Spryskiwacze reflektorów - jak podłączyć elektrykę?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Spryskiwacze reflektorów - jak podłączyć elektrykę?

Post autor: Kamel » pn wrz 29, 2008 11:10

Witam serdecznie.

Chcę w swoim MK4 założyć spryskiwacze reflektorów w zderzaku.
Mam już zderzak, osprzęt w zderzak, zbiorniczek i pompka wysokociśnieniowa będzie lada dzień, tak więc elementy mechaniczne już są.

Mógłbym podłączyć to ustrojstwo pod pompkę spryskiwaczy szyb, ale wolałbym żeby było jak w oryginale. Stąd moje pytanie / prośba. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć co i gdzie podpiąć?

Wiem już, że muszę zmienić przekaźnik z przekaźnika oznaczonego 377 na przekaźnik do spryskiwaczy lamp 378.

Pozostaje kwestia podpięcia zasilania na pompkę i podania impulsu żeby pompka sprysków lamp włączała się dopiero po włączeniu świateł.

Znalazłem opis podłączenia w Passacie B5. Tylko moja prośba, czy ktoś mógłby to skonfrontować z instalacją w MK4? Czy oznaczenia poszczególnych stopek przekaźnika, złącz itp. są takie same czy może mają jakieś inne oznaczenia?

I czy przekaźnik od Passata (oznaczony 603) jest taki sam jak ten w MK4 (oznaczony 378)?

Poniżej załączam opis z Passata B5:
A więc szukałem, szukałem, analizowałem i znalazłem wszystkie odpowiedzi na temat doposażenia auta w instalację elektryczną spryskiwaczy reflektorów. Mam nadzieję, że mój opis okaże się pomocny (dziś po 8-mio godzinnej walce podłączyłem spryski i wszystko działa bez zarzutu)
By zamontować spryskiwacze reflektorów musimy zdobyć oczywiście poza samymi spryskiwaczami, zbiorniczkiem spryskiwaczy na dwie pompki oraz pompką wysokociśnieniową :
- przekaźnik wycieraczek 603 (4B0 955 531 E),
- wtyczkę dwupinową pompki spryskiwacza (1J0 973 722 A),
- 2 piny do obsadzenia wtyczki oraz 1 taki sam pin do obsadzenia gniazda przekaźnika wycieraczek (domyślnie piny sprzedawane są już zaciśnięte po obu stronach na ok 0,5m odcinku kabla więc należy kupić takie 2 kabelki o grubości przewodu 2,5mm i 1,5mm),
- 4 konektory (3 wsuwki żeńskie 5mm i 1 męską 5mm) jeśli chcemy zrobić jak oryginał lub tylko 2 żeńskie,
- 2 końcówki z oczkiem do kabla masowego i do plusowego punktu 30,
- 2 obudowy do wsuwki męskiej i żeńskiej 5mm jeśli chcemy zrobić jak w oryginale
- kilka metrów kabli (około 5m koloru czerwonego przekroju 2,5mm2, około 3m koloru brązowego 2,5mm2, około 1m kabla czerwonego o przekroju 1,0mm2,
to chyba tyle zakupów.
Należy obsadzić wtyczkę pompki spryskiwaczy reflektorów oryginalnymi pinami vw z kabelkami 2,5mm2, zdemontować przekaźnik wycieraczek 377 i przed podmianą należy uzupełnić w gnieździe przekaźnika brakujące 3 piny nr 6, 9 oraz 15 oznaczone nóżki przekaźnika 603 odpowiednio SRA, 56 oraz 30a.
Obrazek
Obrazek

Na jednym z końców czerwonego kabla 2,5mm2 zaciskamy konektor żeński i obsadzamy pin 6 (SRA) gniazda przekaźnika wycieraczek, na czerwonym kablu 1,0mm2 zaciskamy konektor żeński i obsadzamy pin 15 (30a) a oryginalną wsuwką vw z kawałkiem oryginalnego żółtego kabelka 1,5mm2 obsadzamy pin 9 (56) gniazda przekaźnika wycieraczek.
Jeśli chcemy wykonać instalację jak w oryginale musimy kabel z pinu 6 (SRA) pociągnąć do lewego przedniego słupka gdzie wykonamy złącze T1 wykorzystując do tego celu pozostałe złącza konektorowe męskie + żeńskie umieszczając je w zakupionych obudowach konektorów i dalej do pinu + nr 2 pompki spryskiwaczy reflektorów, jeśli zaś nie ciągniemy bezpośrednio kabel z pinu nr 6 (SRA) gniazda przekaźnika wycieraczek do pinu + nr 2 wtyczki pompki spryskiwacza reflektorów.
Pod pin nr 1 wtyczki pompki spryskiwacza reflektorów podłączamy kabel koloru brązowego 2,5mm2 a koniec zakończony wsuwką z oczkiem i ciągniemy go do punktu masowego 28 umieszczonego pod maską po lewej stronie ściany grodziowej (za zbiorniczkiem wyrównawczym cieczy chłodzącej).
Kabelek żółty 1,5mm2 z oryginalną końcówką obsadzający pin 9 (56) gniazda przekaźnika wycieraczek jest na tyle długi by wystarczył do punktu A51 znajdującego się w wiązce przewodów tablicy rozdzielczej (punkt styku kilku kabli różnej grubości koloru żółtego w wiązce głownej z tablicy bezpiecznikowej w odległości około 10cm od tejże tablicy) lub bezpośrednio pod pin 4 (kabelek żółty z tym, że trzeba dolutować kawałek kabelka żółtego bo i odległość jest większa) czarnego złącza 6-cio stykowego T6i/4 przy włączniku regulacji zasięgu świateł.
Kabel z pinu 15 podłączamy do punktu A52 czyli pod jeden z zacisków nr 30 znajdujący się m.in. pod przekaźnikiem wycieraczek 603
Po wykonaniu powyższego pozostanie tylko zamontowanie przekaźnika wycieraczek 603 i przetestowaniu czy spryskiwacze (oczywiście po wcześniejszym włączeniu świateł mijania) działają prawidłowo .
Prawidłowo podłączony układ powinien działać następująco: po włączeniu świateł i duższym przytrzymaniu manetki spryskiwania przedniej szyby powinny wysunąć się dysze spryskiwaczy lamp pryskać około 1-2sek po czym schować się. Na pewno nie ma efektu, że im dłużej spryskujemy szybę tym ciągle spryskiwane są lampy.
Obrazek
Obrazek

Z góry dziękuję za wszelką pomoc :-)
Ostatnio zmieniony pn wrz 29, 2008 13:55 przez Kamel, łącznie zmieniany 2 razy.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

greg

Post autor: greg » pn wrz 29, 2008 15:55

4B0 955 531 E to ten sam numer co w golfie 4
schemat jest ok - piny się zgadzają

[ Dodano: Pon Wrz 29, 2008 3:58 pm ]
pin 9 - połączenie z pinem 11 wtyczki 17 pinowej włącznika świateł
pin 6 - wyjście na pompkę
pin 15 - bezpiecznik 33 (20A)



Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Post autor: Kamel » śr paź 01, 2008 19:05

Oki, greg dzięki serdeczne :-)
Zatem jak tylko odbiorę samochód z serwisu i pogoda pozwoli biorę się za podłączanie tego :-)

P.S. Może schemat przyda się innym użytkownikom MK4 / Bora :-)

Pozdrawiam Kamel :-)


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

greg

Post autor: greg » śr paź 01, 2008 23:51

Kamel, rób fotoporadę :bigok:



Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Post autor: Kamel » czw paź 02, 2008 09:01

No jak się za to już wezmę to zrobię. Tyle, że bez montażu pompek w zderzaku, bo te założą mi w serwisie, bo mi przód i tył naprawiają po ostatniej kolizji. Więc mi zostanie wymiana zbiorniczka i rozciągnięcie elektryki.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Post autor: cinek2004 » czw paź 02, 2008 22:11

Z elektryka jest troche zabawy.
Ja podpieralem sie tym schematem: http://volkswagen.msk.ru/electro/g4/g4_wd18.pdf
I numer przekaznika to 389 - w serwisie ok 120zl. Na Allegro zdecydowanie taniej. Mi sie udalo znalezc za 25zl.

Jak bedziesz potrzebowal pomocy daj znac, przerabialem temat.



pikaczu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt lis 25, 2008 23:47
Lokalizacja: świętokrzyskie

Spryskiwacze reflektorów

Post autor: pikaczu » śr lip 01, 2009 21:32

Witam , potrzebuje pomocy w sprawie podłączenia spryskiwaczy , posiadam VW Bore 1.9TDI 115km , ze względu na fatalne seryjne oświetlenie (H4) wymieniłem reflektory na orginalne Xenony , i tu pojawia się problem otóż zakupiłem orginalny zbiorniczek płynu wraz z dwiema pompkami , spryskiwaczy nie kupiłem orginalnych gdyż mam zwykły zderzak , więc kupiłem od renult megane II , takie małe stacjonarne , wystarczy zrobić małą dziurkę w zderzaku , chcę teraz podłączyć pompkę , czytałem powyższy opis jest tam troszkę roboty i potrzebny jest przekaźnik , a ja za kilka dni wybieram się na wakacje i chciałem spytać czy jest jakiś prostszy sposób podłączenia pompki spryskiwaczy , nie zależy mi na tym żeby działała dopiero po zaświeceniu świateł , może chodzić razem ze spryskami szyby , najważniejsze żeby się nic nie "spaliło", muszę to podłączyć przed wyjazdem po powrocie dopiero się pobawię i kupię przekaźnik. Pozdrawiam i z góry dziękuje za podpowiedzi.
Norbert



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Post autor: cinek2004 » śr lip 01, 2009 21:37

Pompke mozesz podlaczyc poprzez jakis wlacznik nawet bezposrednio do akumulatora lub jakiegos przewodu idacego w poblizu pompki na ktorym jest caly czas +12V. To jest chyba najlatwiejsza i najszybsza opcja.



pikaczu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt lis 25, 2008 23:47
Lokalizacja: świętokrzyskie

Spryskiwacze reflektorów

Post autor: pikaczu » śr lip 01, 2009 21:56

Dziękuje za podpowiedź , tak właśnie myślałem żeby np podpiąć masę i doprowadzić plus z przełącznikiem w kabinie , oczywiście z założonym bezpiecznikiem , tylko bałem się że jak podłącze na tzw "krótko " to styki się przypalą.
Pozdro
Norbert



greg

Post autor: greg » czw lip 02, 2009 09:36

pikaczu, ale wtedy pompka będzie pryskała za każdym razem a z oryginalnym przekaźnikiem po 4 sekundach naciskania sprysku na szybę



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » czw lip 02, 2009 09:59

pikaczu, lepiej zostaw ten montaż "na szybko" i jak wrócisz po wakacjach założysz to po ludzku, w faq chyba widziałem jak ktoś takie spryski zakładał do zderzaka bez dziur na spryski, od spodu jest wyznaczone miejsce do zrobienia dziur i miejsce na przykręcenie dzysz


Obrazek

Rafit
Forum Master
Forum Master
Posty: 1133
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 15:29
Kontakt:

Post autor: Rafit » wt lip 14, 2009 23:47

Mam takie małe pytanko odnośnie spryskiwaczy.

Wywala mi bezpiecznik [33] i spryski nie za bardzo chcą zadziałać. Jest może jakaś częsta usterka, która zazwyczaj pojawia się przy wywalaniu bezpieczników?
Ostatnio zmieniony wt lip 14, 2009 23:49 przez Rafit, łącznie zmieniany 1 raz.



greg

Post autor: greg » śr lip 15, 2009 00:03

zwarcie na pompce



Rafit
Forum Master
Forum Master
Posty: 1133
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 15:29
Kontakt:

Post autor: Rafit » śr lip 15, 2009 09:43

Rozumiem, że elektryka dochodzi tylko do pompki, a cały układ wysuwania itd sterowany jest podciśnieniem?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 77 gości