![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
RP litr oleju na 1000km
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
RP litr oleju na 1000km
Witam. Mój golfik posiada silnik RP i na 1000km zabiera 1litr oleju. Wycieków z silnika brak. Ciśnienie sprężania na zimnym silniku 10.4-10.7 na ciepłym 10.7-10.8. Zanim silnik się rozgrzeje to widać że dymi trochę bardziej niż inne auta, czasem na korku oleju widzę majonez, ubyło mi także płynu ze zbiorniczka wyrównawczego i trzyma się na minimum. Co mnie czeka pierścienie, uszczelka pod głowicę, uszczelniacze zaworowe? Może ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem i będzie umiał pomóc ![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
RasPL, jezeli jeszcze masz olej w płynie chłodzacym to na pewno uszczelka, pierscienie wydaja sie byc ok, to jest podane przekrojowo na wszystkich garnkach tak ? to jest ok, ten majonez to moze byc wlasnie płyn , zobacz czy nie masz takiego majonezu , albo oleju koloru kawy z mlekiem na bagnecie. jezeli to wszystko sie potwierdzi to bedzie uszczelka, a jezeli nie uszczelka to nie daj Boze głowica peknieta( musialbys ja strasznie przegrzac i pekla, ale to jest bardzo ostateczna wersja) podejzewam ze główna przyczyna kopcenia itd to beda uszczelniacze. Pare groszy kosztuja.
[ Dodano: Sob Gru 15, 2007 5:41 pm ]
aa co do tego majonezu na korku to tez sie pojawia jak na krotkich odcinach smigasz i silnik jest nie dogrzany , wilgoc sie wytraca itd. ale skoro masz olej chrzczony płynem to majonez w tym przypadku to jest normalne niestety:)
[ Dodano: Sob Gru 15, 2007 5:41 pm ]
aa co do tego majonezu na korku to tez sie pojawia jak na krotkich odcinach smigasz i silnik jest nie dogrzany , wilgoc sie wytraca itd. ale skoro masz olej chrzczony płynem to majonez w tym przypadku to jest normalne niestety:)
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
![Obrazek](http://img819.imageshack.us/img819/6672/1beztytuudl0copy.gif)
![Obrazek](http://img819.imageshack.us/img819/6672/1beztytuudl0copy.gif)
tak podane wartości są przekrojowo dla wszystkich cylindrów, jeźdzę różne dystansy (ale zawsze silnik dochodzi do temp. pracy) i teraz dokładnie nie pamiętam przy jakich dystansach zauważałem na korku majonez. Patrzyłem również na przedmuchy i są mniejsze niż u ojca w aucie które oleju nie bierze, spalin też nie widać uciekających przez otwarty korek oleju, olej trochę śmierdzi paliwem. Płyn chłodniczy rzeczywiście musiałbym spuścić i go obejżeć.
Auto po odpaleniu nie dymi, po przejechaniu paru metrów zaczyna dymić![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Auto po odpaleniu nie dymi, po przejechaniu paru metrów zaczyna dymić
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
zmiana na 10w40 tylko pogorszy sprawe ja bym zwalil glowice wymienil uszczelniacze i pierscienie jesli ma slaba kompresje
[ Dodano: 16 Gru 2007 18:14 ]
+ planowanie glowicy
[ Dodano: 16 Gru 2007 18:14 ]
+ planowanie glowicy
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
norek111[/b ] , kolega RasPL, wyzej pisze jakia ma kompresje ,jest ok .
a do wymiany uszczelniaczy nie trzeba sciagac glowicy, teraz trzeba na 100% przekonac sie ze jeszcze uszczelka do wymian i wtedy sciagac. A jak sciagnie to planowanie jezeli nie jest konieczne to tez nie warto sie wpedzac w koszty dodatkowe, jezeli jest zachowana płaskosc to nie warto. ja zakladalem bez planowania i nic nie cieknie, a juz 3 rok mam uszczelke.
a do wymiany uszczelniaczy nie trzeba sciagac glowicy, teraz trzeba na 100% przekonac sie ze jeszcze uszczelka do wymian i wtedy sciagac. A jak sciagnie to planowanie jezeli nie jest konieczne to tez nie warto sie wpedzac w koszty dodatkowe, jezeli jest zachowana płaskosc to nie warto. ja zakladalem bez planowania i nic nie cieknie, a juz 3 rok mam uszczelke.
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
![Obrazek](http://img819.imageshack.us/img819/6672/1beztytuudl0copy.gif)
![Obrazek](http://img819.imageshack.us/img819/6672/1beztytuudl0copy.gif)
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Ja w swoim na bagnecie mam zawsze prawie max przejechałem 7 tys i ubyło mi do połowy
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
jesli niema odpowiedniego sprzetu i doswiadczenia to nie wymieni bez zwalania glowicy to nie jest taka prosta czynnosc robilem to byly problemy na zdjetej glowicy
[ Dodano: 16 Gru 2007 22:15 ]
jesli sa prowadnice lub zawory zjechane to wymiana uszczelniaczy wystarczy na pare tysiecy km i dalej to samo
[ Dodano: 16 Gru 2007 22:15 ]
jesli sa prowadnice lub zawory zjechane to wymiana uszczelniaczy wystarczy na pare tysiecy km i dalej to samo
Ostatnio zmieniony ndz gru 16, 2007 23:16 przez norek111, łącznie zmieniany 1 raz.
a znasz może ciśnienie sprężania swojego RP ? chciał bym wykluczyć chociaż dół silnika, książkowa to 10-13 mój sie mieści już z ledwościągrandilodz pisze:Ja w swoim na bagnecie mam zawsze prawie max przejechałem 7 tys i ubyło mi do połowy
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Ostatnio zmieniony pn gru 17, 2007 01:13 przez RasPL, łącznie zmieniany 1 raz.
U mnie też brał litr na 1000. Kompresja na cylindrach równo 10 na każdym. Wymieniłem uszczelniacze zaworów bez ściągania głowicy i jest ok. Minął 1000 km i na bagnecie nie ubyło na razie nic. Dodatkowo mechanik który robił uszczelniacze stwierdził że generalnie miedzy 160 a 190 kkm zawsze padają uszczelniacze w VW. Fakt, u mnie jeden rozpadł sie w palcach a pozostałe twardością przypominały raczej metal niż gumę.
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
dziś zauważyłem ze przy obrotach powyżej 3000 dymi z odmy :/ nie wiem czy to wina uszczelki, uszczelniaczy zaworowych czy pierścieni trzeba będzie ponownie sprawdzić kompresję
nowa głowica własnie się robi, jeżeli to pierścienie to![panna :panna:](./images/smilies/panna.gif)
nowa głowica własnie się robi, jeżeli to pierścienie to
![panna :panna:](./images/smilies/panna.gif)
Ostatnio zmieniony pt lut 15, 2008 20:10 przez RasPL, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 100 gości