekkx pisze:jak byś zapodał błędy to było by łatwiej ;) bo przyczyn może być trochę.
poduszka mogła być wywalona choć wcale nie koniecznie a w ESP może być do ustawienia czujnik skrętu.
Wymieniłem taśmę pod kierownicą ( kupiłem używaną )!!!Błąd poduszki udało mi się usunąć za pomocą polskiego VAG i kontrolka się już nie świeci!!!! SUKCES!!!!
Ale nadal nie mogę usunąć błędu ESP( paląca się kontrolka z wykrzyknikiem)!!!
Vag pokazuje mi takie błędy:
778-ten błąd można czasowo usunąć ale później wskakuje na nowo(po pokręceniu kierownicą )
1423 C0907379 ESP CAN V005-tego błedu nie mogę usunąć wogóle!!!
Co te błędy oznaczają????

: ndz paź 21, 2007 12:01
autor: makeć
00778-Czujnik kąta sterowania – G85 (uszkodzony/lub złe położenie taśmy kier.)
jeżeli ustawiłeś prawidłowo taśmę i kierownicę (do jazdy na wprost) to pozostaje przeprowadzenie adaptacji.Nie jestem zwolennikiem taśm używanych, bo w większości pochodzą one z tłuczonych aut i nie wiesz czy poducha wystrzeliła itp., zwijak to rzecz eksploatacyjna czasami jest ok a czasami sama od siebie padnie, przeważnie dotyczy to czujnika skrętu który po prostu się wyciera.
Tu masz instrukcję adaptacji czujnika.
drugi błąd jak możesz to zapodaj cały, istnieje prawdopodobieństwo, że nie uda się przeprowadzić adaptacji ,właśnie przez niego.pozdrawiam

: ndz paź 21, 2007 18:11
autor: pawelh
jjacekkx pisze:00778-Czujnik kąta sterowania – G85 (uszkodzony/lub złe położenie taśmy kier.)
jeżeli ustawiłeś prawidłowo taśmę i kierownicę (do jazdy na wprost) to pozostaje przeprowadzenie adaptacji.Nie jestem zwolennikiem taśm używanych, bo w większości pochodzą one z tłuczonych aut i nie wiesz czy poducha wystrzeliła itp., zwijak to rzecz eksploatacyjna czasami jest ok a czasami sama od siebie padnie, przeważnie dotyczy to czujnika skrętu który po prostu się wyciera.
Tu masz instrukcję adaptacji czujnika.
drugi błąd jak możesz to zapodaj cały, istnieje prawdopodobieństwo, że nie uda się przeprowadzić adaptacji ,właśnie przez niego.pozdrawiam
Kolego może podpowiesz mi jak powinna być prawidłowo zamontowana ta taśma. Kierownicę mam na wprost ale taśmę można przekręcić tylko 3,5 obrotu!Jak ją ustawić prawidłowo jaka jest zasada??
Drugi błąd :1423

: ndz paź 21, 2007 18:20
autor: Mash
witaj

tasme mozna przekrecic dwa i pol raza w lewo i dwa i pol raza w praw0, ustaw ja w pozycji zero majac kola na wprost i pamietaj przy zakladaniu kierownicy zeby taki punkt wybity na kierownicy zgadzal sie z tym wybitym na tej kolumnie na ktorej montujesz kierownice

pozdrawiam

: ndz paź 21, 2007 21:23
autor: makeć
Mash pisze:tasme mozna przekrecic dwa i pol raza w lewo i dwa i pol raza w praw0, ustaw ja w pozycji zero majac kola na wprost i pamietaj przy zakladaniu kierownicy zeby taki punkt wybity na kierownicy zgadzal sie z tym wybitym na tej kolumnie na ktorej montujesz kierownice
dokładnie tak, możesz też vagiem podejrzeć w blokach pomiarowych (blok 05-nie jestem pewny nie pamiętam) po zatrzymaniu auta -koła na wprost , jak ustawiony jest czujnik skrętu (skala w stopniach), dopuszczalne odchylenie 5 stopni.
01423 lateral acceleration sensor G200-electric circuit failure (boczny sensor przyspieszenia).
czujnik który znajduję się na kolumnie kierownicy, najprawdopodobniej padnięty, może tylko nie podłączony, lub kłania się używana taśma, mimo to adaptacja powinna przejść pomyślnie.pozdrawiam