Nosi mi auto po drodze

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ozik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: wt kwie 26, 2005 23:41
Lokalizacja: Wola /slask
Kontakt:

Nosi mi auto po drodze

Post autor: ozik » pt sty 02, 2009 00:04

zmienilem na zimoweczki no i teraz jadac po drodze miejscami nosi mi auto bez skretu kierownica samo jezdzi jakos tak troche samo go bierze raz w ta raz w ta strone, tak nie stabilnie zachowuje sie na drodze nie kminie co jest grane
dodam ze na takiej samej zimowej nawierzchni na letnich oponkach nie bylo takich jaj,

a i co jeszcze na zimowkach juz latalem troche po parkingu i ze dwa, trzy razy bokiem wlecialem na kraweznik,

takze teraz nie wiem czy to cos w zawiasie sie skonczylo czy gumy jakies lewe, w kazdym razie dziwne bardzo


brak podpisu

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pt sty 02, 2009 00:18

Zimówki mają większy i bardziej elastyczny bieżnik niż opony letnie, także niestabilność auta to normalne. Poza tym na mokrej nawierzchni szybciej wpadniesz w poślizg na zimówce niż na letnich. Oprócz opon sprawdź czy z tylu nie masz do wymiany tulei metalowo-gumowych w belce, sprawdź też tuleje w wahaczach z przodu, albo lepiej jedź gdzieś na stację diagnostyczną niech wezmą auto na szarpaki i powiedzą co jest grane.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
ozik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: wt kwie 26, 2005 23:41
Lokalizacja: Wola /slask
Kontakt:

Post autor: ozik » pt sty 02, 2009 00:26

mialem juz pare kompletow zimowek i nigdy takich cudow nie bylo zawsze trzymal sie dobrze drogi, bede musial sprawdzic to zawieszenie


brak podpisu

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pt sty 02, 2009 00:28

Może tamte komplety były już lekko przechodzone, a teraz kupiłeś nowe opony to tak może się dziać.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Gangst3R
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: ndz sie 27, 2006 00:03
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Post autor: Gangst3R » pt sty 02, 2009 00:34

Ale o czym Wy wogóle gadacie? Przez opony zimowe myszkuje po drodze? Może być jedynie bardziej "gumowy" w zakrętach ale nosić auta po drodze nie powinno. Jakoś mi tam dobrze lata na zimówkach.

[ Dodano: 01 Sty 2009 23:35 ]
A dodam że przesiadłem się z opony 205/40R17 na 175/70R13.
Ostatnio zmieniony pt sty 02, 2009 00:35 przez Gangst3R, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158822&start=0]Mój były golf[/url]

Awatar użytkownika
ozik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: wt kwie 26, 2005 23:41
Lokalizacja: Wola /slask
Kontakt:

Post autor: ozik » pt sty 02, 2009 00:35

a powiedz mi jeszcze te tuleje z tylu na belce to sa takie same jak do wahaczy ? bo nie widze nic konkretnego na allegro tylko wszystko do wahaczy


brak podpisu

Awatar użytkownika
Gangst3R
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: ndz sie 27, 2006 00:03
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Post autor: Gangst3R » pt sty 02, 2009 00:37



[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158822&start=0]Mój były golf[/url]

Awatar użytkownika
ozik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: wt kwie 26, 2005 23:41
Lokalizacja: Wola /slask
Kontakt:

Post autor: ozik » pt sty 02, 2009 00:40

ok to sie wymieni,

dobrze mowisz wiadomo na zimowkach jest bardziej gumowe miekszy jakby tym bardziej ze na lato profil jest 40 i 2,5bara w kazdej gumie, ale takie noszenie po drodze to dziwna sprawa bo nigdy czegos takiego nie mialem,

no i jest tak ze w jednym miejscu nosi mocno az musze zwalniac do np 40km bo strach czy nie wylece gdzies w row a czasem luz jedzie cacy prosciutko


brak podpisu

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pt sty 02, 2009 00:43

A tak przy okazji to ... dokręciłeś koła po zmianie?
Ostatnio zmieniony pt sty 02, 2009 00:45 przez prezesik25, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
ozik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: wt kwie 26, 2005 23:41
Lokalizacja: Wola /slask
Kontakt:

Post autor: ozik » pt sty 02, 2009 00:47

no dokrecalem az szczalalo mocniej sie nie dalo :P

a te tuleje w belce sa dwie?


brak podpisu

Awatar użytkownika
Gangst3R
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: ndz sie 27, 2006 00:03
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Post autor: Gangst3R » pt sty 02, 2009 00:52

tak


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158822&start=0]Mój były golf[/url]

