RP litr oleju na 1000km

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

RP litr oleju na 1000km

Post autor: RasPL » sob gru 15, 2007 18:21

Witam. Mój golfik posiada silnik RP i na 1000km zabiera 1litr oleju. Wycieków z silnika brak. Ciśnienie sprężania na zimnym silniku 10.4-10.7 na ciepłym 10.7-10.8. Zanim silnik się rozgrzeje to widać że dymi trochę bardziej niż inne auta, czasem na korku oleju widzę majonez, ubyło mi także płynu ze zbiorniczka wyrównawczego i trzyma się na minimum. Co mnie czeka pierścienie, uszczelka pod głowicę, uszczelniacze zaworowe? Może ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem i będzie umiał pomóc :pub:



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob gru 15, 2007 18:34

RasPL, jezeli jeszcze masz olej w płynie chłodzacym to na pewno uszczelka, pierscienie wydaja sie byc ok, to jest podane przekrojowo na wszystkich garnkach tak ? to jest ok, ten majonez to moze byc wlasnie płyn , zobacz czy nie masz takiego majonezu , albo oleju koloru kawy z mlekiem na bagnecie. jezeli to wszystko sie potwierdzi to bedzie uszczelka, a jezeli nie uszczelka to nie daj Boze głowica peknieta( musialbys ja strasznie przegrzac i pekla, ale to jest bardzo ostateczna wersja) podejzewam ze główna przyczyna kopcenia itd to beda uszczelniacze. Pare groszy kosztuja.

[ Dodano: Sob Gru 15, 2007 5:41 pm ]
aa co do tego majonezu na korku to tez sie pojawia jak na krotkich odcinach smigasz i silnik jest nie dogrzany , wilgoc sie wytraca itd. ale skoro masz olej chrzczony płynem to majonez w tym przypadku to jest normalne niestety:)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » sob gru 15, 2007 22:18

tak podane wartości są przekrojowo dla wszystkich cylindrów, jeźdzę różne dystansy (ale zawsze silnik dochodzi do temp. pracy) i teraz dokładnie nie pamiętam przy jakich dystansach zauważałem na korku majonez. Patrzyłem również na przedmuchy i są mniejsze niż u ojca w aucie które oleju nie bierze, spalin też nie widać uciekających przez otwarty korek oleju, olej trochę śmierdzi paliwem. Płyn chłodniczy rzeczywiście musiałbym spuścić i go obejżeć.

Auto po odpaleniu nie dymi, po przejechaniu paru metrów zaczyna dymić :(



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob gru 15, 2007 22:47

RasPL pisze:Auto po odpaleniu nie dymi, po przejechaniu paru metrów zaczyna dymić
bo olej zimny jest gestszy i sie nie przeciska przez szczeliny, pozniej jak sie rozgrzeje to prawie jak woda wszedzie:)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » ndz gru 16, 2007 18:55

ale jak osiągnie temp. pracy to przestaje dymić, olej wlany castrol gtx mineralny 15W40 ktoś mi radził wymienić na 10w40 ale to jeszcze więcej go połknie :panna:



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » ndz gru 16, 2007 19:12

zmiana na 10w40 tylko pogorszy sprawe ja bym zwalil glowice wymienil uszczelniacze i pierscienie jesli ma slaba kompresje

[ Dodano: 16 Gru 2007 18:14 ]
+ planowanie glowicy


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz gru 16, 2007 20:18

norek111[/b ] , kolega RasPL, wyzej pisze jakia ma kompresje ,jest ok .

a do wymiany uszczelniaczy nie trzeba sciagac glowicy, teraz trzeba na 100% przekonac sie ze jeszcze uszczelka do wymian i wtedy sciagac. A jak sciagnie to planowanie jezeli nie jest konieczne to tez nie warto sie wpedzac w koszty dodatkowe, jezeli jest zachowana płaskosc to nie warto. ja zakladalem bez planowania i nic nie cieknie, a juz 3 rok mam uszczelke.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz gru 16, 2007 22:56

Ja w swoim na bagnecie mam zawsze prawie max przejechałem 7 tys i ubyło mi do połowy


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » ndz gru 16, 2007 23:07

jesli niema odpowiedniego sprzetu i doswiadczenia to nie wymieni bez zwalania glowicy to nie jest taka prosta czynnosc robilem to byly problemy na zdjetej glowicy

[ Dodano: 16 Gru 2007 22:15 ]
jesli sa prowadnice lub zawory zjechane to wymiana uszczelniaczy wystarczy na pare tysiecy km i dalej to samo
Ostatnio zmieniony ndz gru 16, 2007 23:16 przez norek111, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » pn gru 17, 2007 00:47

grandilodz pisze:Ja w swoim na bagnecie mam zawsze prawie max przejechałem 7 tys i ubyło mi do połowy
a znasz może ciśnienie sprężania swojego RP ? chciał bym wykluczyć chociaż dół silnika, książkowa to 10-13 mój sie mieści już z ledwością :( chyba lepiej poszukać jakiegoś kr ...
Ostatnio zmieniony pn gru 17, 2007 01:13 przez RasPL, łącznie zmieniany 1 raz.



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » śr lut 06, 2008 15:54

U mnie też brał litr na 1000. Kompresja na cylindrach równo 10 na każdym. Wymieniłem uszczelniacze zaworów bez ściągania głowicy i jest ok. Minął 1000 km i na bagnecie nie ubyło na razie nic. Dodatkowo mechanik który robił uszczelniacze stwierdził że generalnie miedzy 160 a 190 kkm zawsze padają uszczelniacze w VW. Fakt, u mnie jeden rozpadł sie w palcach a pozostałe twardością przypominały raczej metal niż gumę.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » pt lut 15, 2008 19:50

dziś zauważyłem ze przy obrotach powyżej 3000 dymi z odmy :/ nie wiem czy to wina uszczelki, uszczelniaczy zaworowych czy pierścieni trzeba będzie ponownie sprawdzić kompresję

nowa głowica własnie się robi, jeżeli to pierścienie to :panna:
Ostatnio zmieniony pt lut 15, 2008 20:10 przez RasPL, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
sle
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw lis 08, 2007 15:27
Lokalizacja: opole/śląsk

Post autor: sle » pt lut 15, 2008 20:42

a gdzie to widać, że Ci z odmy dym leci? To powinien być szczelny element więc jak coś kopci to musisz mieć dziurę, której nie powinno tam być. Może Ci te węże gumowe strzeliły. Silnik ma równe obroty?


dekoracje weselne, florystyka -> prv

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » sob lut 16, 2008 16:28

widzę to bo wypęłem odme z przepustnicy :goof: zresztą po odkręceniu korka oleju tez widać dym ale przez to że jest otwór większy to słabiej



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 100 gości