Strona 1 z 1
[mk3 1,6 AEE] Jaką macie prędkość przy...
: pn cze 20, 2005 15:46
autor: KRIS77
Pytanko do posiadaczy silnika 1.6 AEE jaką macie prędkość przy 3000 obr/min na 5 biegu.
Pytam bo wydaje mi się że przed wymianą paska rozrządu miałem inne przełożenia na poszczególnych biegach.
Teraz przy 3000 obr/min mam wskazówkę prędkościomierza ciutkę ponad 110 km/h (na oko 112)
Aha i jeszcze jedno. Do 145 km/h rozpędza się normalnie, później dochodzi do 150 i koniec, dopiero po przejechaniu jakichś 500-700 metrów z nogą wciśniętą w podłogę zaczyna się rozpędzać i można pojechać szybciej (na prostej pokazywało 170 km/h).
Dziwne zjawisko ale powtarzałem to 8 razy (wczoraj obwodnica 3-misata) i zawsze tak samo.
: pn cze 20, 2005 16:59
autor: pw524
Pasek nie ma absolutnie nic do biegów.Może być tak że jeśli był żle załorzony pasek a teraz jest dobrze to jest mocniejszy i jak jest słabe sprzęgło to się ślizga,ale w tym przypadku wynika że jest odwrotnie.
: pn cze 20, 2005 19:46
autor: pkirylcz
Sprawdz lepiej filtr powietrza.
Mi bujal sie do 180 przy maks obciazeniu na Autobahn'ie.
A co do rozrzadu to gdyby ci mechanior pomylil sie o zabek to albo bys mial zamulone auto na calej dlugosci, albo mialbys lepszego kopa tylko ze by ci wiecej palil.
Ogolnie pewnie jestes przeczulony.
: pn cze 20, 2005 19:48
autor: pkirylcz
A jak juz tak chcesz go testowac, to sprawdz to z danymi producenta. Kazdy silnik inaczej chodzi i to jest zly punkt odniesienia.
Producent podaje predkosci dla 1000 obrotow.
Zalacz sobie cyfrowy obrotomierz.
: wt cze 21, 2005 08:27
autor: KRIS77
pkirylcz pisze:Sprawdz lepiej filtr powietrza.
filterek mam czysty
Mi bujal sie do 180 przy maks obciazeniu na Autobahn'ie.
A co do rozrzadu to gdyby ci mechanior pomylil sie o zabek to albo bys mial zamulone auto na calej dlugosci, albo mialbys lepszego kopa tylko ze by ci wiecej palil.
Ogólnie wydaje mi się, że przed wymianą rozrządu miał lepszego kopa, a sprawdzałem czas do 100km/h i wychodzi 15sekund
Ogolnie pewnie jestes przeczulony.
: wt cze 21, 2005 08:28
autor: KRIS77
pkirylcz pisze:A jak juz tak chcesz go testowac, to sprawdz to z danymi producenta. Kazdy silnik inaczej chodzi i to jest zly punkt odniesienia.
Producent podaje predkosci dla 1000 obrotow.
Zalacz sobie cyfrowy obrotomierz.
A gdzie znajdę te dane producenta?
: wt cze 21, 2005 14:53
autor: melon
zle ustawiony rozrzad ...panie kolego dlatego 150 i nic:P
: czw cze 23, 2005 13:48
autor: KRIS77
melon pisze:zle ustawiony rozrzad ...panie kolego dlatego 150 i nic:P
pewnie tak, bo dziś rano byłem u mechanika i kazałem sprawdzić mu zapłon i okazało się że jest opóźniony a jak ustawił go tak żeby było ok silnik zaczął w końcu się wkręcać na obroty ale przy puszczeniu gazu na jałowym biegu obroty szalały (tzn. zatrzymywały się na 1400 obr/min i po chwili schodziły i silnik zaczynał gasnąć). Ale on twierdzi, że pasek na 100% jest dobrze założony bo robił to setki razy (to prwada bo warsztat prowadzi od 15 lat i robi masę furek).
Spróbuje jeszcze podjechać do innego speca i niech rzuci okiem na ten pasek czy jest dobrze założony.
A narazie mam zapłon wyprzedzony w prównaniu do tego co było wcześniej, jest poprawa ale obroty mi troszkę falują (czego nie było wcześniej) a moc nieznacznie wrosła.
Pozdrawiam.