Wymiana 1,9 TD na 1,9 TDI

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kalus666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: śr lis 17, 2004 21:44
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Wymiana 1,9 TD na 1,9 TDI

Post autor: kalus666 » ndz kwie 17, 2005 20:48

witam posiadam passata rocznik 96 z silnikiem 1,9 TD 75 KM i chcialbym zamienic ten silnik na 1,9 TDI 90 KM i tu pojawia sie problem: nie wiem czy mocowania silnikow sa takie same oraz jakie czesci dodatkowo trzeba wymienic??? pozdrowienia



Awatar użytkownika
MAREK 74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 990
Rejestracja: sob wrz 11, 2004 21:34
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: MAREK 74 » ndz kwie 17, 2005 20:59

myśle że mocowania to najmniejszy problem


MK1 1.8GTI MK2 GTI 16V + DIGI3.2 MK2 1.8GTI + DIGI 1.75 :)

kalus666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: śr lis 17, 2004 21:44
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: kalus666 » ndz kwie 17, 2005 21:40

czy jest jakas roznica miedzy tymi silnikami oprocz intercoolera??? moze nie kupowac calego silnika tylko wstawic jakis intercooler i osiagi beda podobne????



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » ndz kwie 17, 2005 21:47

1.9 TD do sie wyciągnąć 77kw

http://www.kw-systems.de/fahrzeugtuning/vento-td.html

zapewne bedzie to tańsze rozwiązanie niż wymiana silnika

tu masz o rasowaniu TD http://vwgolf.pl/forum/viewtopic.php?t= ... sc&start=0



a na tym formu (po anglinszczańsku) też jest dużo o rasowaniu TD

www.vwdiesel.net


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
MAREK 74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 990
Rejestracja: sob wrz 11, 2004 21:34
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: MAREK 74 » ndz kwie 17, 2005 22:38

raczej nie masz pojecia o TDI tak że wątpie żę ci sie uda go wstawić
pierwszy TDI ma taki sam blok jak zwykły klepak tak że z mechanicznego punktu nie bedzie problemu


MK1 1.8GTI MK2 GTI 16V + DIGI3.2 MK2 1.8GTI + DIGI 1.75 :)

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn kwie 18, 2005 10:49

Potrzebujesz:

silnik
skrzynie
ECU
Wiazki elektryki
Czujniki (gazu, hamulca, sprzęgła - pewnie z pedałami)
Stacyjke z immo (chyba że wycięty)
Licznik

W zasadzie wywalasz wszystko z komory silnika i wkładasz komplet, moim zdaniem nieopłacalne - chyba że masz za darmo wszystko do swapa.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pn kwie 18, 2005 23:29

w sumie macie racje ze troche nieoplacalne ale da sie zrobic ale jak Marek napisal ze koles chyba wogule niewie co chce wstawic ja uwaza ze TD a TDI to nic innego jak TD z intercoolerem
3500zl za silnik kable i inne sprawy jak napisal Corvax niewiem ile kosztuja ale tez sporo no i robocizna takze wyjdzie na to ze mozna bylo kupic TDI a nie przerabiac
chociaz ja sie przymierzam do przestawiki na taki silnik i niewidze problemów ale narazie 1.6TD



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt kwie 19, 2005 11:46

Krzylu - ja to widzę tak - to jest fajna zabawa dla kogoś kto chce sobie zrobić swapa do MK2 - bo chce mieć tdi w budzie MK2 i stać go na to. Ale moim zdaniem robienie swapa w MK3 z td na tdi dla kogoś kto chce mieć tdi tanim kosztem mija się z celem.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt kwie 19, 2005 11:50

kalus666 pisze:czy jest jakas roznica miedzy tymi silnikami oprocz intercoolera??? moze nie kupowac calego silnika tylko wstawic jakis intercooler i osiagi beda podobne????
Łatwiej jest odpowiedzieć co mają wspólnego ze sobą te silniki - oba jezdzą na ropę i oba mają taką samą pojemność skokową, tyle podobieństw.


IC sam w sobie nie poprawi osiągów. O oznaczeniach silników możesz poczytać w FAQ.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » wt kwie 19, 2005 19:07

Corvax pisze:
kalus666 pisze:czy jest jakas roznica miedzy tymi silnikami oprocz intercoolera??? moze nie kupowac calego silnika tylko wstawic jakis intercooler i osiagi beda podobne????
Łatwiej jest odpowiedzieć co mają wspólnego ze sobą te silniki - oba jezdzą na ropę i oba mają taką samą pojemność skokową, tyle podobieństw.


IC sam w sobie nie poprawi osiągów. O oznaczeniach silników możesz poczytać w FAQ.
Czyli zakładając sam intercooler nie zmieni się nic?



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt kwie 19, 2005 19:19

Obnizy się temperatura dolotu - czyli po dłuzszej jeździe nie będziesz miał strat mocy - inaczej mówiąc sam IC koni nie doda, natomiast poprawi sprawność silnika.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
MAREK 74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 990
Rejestracja: sob wrz 11, 2004 21:34
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: MAREK 74 » wt kwie 19, 2005 19:46

to dlaczego turboklepaki z intercolerem mają więcej powera?


MK1 1.8GTI MK2 GTI 16V + DIGI3.2 MK2 1.8GTI + DIGI 1.75 :)

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt kwie 19, 2005 21:31

Teoretycznie - chłodniejsze powietrze - (więcej się go mieści) = lepsze spalanie. Czyli po dołożeniu IC koników powinno przybyc, jednak problem w tym, że auto na samym powietrzu nie jeździ - czyli jednocześnie trzeba by podregulować dawkę na pompie. IC zawsze się przyda w autach z turbiną bo poprawi choćby to co turbina popsuje. Ale w dalszym ciągu twierdzę że samo dołożenie IC szczęścia nie zapewni. A co do klekotów z IC to nie sądze żeby się różniły tylko IC od tych co nie mają.

Marek z iC to jest tak jak z jeżdzeniem autem w zimę i w 30 stopniowym upale. On tylko obniza temp powietrza. IC nie daje przyrostu mocy - on przeciwdziała jej obniżaniu.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » wt kwie 19, 2005 21:42

Corvax pisze:Teoretycznie - chłodniejsze powietrze - (więcej się go mieści) = lepsze spalanie. Czyli po dołożeniu IC koników powinno przybyc, jednak problem w tym, że auto na samym powietrzu nie jeździ - czyli jednocześnie trzeba by podregulować dawkę na pompie. IC zawsze się przyda w autach z turbiną bo poprawi choćby to co turbina popsuje. Ale w dalszym ciągu twierdzę że samo dołożenie IC szczęścia nie zapewni. A co do klekotów z IC to nie sądze żeby się różniły tylko IC od tych co nie mają.

Marek z iC to jest tak jak z jeżdzeniem autem w zimę i w 30 stopniowym upale. On tylko obniza temp powietrza. IC nie daje przyrostu mocy - on przeciwdziała jej obniżaniu.
A to juz coś ;) W zime samochodzik znacznie lepiej się zbiera ...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 69 gości