Jakie spalanie w RF

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ksiadzt
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 861
Rejestracja: pt cze 20, 2008 23:16
Lokalizacja: pleszew
Kontakt:

Jakie spalanie w RF

Post autor: ksiadzt » śr sie 27, 2008 21:46

witam wszystkich kolegów mam pytanie odnośnie silnika w moim mk2 1.6 benzyna 89r robiłem śledztwo i doszedłem do tego ze ten silnik to RF i choć pewien nie jestem ale pali 12 /100 teraz to chyba nawet będzie 13/100 bo oponki mam szersze czy te cyfry to norma czy da sie coś z tym zrobić bo wiem ze niektóre mocniejsze silniki tyle palą i myślałem nawet nad swapem czegoś mocniejszego w najgorszym przypadku ps dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony czw sie 28, 2008 13:37 przez ksiadzt, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » śr sie 27, 2008 21:49

RF -ka spala w mieście przy spokojnej jeździe 8-10 l a w trasie 6-7l/ 100km. Najwicej pali gdy silnik musi duzo na ssaniu chodzic top potrafi do 10l łuknąć w mieście.
Zmniejszyć spalanie mo.zna jedynie oghranizajac ssanie i jezdząc spokojnie.
Obecnie staram sie ustalic ile moze minimalnie spalac ten silnik. Ale sądzę że w mieście to ponizej 7 cięzko bedzie osiągnąc.
Ostatnio zmieniony śr sie 27, 2008 21:51 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
ksiadzt
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 861
Rejestracja: pt cze 20, 2008 23:16
Lokalizacja: pleszew
Kontakt:

Post autor: ksiadzt » śr sie 27, 2008 23:03

ok ale jak mu ograniczyć ssanie ?? :food: pewnie gaznik mam nie wyregulowany albo strumiennica nie taka bo to były właściciel kombinacje robił jak jest zimny to po odpaleniu troszkę sie dusi jak mu depnę ale jest wiele lepiej jak na początku jak go kupiłem



Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » śr sie 27, 2008 23:10

ksiadzt, to ,że się dusi jak zimny to normalne,silnik musi się rozgrzac ,przepustnica też inaczej sie otwiera przy zimnym silniku,normalny objaw jazdy autem z gaźnikiem.

Mój egzemplarz spala ok 8,8-9l /100km po mieście i oczywiście spokojna jazda ,odpowiednie zmiany biegów pomagaja w utzrmaniu tego wyniku.
Na trasie ok6-7l /100km przy prędkości 100-110km/h...przy 140-150km/h łyka ok 13-14l :grin:

jedynie co pomoże to zmiana gaźnika na webera z FSO...(już wkrótce u mnie będzie)


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
ksiadzt
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 861
Rejestracja: pt cze 20, 2008 23:16
Lokalizacja: pleszew
Kontakt:

Post autor: ksiadzt » śr sie 27, 2008 23:34

ok dobra ale normalnie jak bym dal komuś żeby nim wyjechał za bramę to nie da rady automatycznie spada z obrotów ja troszku go wyczułem i jakoś mi to lepiej idzie ale bywa że szału dostaje czasem



Alec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: pt sie 04, 2006 20:21
Lokalizacja: Bielawa
Kontakt:

Post autor: Alec » czw sie 28, 2008 00:05

Leon_Wechtel pisze:ksiadzt
...przy 140-150km/h łyka ok 13-14l :grin:
:kac: nie wierze 14l !!!

masakra, chyle czola przed wami ze jezdzicie takimi potworami :)
ja bym zrezgnowal bo jak cos tyle pali to musi jechac konkretnie;
a tu 1.6 to nie bardzo chyba ?


Było:
Golf MK1 LX swap 16v KR
205 1.9 GTI
Golf MK2 GTI 16v KR
Kadett GSI 16v C20XE
Kadett GSI 8v 20SEH
Będzie:
?

