kapitalka czy??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pt maja 23, 2008 11:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Kontakt:

kapitalka czy??

Post autor: Velthar » czw maja 29, 2008 09:20

Witam wszystkich :)

Jest mały problem z silniczkiem 1.3 gaźnik z 1989r

czy opłaca sie w nim zrobić remont kapitalny??? czy po prostu kupić nowy silnik...

a jesli już bardziej opłacałoby się kupić silnik to czy da radę do tego modelu wstawić np. 1.6 lub 1.8 ogólnie mocniejszy silnik :) bo ten 1.3 to dobry na miasto jest ale już na jakąś większą trasę to wyprzedzić to się chyba traktor tylko da :P

Jeśli już wymiana to przy mocniejszej wersji silnika to jakie części muszę mieć?? silnik + skrzynia biegów i instalacja elektryczna? i wsio czy cosik jeszcze.


PS. dodam jeszcze, że jak dałem wyszukaj to ładnie znalazło ale tylko 1 stronę bo jak dałem na drugą to pisze, że nie ma więcej wyników a wyświetliło ponad 1000


Dzięki za pomoc :)



Awatar użytkownika
bombel-g2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: śr gru 12, 2007 14:26
Lokalizacja: SŁOKÓW/OPOLE
Kontakt:

Post autor: bombel-g2 » czw maja 29, 2008 10:23

jezeli juz sie zastanowisz nad zmianą -to poleca 1.8 rp- 90 koni .kazdy ci to powie ze to są silniki długodystansowe i dobre-jesli dobrze trafisz. 1.6 pali tyle samo co 1.8 moze i wiecej -a słabszy jest- to co napisałes trzeba wymienic ale nie wiem jak jest z mocowaniem 1.8 do 1.3 ,,, silnik 1.8 na monowtrysku z mk3 tez podejdzie


Kamil
tel.792310032 kupię katalizatory wszystkie
Monowtrysk w PN-nce już śmiga... aż miło

Awatar użytkownika
Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pt maja 23, 2008 11:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Kontakt:

Post autor: Velthar » czw maja 29, 2008 15:58

nie wiem czy z tym 1.8 to pewnie całe zawieszenie trzeba przerabiac.... bębny zamienić na tarcze i takie tam :D

I dalej nie znalazłem ile by kosztował remont mojego silnika. :D szlif, pierscienie itp.



marcin664
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: wt sty 01, 2008 23:58
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: marcin664 » czw maja 29, 2008 16:32

Też zastanawiam się nad zmianą silnika, mam 1,3 na wtrysku całkiem dobry (na hamowni wyszło 53 KM) jak dostałem ten silnik to był tyle co po remoncie sprawuje się całkiem dobrze nie pożera oleju tylko niestety dużo pali jak na swoją moc bo jak jeżdżę trasa/miasto tak pół na pół to wychodzi mi ponad 7 l w mieście ok 8-9 a oile wiem na 1,6 kumpel ma spalanie ok 6,5 gdzie ok 70% to miasto. Tylko nie wiem co trzeba było by jeszcze zmienić. Skrzynia na 100% bo już teraz brakuje 5 biegu, nie wiem czy sprzęgła nie trzeba by zmieniać i co z przegubami ?Z elektryki to rozrusznik i komputer na 100% nie wiem jak z alternatorem, reszta może chyba zostać. Co do mocowania to z tego co mi wiadomo to jest takie jak było czyli tu bez niespodzianek. Zawieszenia nie trzeba zmieniać i bębnów też nie.



darek186
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 12:10
Lokalizacja: dolnyslask

Post autor: darek186 » czw maja 29, 2008 22:13

a moze wiecie czy instalacje gazowa z silnika 1.3 podczas wymiany na 1.6 moglbym podpiac pod ten silnik??



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » czw maja 29, 2008 23:03

Velthar pisze:nie wiem czy z tym 1.8 to pewnie całe zawieszenie trzeba przerabiac.... bębny zamienić na tarcze i takie tam :D
Nie trzeba. Fabrycznie przy 1.8 90KM były zwykłe niewentylowane tarcze z przodu i bębny z tyłu. Nawet stabilizatora nie było. Wyjątkiem jest wersja GT.


=-Pinhead-=

marcin664
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: wt sty 01, 2008 23:58
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: marcin664 » pt maja 30, 2008 18:27

podobno będzie trzeba wymienić jeszcze chłodnice i pompę paliwa.

P.S Panowie wiecie może ile może ważyć taki silniczek ? I czy jest sens samodzielnej wymiany silnika ? Mam garaż z kanałem i 2 miesiące wolnego czasu. Swojego golfa znam bardzo dobrze i zawsze wole zrobić sam niż oddać do mechanika :) Jak był wymieniany po raz pierwszy silnik to robił to mechanik bo to było auto taty i ja miałem dopiero 16 lat, od tamtej pory wiele sie nauczyłem ale zastanawiam sie czy dałbym rade ?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości