Strona 1 z 2

silniczek krokowy??

: wt wrz 02, 2008 21:06
autor: sewooo
Witam
Mam prośbe czy jesteście mi w stanie określić na podstawie fotek gdzie dokładnie znajduje się silniczek krokowy?silnik 1.8 RP mi sie wydaje że to na tej focie poniżej
Obrazek

no i reszte fotek

Obrazek
Obrazek

: wt wrz 02, 2008 21:13
autor: GMS
pierwsze zdjecie to pudlo to co zaznaczyles
na drugim zdjeciu go widac jest to czarne urzadzonko pod linka gazu idzie do niego taki obkrecony przewod tasma.
pozdrawiam

: wt wrz 02, 2008 21:17
autor: grandi
Zaznaczyłem go kolorem czerwonym , masz jakiś problem z nim? , taka moja rada wywal ten filtr stożkowy bo na gazie to roczej sam syf ciągnie.


Obrazek

: wt wrz 02, 2008 22:14
autor: sewooo
GMS, grandilodz, dzięki
akurat filtr mało tu ma do znaczenia chodzi o silniczek krokowy już wczoraj buszowałem na forum i szukałem jakiegoś tematu konkretnego ale wszyscy tylko opisują że obroty nie takie że wyczyścić że coś tam , mam to samo wieszają mi się obroty na jałowym biegu same opadają i znowu same wzrastają nie ma rady zbieram info i zabierama się do foto porady na swoim przykładzie :chytry:

: wt wrz 02, 2008 22:44
autor: gailbraith
Problem falowania obrotów w RP-ku właśnie warto rozpocząć od sprawdzenia silnika krokowego. Czyszczenie raczej nie pomoże gdyż w środku jest on bardzo prosto zbudowany- mały silniczek i plastikowa zębatka. Dobrze by było gdybyś miał jak sprawdzić na innym gdyż trochę drogi on jest. Nowy zamiennik koło 100zł ale ja polecałbym raczej oryginał Bocha.

Niebiesku czujnik temperatury sprawdzałeś już? Problemy z obrotami cały czas czy tylko po odpaleniu? Jak tam uszczelka pod mono wtryskiem? Nie łapie może powietrza?

A na pierwszej fotce zaznaczyłeś czujnik położenia przepustnicy czyli TPS.

[ Dodano: 02 Wrz 2008 22:46 ]
Tak gwoli dodania, do stożka musi być odpowiednio ukształtowany dolot gdyż teraz bierze Ci dużo ciepłego powietrza znad bloku silnika a lpg lubi wiele bardziej zimne.

: wt wrz 02, 2008 23:38
autor: sewooo
gailbraith, he he wiem stożek jest bardziej eksperymentalnie założony- wszystkich rusza hehe :grin: a wracając do tematu to obroty cały czas falują nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły raz się uda że przez chwile chodzi normalnie a raz nie, kiedyś było tak że czasem tylko wskakiwał na wysokie obroty ale w tej chwili jest masakra potrafi się zawiesić nawet na 4000 - 5000 obrotów. Z niczym nie ma problemów w tym silniku jak z obrotami.

: śr wrz 03, 2008 00:30
autor: grandi
GMS pisze:pierwsze zdjecie to pudlo to co zaznaczyles
To jest TPS a nie silniczek krokowy :crazy:

Po drugie tych silniczków się nie czyści

Po trzecie proponuje restart komputera na benzynie nie na gazie i zobaczymy jak się zachowa.

PO czwarte kiedys też miałem eRPka i nadal mi chodzi po głowie

: śr wrz 03, 2008 10:10
autor: sewooo
grandilodz, nie no to to już wiem, restart nie pomaga, czyści się nie czyści napewno rozbiore i się sam przekonam, a co do tego restartu na benzynie nie na gazie to nie wiem o co Ci chodzi jak przecież restartuje się kompa głównego z samochodu, ten od gazu nie zbiera błędów.

: czw wrz 04, 2008 00:10
autor: Superbeasto
sew1 pisze:czyści się nie czyści napewno rozbiore i się sam przekonam
kup od razu drugi :bajer: mówie z własnego doświadczenia, jak rozebrałem i wyczyściłem to po takim zabiegu zgłupiał kompletnie i obroty same wzrastały od 1000 do 2000 i cofanie silniczka nie pomogło. Kupiłem używany za 40pln od renault 17... ponoć. I działa jak trzeba.

: pt wrz 05, 2008 14:55
autor: sewooo
Superbeasto pisze:
sew1 pisze:czyści się nie czyści napewno rozbiore i się sam przekonam
kup od razu drugi :bajer: mówie z własnego doświadczenia, jak rozebrałem i wyczyściłem to po takim zabiegu zgłupiał kompletnie i obroty same wzrastały od 1000 do 2000 i cofanie silniczka nie pomogło. Kupiłem używany za 40pln od renault 17... ponoć. I działa jak trzeba.
o to mnie zaskoczyłeś teraz z Renaulta pasuje silniczek?? już myślałem o używanym ale korci mnie żeby mimo wszystko poznać sposób działania tego urządzenia. :chytry:

: ndz wrz 07, 2008 22:55
autor: Superbeasto
a proszę:
http://moto.allegro.pl/item426107079_si ... ok_gw.html
http://moto.allegro.pl/item419904990_si ... ugeot.html

ten co ja mam to ponoć w renówce jeździł. Ale ile w tym prawdy to nie wiem? Ważne, że działa i nic się nie dzieje złego z nim.

[ Dodano: 07 Wrz 2008 22:57 ]
hmm? sposób działania? silniczek elektryczny, jak w samochodzikach na baterie, dwa tryby jak w samochodzikach na baterie, nic więcej... w środku nie ma cudów :bajer:

[ Dodano: 07 Wrz 2008 22:58 ]
a chodziło mi o renault 19 :bigok:

[ Dodano: 07 Wrz 2008 22:58 ]
ale to nie było z 19;) z jakiejś innej renutki.

: wt wrz 09, 2008 14:18
autor: as29
Miałem ten sam problem obroty skakały. Przy dojeżdżaniu do skrzyżowań potrafił sam dodawać gazu. Wskakiwał na wysokie obroty i zawieszał się nawet na 4000 - 5000 obrotów
Wymieniałem niebieski czujnik bo chciałem jak najtaniej naprawić - tylko szkoda czasu. Wymiana silniczka krokowego (mechanik mówił że to regulator obrotów) zakończyła ciągłą walkę z silnikiem.

: wt wrz 09, 2008 14:55
autor: zjawa
silniczek krokowy da sie wyczyścić a dokładniej to znajduje sie w nim styk a raczej dwa styki które poruszają sie po równolegle po przewodniku który sie brudzi , po przeczyszczeniu tego u siebie auto odzyskało wolne obroty .

: wt wrz 09, 2008 15:26
autor: AFN140KM
sew1 pisze:...o to mnie zaskoczyłeś teraz z Renaulta pasuje silniczek??...
Po co daleko szukać. Ten silniczek krokowy pasuje z Poloneza po 97r. z wtryskiem jednopunktowym Boscha. :grin:
O ilę dobrze widzę, na drugim zdjęciu to na silniczku masz numer Bosch'a 0132008600, więc wszystko się zgadza - pasuje z Poloneza.