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » czw sie 28, 2008 09:21

Alec, to jest gaźnik nie wtrysk !!!
tu nie ma odliczonej komputerowo dawki paliwa.Gaźniki przelwają paliwo ,mieszanka jest niedoskonała.Przy 140-150km/h przepustnica jest otwarta na max i paliwa idzie od cholery.To nie sposób powiedziec ,że odpalam i zapominam o silniku.Sam chetnie bym pojeździł jakims PB KR lub PL.
Weź pod uwage jak wrzucisz do KR poziome gaźniki Webera sporowe to dlaczego wpiep....ą 15-20 litrów bachy?Bo TO GAŹNIK !! tak juz ma ,że pochlania paliwo

[ Dodano: 28 Sie 2008 09:25 ]
poza tym jest zaleta podstawowa .Jak coś się psuje to naprawa sprowadza się do naprawy prostej technologi ,nie musze sprawdzac czy to pompa paliwa ,komputer,przepływka,wtryski itp a i regulacja jest o wiele łatwiejsza.


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

stiv
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn lut 13, 2006 18:54
Lokalizacja: pruszcz gdanski
Kontakt:

Post autor: stiv » czw sie 28, 2008 10:00

to prawda ze te silniczki sa proste w naprawach dlatego idealnie nadają sie do "zagazowania" chociaz ja osobiscie wolałbym 1.8 w gazie.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sie 28, 2008 10:49

ksiadzt, gaźnik w RF jest trochę skomplikowany, dużo się w nim moze zepsuć, ale wszystko tanio można naprawić, wyregulować, potrzebne części kupić nowe lub zdobyć na szrocie.
Teraz masz dwa wyjścia.
Jeśli masz zmysł majsterkowicza to poświęc trochę czasu i wyszukaj na forum wszystko co się da o naprawach gaźnika Pierburg 2E2.
Jeśli nie czujesz się na siłach - musisz znaleźć speca od gaźników, przeciętny mechanik tylko go sknoci.
I zapewniam cię że jak gaźnik będzie sprawny, to ani nie będzie gasł, ani nie będzie żadnych problemów z elastycznością na zimnym silniku o czym piszą koledzy wcześniej, i spalanie będzie jak należy.
Ostatnio zmieniony czw sie 28, 2008 10:50 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
ksiadzt
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 861
Rejestracja: pt cze 20, 2008 23:16
Lokalizacja: pleszew
Kontakt:

Post autor: ksiadzt » czw sie 28, 2008 15:46

Paweł Marek no to mnie pocieszyłeś :okej: dodam że na zimnym silniku ma obroty 1800-1900 a jak jest ciepły to norma 800-900 speca znalazłem ale jakoś wolał bym sam to zrobić zobaczę jak do poniedziałku nie dam rady to jadę do gościa dotąd udawało mi sie wszystko sam naprawiać może sie uda dzięki za pomoc :pub:



Alec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: pt sie 04, 2006 20:21
Lokalizacja: Bielawa
Kontakt:

Post autor: Alec » czw sie 28, 2008 16:04

Leon_Wechtel pisze:Alec, to jest gaźnik nie wtrysk !!!
tu nie ma odliczonej komputerowo dawki paliwa.Gaźniki przelwają paliwo ,mieszanka jest niedoskonała.Przy 140-150km/h przepustnica jest otwarta na max i paliwa idzie od cholery.To nie sposób powiedziec ,że odpalam i zapominam o silniku.Sam chetnie bym pojeździł jakims PB KR lub PL.
Weź pod uwage jak wrzucisz do KR poziome gaźniki Webera sporowe to dlaczego wpiep....ą 15-20 litrów bachy?Bo TO GAŹNIK !! tak juz ma ,że pochlania paliwo

no wiadomo, dlatego wole wtrysk, jakbym mial mase kasy to moze bym myslal o gazikach do KRa, ale predzej turbo albo kompresor :D


Było:
Golf MK1 LX swap 16v KR
205 1.9 GTI
Golf MK2 GTI 16v KR
Kadett GSI 16v C20XE
Kadett GSI 8v 20SEH
Będzie:
?

