coś żre prąd! pomocy!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
xys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:31
Lokalizacja: Wrocław / Kiełczów
Kontakt:

coś żre prąd! pomocy!

Post autor: xys » pn gru 01, 2008 00:09

poki autko jezdzi codziennie, problem jest niezauwazalny. gdy postoi 2-3 dni - zero pradu.
aku nowy: U=12,6V. na poprzednim byl ten sam problem, wiec kupilem nowy, myslac, ze to jego wina.

prad w obwodzie: I=6,7 [mA], (pomiar bez przerwania obwodu, wlaczylem przy plusie!, mierzylem przez minute)
po otwarciu drzwi (oswietlenie wylaczone): I=13,2 [mA].

kolejno wyjmowalem bezpieczniki - zmiana pojawila sie dopiero przy wyjeciu:
nr 21 (Oświetlenie wnętrza i bagażnika, zegar, centralny zamek, zapalniczka, MFA): I=5,6 [mA] bez wzgledu na otwarcie drzwi
nr 22 (radio, podświetlenie zapalniczki): I=1,1 [mA], po otwarciu drzwi: I=7,5 [mA]

napiecie ladowania: U=14,69[V] bez swiatel
nie mam wzmacniacza, alarmu ani centralnego, szyby i lusterka manualne, tylko szyber elektryczny
lampka w bagazniku sie nie pali
Ostatnio zmieniony sob gru 06, 2008 23:43 przez xys, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn gru 01, 2008 02:41

Do 20 mA (0,02A) jest w porządku! Musi być coś innego. Ładowanie, czystość i dokręcenie klem i mas - tego typu rzeczy.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pn gru 01, 2008 02:56

spróbuj qyjać radio może aku już sam siada z starości przecztś.ć wszystkie klemy tak przy okazji na rozruszniku tez


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Włochaty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1054
Rejestracja: pn sty 22, 2007 13:51
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Włochaty » pn gru 01, 2008 03:58

tak na szybko to:
xys pisze:nr 21 (Oświetlenie wnętrza i bagażnika, zegar, centralny zamek, zapalniczka, MFA): I=5,6 [mA] bez wzgledu na otwarcie drzwi
xys pisze:wlaczylem w obwod amperomierz: I=6,7 [mA],
czyli różnica 1 mA, moze byc na zegarku
xys pisze:nr 22 (radio, podświetlenie zapalniczki): I=1,1 [mA], po otwarciu drzwi: I=7,5 [mA]
tu mamy troche wiecje ale to jest spowodowane podtrzymaniem pamiec radia

co do innych kombinacji patrze to ten pobor pradu nie jest w stanie rozladowac aku, tym bardzije ze nowy

[ Dodano: 01 Gru 2008 02:58 ]
zrob to co koledzy wyzej napisali



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Re: coś żre prąd! pomocy!

Post autor: norek111 » pn gru 01, 2008 08:39

xys pisze:poki autko jezdzi codziennie, problem jest niezauwazalny. gdy postoi 2-3 dni - zero pradu.
aku nowy: U=12,6V.

wlaczylem w obwod amperomierz: I=6,7 [mA],
po otwarciu drzwi (oswietlenie wylaczone): I=13,2 [mA].

kolejno wyjmowalem bezpieczniki - zmiana pojawila sie dopiero przy wyjeciu:
nr 21 (Oświetlenie wnętrza i bagażnika, zegar, centralny zamek, zapalniczka, MFA): I=5,6 [mA] bez wzgledu na otwarcie drzwi
nr 22 (radio, podświetlenie zapalniczki): I=1,1 [mA], po otwarciu drzwi: I=7,5 [mA]

jestem laikiem. pomozcie.
ten pobór prądu nie jest wstanie tak szybko rozładować akumulator



Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » pn gru 01, 2008 20:33

zapnij miernik, ustaw odczyt i odpinaj pokolei bezpieczniki


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn gru 01, 2008 20:41

sHpAaKu, zanim radzisz przeczytaj pierwszy post autora tematu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

jarekzgora
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: śr wrz 03, 2008 17:51
Lokalizacja: FZ
Kontakt:

Post autor: jarekzgora » pn gru 01, 2008 20:43

a prąd ładowania jaki masz?


najpierw: Astra1 1.4 +lpg,
potem:
Vectra B 1.6 16V,
Golf MK4 1.9 ALH
teraz: premacy 1.8 + lpg, V70 III 2.0d

Awatar użytkownika
pori55555
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: pn mar 05, 2007 20:07
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: pori55555 » pn gru 01, 2008 21:03

Kolega w audi b4 miał tak ze zarło mu aku a on myslał ze ma stary i dlatego wiec kupił nowy i co /?? to samo. okazało sie ze pali mu sie lampka w bagazniku warto sprawdzic.



Awatar użytkownika
xys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:31
Lokalizacja: Wrocław / Kiełczów
Kontakt:

Post autor: xys » pn gru 01, 2008 21:12

pytasz chyba o napiecie ladowania, tak? U=14,69 [V]
klemy bezposrednio przylegajace do aku czyscilem jakies 3 m-ce temu, wiec chyba nie trzeba znowu?
nie wiem, gdzie szukac masy.
czy zwiekszenie poboru pradu po otwarciu drzwi (i wylaczonym oswietleniu dachowym) nie jest podejrzane?
lampka w bagazniku ma problemy - czesto, zeby sie zapalila, musze w nia stuknac palcem.
Ostatnio zmieniony pn gru 01, 2008 21:21 przez xys, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn gru 01, 2008 21:22

xys pisze:nie jest podejrzane?
nie jest, po pierwsze to żaden prąd jak koledzy napisali, a zużycie jest większe bo nie tylko na żarówkę lampki prąd idzie ale i na moduły szyb elektrycznych i na elektronikę opóźniacza lampki


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
xys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:31
Lokalizacja: Wrocław / Kiełczów
Kontakt:

Post autor: xys » pn gru 01, 2008 21:24

pori55555 pisze:Kolega w audi b4 miał tak ze zarło mu aku a on myslał ze ma stary i dlatego wiec kupił nowy
ja tez sie dalem nabrac
pori55555 pisze:okazało sie ze pali mu sie lampka w bagazniku warto sprawdzic.
sprawdzilem. nie pali sie, ale ma problemy - patrz wyzej
Paweł Marek pisze:zużycie jest większe bo nie tylko na żarówkę lampki prąd idzie ale i na moduły szyb elektrycznych
szyby i lusterka manualne, elektryczny tylko szyber
Paweł Marek pisze:i na elektronikę opóźniacza lampki
przy wylaczonej tez zre?
Ostatnio zmieniony pn gru 01, 2008 21:28 przez xys, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » pn gru 01, 2008 21:42

podjedz i sprawdz testerem jesli jest padnięta cela to ładowanie itd. będzie ok nawet tester nieraz nie wykryje bo pokaże niewielki spadek mocy aku najpewniej byłoby podmienić akumulator na jakiś czas szwagier sie ostatnio w to bawił była padnieta cela i lipa sprawdzanie miernikami a tester pokazał w normie


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

jarekzgora
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: śr wrz 03, 2008 17:51
Lokalizacja: FZ
Kontakt:

Post autor: jarekzgora » pn gru 01, 2008 22:09

U=14,69 [V] to jak najbardziej w porządku. Podłączam się do rady Norka111.


najpierw: Astra1 1.4 +lpg,
potem:
Vectra B 1.6 16V,
Golf MK4 1.9 ALH
teraz: premacy 1.8 + lpg, V70 III 2.0d

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 83 gości