Swap silnika na 1.8 Turbo 20v oznaczenie AGU

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
gibon.vw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1048
Rejestracja: pt cze 08, 2007 11:08
Lokalizacja: Głowno
Kontakt:

Swap silnika na 1.8 Turbo 20v oznaczenie AGU

Post autor: gibon.vw » pn cze 30, 2008 09:16

zanoszę się z planem swapa, mam golfa 1.8 na punktowym wtrysku o oznaczeniu RP.... zbieram kasę i chciałem upchnąc do niego 1.8 Turbo 20v od mk4. teraz moje pytania. elektrykę wiem że muszę przełożyc całą... a jak z mocowaniami silnika i skrzyni, czy bardzo dużo roboty? no i dalsze pytania czy paisty,chamulce,przeguby,półosie da się przełożyc czy coś trzeba kąbinowac.... narazie tylko tyle mi przychodzi do głowy... będę dopisywał
Ostatnio zmieniony pn cze 30, 2008 09:18 przez gibon.vw, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Golf mk2 pasja zobowiązuje

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pn cze 30, 2008 12:35

gibon.vw pisze: elektrykę wiem że muszę przełożyc całą... a jak z mocowaniami silnika i skrzyni,
wiązke silnika musisz zmienic na ta z 1.8T

mocownia pasują przekładasz tylko łapy, przydalo by sie zmienic skrzynie i sprzegło na mocniejsze hamulce na wieksze itd



Awatar użytkownika
gibon.vw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1048
Rejestracja: pt cze 08, 2007 11:08
Lokalizacja: Głowno
Kontakt:

Post autor: gibon.vw » ndz cze 14, 2009 12:16

tak silnik już mam razem ze skrzynią, wiązką, pedałami... itd.
opisze tu co trzeba zrobić przy takim swapie i będę miał tez pytania bo niestety nie wiem wszystkiego...
- co do łap to tył pasuje bez przeróbek, przednia wymaga rozwiercenia otworów na większe i dania dłuższych śrub mocujących
- co do skrzyni to ja chcę włożyć tą cą kupiłem razem z silnikiem, co wymaga niestety zmiany pedału sprzęgła bo jest hydrauliczne, nowy pedał pobiera sobie płyn hamulcowy więc trzeba zmienić albo pompę hamulcową na taką ze zbiorniczkiem z wyjściem na przewód który podłączymy do pedału sprzęgła, lub zrobić tak jaki ja zrobiłem wymieniłem sam zbiorniczek... nowa skrzynia wymaga też zmianę drążka zmiany biegów ponieważ jest na linkach... no i łapę która trzyma skrzynie trzeba zmienić bo ta moja ni jak nie pasuje... planuje dać łapę od vr6 powinna pasować ale o tym przekonam się po weekendzie..
- następny problem to przeguby i pół osie... i tu za bardzo nie wiem jak sobie z tym poradzić, jakieś propozycje??? dodam że chciałbym zostać przy rozstawie 4x100


VW Golf mk2 pasja zobowiązuje

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » ndz cze 14, 2009 13:27

gibon.vw, to widzę, że poważnie myślisz o tym swapie nie to co inni, masz tu troszeczkę info:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=242424&start=0


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
gibon.vw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1048
Rejestracja: pt cze 08, 2007 11:08
Lokalizacja: Głowno
Kontakt:

Post autor: gibon.vw » pn cze 15, 2009 09:32

pewnie że poważnie na początku tylko pytałem, ale teraz mam już silnik i zamierzam go zamontować w swoim mk2

[ Dodano: 15 Cze 2009 09:54 ]
a co do tego linku co mi podałeś to nie znalazłem nic więcej niż to co wiem, ale wielkie dzięki


VW Golf mk2 pasja zobowiązuje

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » pn cze 15, 2009 17:30

gibon.vw, nikt Ci tu nie pomoże przy tym swapie, bo na tym forum jest tylko jedno MKII 1.8T z MKIV. Ale zachęcam do swapu.


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
C4NC3R
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 230
Rejestracja: czw gru 18, 2008 22:26
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: C4NC3R » pn cze 15, 2009 18:01



Avant S4-line + in progress....

290 KM @ 535 Nm // GTB2260vzk // BIG FMIC // HF100 // TIP // DP 2,75" // Sportec Mono 10 // 320/288 // Gwint KW

Awatar użytkownika
gibon.vw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1048
Rejestracja: pt cze 08, 2007 11:08
Lokalizacja: Głowno
Kontakt:

Post autor: gibon.vw » pn cze 15, 2009 20:34

dzięki C4_KAWON za linka na pewno skorzystam bo jeszcze długa droga zanim odpalę to 1.8T w swoim mk2... ale będę pisał co robię, czego nie wiem i co trzeba zrobić żeby ktoś później skorzystał...
.. dzisiaj wymontowałem zwrotnice przeguby pół osie i przy okazji wymieniłem końcówki drążków kierowniczych a i zdemontowałem układ wydechowy bo po pierwsze jest inne podejście pod kolektor w mk2 a w mk4 a po drugie mocowo należy dobrać tłumiki, albo robić przelotowe jak kto woli...
.. jutro czeka mnie zmiana drążka zmiany biegów i montaż pedała sprzęgła


VW Golf mk2 pasja zobowiązuje

Awatar użytkownika
C4NC3R
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 230
Rejestracja: czw gru 18, 2008 22:26
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: C4NC3R » pn cze 15, 2009 20:55

gibon.vw, dobrać i przerobić wydech:) tez bd kiedyś swapował jeszcze nie wiem co ale marzy się r32 pod maską :food: ale najpierw to hajs trzeba zebrać
może załóż temat ze swoim golfem i umieści go w dziale projekty :bigok:

[ Dodano: 15 Cze 2009 21:00 ]
a nie sory jest temacik o gofliku
Ostatnio zmieniony pn cze 15, 2009 20:56 przez C4NC3R, łącznie zmieniany 1 raz.


Avant S4-line + in progress....

290 KM @ 535 Nm // GTB2260vzk // BIG FMIC // HF100 // TIP // DP 2,75" // Sportec Mono 10 // 320/288 // Gwint KW

Awatar użytkownika
gibon.vw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1048
Rejestracja: pt cze 08, 2007 11:08
Lokalizacja: Głowno
Kontakt:

Post autor: gibon.vw » pn cze 15, 2009 21:06

jak skończę to dokładnie opisze co i jak trzeba zrobić i jak żeby było gites :D


VW Golf mk2 pasja zobowiązuje

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » wt cze 16, 2009 17:30

gibon.vw pisze:jak skończę to dokładnie opisze co i jak trzeba zrobić i jak żeby było gites :D
Bardzo fajnie, bo w przyszłości u mnie zawita 1.8T lub PB GTI + soft turbo.
Każdy namawia na 1.8T...


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
gibon.vw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1048
Rejestracja: pt cze 08, 2007 11:08
Lokalizacja: Głowno
Kontakt:

Post autor: gibon.vw » wt cze 16, 2009 20:00

1.8T 20v to na prawdę jeden z lepszych jednostek napędowych koncernu vw i do tego zapewnia miłe wrażenia z jazdy :grin:


VW Golf mk2 pasja zobowiązuje

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » wt cze 16, 2009 20:21

Jeździłem TT 1.8T i muszę powiedzieć, że na prawdę
gibon.vw pisze:zapewnia miłe wrażenia z jazdy
, a w MK2 to będzie masakrator!!!!!!!


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
gibon.vw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1048
Rejestracja: pt cze 08, 2007 11:08
Lokalizacja: Głowno
Kontakt:

Post autor: gibon.vw » wt cze 16, 2009 20:38

mam taką nadzieje... a jak już ogarnę go całego to go zchipuje na 180 kM i to dopiero będzie masakrator.... a dzisiaj założyłem pedał sprzęgła, nie obyło się bez problemów, musiałem przerobić troszkę mocowanie skrzynki z bezpiecznikami znaczy się przesunąć ją w lewo o jakieś 1,5 cm ale dało rade teraz tylko muszę wyciąć otwory którymi doprowadzę i wyprowadzę płyn do hydrauliki pedału... i muszę wykombinować jak połączyć stare pedały z nowym żeby był stabilniejszy ale mam już pewien patent ale to dopiero jak zrobię to się pochwal


VW Golf mk2 pasja zobowiązuje

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 122 gości