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » czw sie 28, 2008 16:32

NAprawe tego gaznika stresciłbym w kilku zdaniach.
Po pierwsze jesli auto ma dobre obroty na ciepłym silniku
(ponizej 1000) to jest juz niezle, co znaczy ze wax element działa prawidłowo.
Druga sprawa , kluczowa dla spalania to ssanie. Ssanie to w golfie 2 przepustnice. Górna i dolna. Górna sterowana siłownikiem oraz tzw metalową puszką. Głowne znaczenie(zakładam ze metalowa puszka działa) maja tutaj 2 sprawy. Sprawny siłownik ssania oraz sprawna sprezyna / spirala grzejna. Sprirale niestety b. czesto sie psuły a o uzywce raczej zapomnijmy. Siłwonik to inna sprawa . Poprostu ma uchylac przepustnice te górna na ok. 4-6 mm. Mozna sie pobawic jesli ktos ma ochote , byleby obroty po odapleniu były w miare stabilne.
Ok jesl to co opisałem mamy sprawne tyo jest własciwie juz niezle.
Ostatnia kwestia jest wspomniana spirala grzejna. Pozwala ona na wczesniejsze wyłaczenie ssania. Ale tutaj trzeba bedzie pokombinowac gdyz spirale te sa poprzepalane wiec na uzywke nie liczmy. Z tym co tutaj opisałem spalanie u mnie jest przedstaione powyzej w moim poprzednim poscie. Nie rozwiazałem dotychczas kwesti spirali. Moze kiedys jeszcze sprobuje to roziwazac ale narazie trudno cos wykombinoac.
Ps w razie watpliwosci dosc dobrze orientuje sie w tym gazniku wiec moge pomóc. :D


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
ksiadzt
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 861
Rejestracja: pt cze 20, 2008 23:16
Lokalizacja: pleszew
Kontakt:

Post autor: ksiadzt » czw sie 28, 2008 17:20

ok Maćkooo poszperałem troszkę o 2e2 i zauważyłem trochę twoich wypowiedzi i Pawła Marka i wydaje mi sie że znacie sie dobrze na tym wiec zwracam sie z prośbą o pomoc wytyczne gdzie mam włożyć rączki pierw żeby doprowadzić go do ładu sporo sie naprodukowałem żeby go wydostać do kąpania bałem sie ze zrobię mu kuku nigdy tego nie robiłem ale wszystkiego można sie nauczyć tyle że jedni łapią wolniej a inni szybciej :grin: dzięki za dotychczasową pomoc chłopaki

[ Dodano: 28 Sie 2008 17:50 ]
właśnie byłem obadać przepustnice czy coś te płytkę od ssania i jest ona cały czas czy na zgaszonym czy odpalonym silniku otwarta na maksa jak dałem mu gazu ona sie tylko troszkę poruszała dosłownie ciut czy to dobrze czy nie??? sorry za jakość ale to tel aparat pożyczyłem
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » czw sie 28, 2008 18:34

ksiadzt pisze:na zgaszonym czy odpalonym silniku otwarta na maksa
Hmm czyli ktoś albo zablokował ssanie albo cos jest nie tak w samym mechanizmie. Plytka ta ma byc na zimnym silniku całkowicie zamknięta a na podgrzanym silniku odwrotnie - otwarta.
ksiadzt pisze:jak dałem mu gazu ona sie tylko troszkę poruszała dosłownie ciut czy to dobrze czy nie???
Nie powinna tak od byle czego drgać. Może to świadczyć o zsunięciu spręzynki z dzwigni przepustnicy. Klapka ta powinna sie dawać zamykac palcem ale powieniees czuc że coś ją otwiera/zamyka - sprężynka.
Tak więc na początek otwórz metalową puszkę widoczną po prawej sronie na twoich fotkach. Są to 3 śruby ale te widoczne , nie te które są w zagłębienach.
W środku znajdziesz pewną dzignię która powinna miec nałożoną na siebie sprężynkę. Przy składaniu nakładasz spręzynkę na dzwignię.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 79 gości