Awatar użytkownika
reloo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1337
Rejestracja: wt lut 07, 2006 19:10
Lokalizacja: das Boot

Post autor: reloo » pt sty 02, 2009 02:35

prezesso pisze:Zimówki mają większy i bardziej elastyczny bieżnik niż opony letnie, także niestabilność auta to normalne.
nie wiem kto Ci takich bzdur nagadał :?
opona zimowa jest robiona z bardziej miekkiej mieszanki gumy, tu sie zgodze. a wiesz w jakim celu? zeby w nizszych temperaturach, w ktorych gumy maja to do siebie ze sztywnieją, zapewnic elastycznosc zblizoną do elastycznosci opony letniej w wysokich temperaturach. Letnia opona w zimie, to tak jakbys sobie drewniane kola zalozyl, sztywne jak cholera, przyczepnosc w zsadzie zerowa. Z kolei zimowe latem, trzymaja sie super, ale wlasnie przez to ze mieszanka jest miekka, trwalosc takiej opony drastycznie spada
prezesso pisze:także niestabilność auta to normalne.
no wlasnie nienormalne, po to zakladasz zimowki zeby poziom bezpieczenstwa, stabilnosc i wielkosc przyczepnosci byla mozliwie jak najblizsza tej ktora wystepuje w zdecydowanie korzystniejszych warunkach letnich
prezesso pisze:Poza tym na mokrej nawierzchni szybciej wpadniesz w poślizg na zimówce niż na letnich.
a to ciekawostka...Sam sobie zaprzeczasz, bo wg tego co pisales wyzej, bieznik zimowki jest wyzszy, skoro wyzszy to chyba lepiej odprowadza wode, nie? inna sprawa ze rzezba opony zimowej jest zupelnie inna. Taka opona, obrazowo mowiac, wgryza sie w nawierzchnie dzieki specyficznej rzezbie w ktorej potezna role odgrywaja lamele...Dzieki takim parametrom zimowka moze przeniesc wieksze wartosci momentu niz letnia


a do autora tematu:
zanim zaczniesz wydawac pieniadze na przeglady, wymiany czesci na slepo, wroc do poprzednich kol i zobacz czy jest to samo. Byc moze wjechales w jakas dziure i cos uszkodziles w zawieszeniu, a tylko zbieglo sie to w czasie z wymiana opon...ew jesli sa to opony kierunkowe sprawdz czy dobrze zalozyles, przejrzyj czy nie ma na nich bąbli, czy innych uszkodzen.moze cos uszkodziles podczas tych uderzen o kraweznik o ktorych pisales...Rozumiem ze opony masz pierwszy sezon, kupowales nowki czy uzywki? moze przeoczyles jakies uszkodzenia?


[img]http://img718.imageshack.us/img718/5750/998fdd8c52c47cab.jpg[/img]

Awatar użytkownika
ozik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: wt kwie 26, 2005 23:41
Lokalizacja: Wola /slask
Kontakt:

Post autor: ozik » pt sty 02, 2009 12:55

uzywki lecz w super stanie maja z 7mm bierznika maja rok z groszami,
tak jak mowisz chyba zaloze letni komplet i zobacze czy bedzie to samo taka operacja bedzie najprostrza i najszybsza


brak podpisu

Awatar użytkownika
blazejm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: ndz sie 05, 2007 21:16
Lokalizacja: Dobrzyca
Kontakt:

Post autor: blazejm » pt sty 02, 2009 12:55

Reloo pisze: a to ciekawostka...Sam sobie zaprzeczasz, bo wg tego co pisales wyzej, bieznik zimowki jest wyzszy, skoro wyzszy to chyba lepiej odprowadza wode, nie? inna sprawa ze rzezba opony zimowej jest zupelnie inna. Taka opona, obrazowo mowiac, wgryza sie w nawierzchnie dzieki specyficznej rzezbie w ktorej potezna role odgrywaja lamele...Dzieki takim parametrom zimowka moze przeniesc wieksze wartosci momentu niz letnia
Bzdury piszesz kolego. Prezesso ma rację. Zimowa opona ma większy bieżnik, ale jest on tak skonstruowany żeby zapewniać przyczepność na śniegu i błocie. Natomiast na mokrej nawierzchni nic nie sprawuje się lepiej jak letnia opona, która ma bieżnik do odprowadzania wody. Takie same bzdury to teoria że opony się zmienia przy 7 stopniach C. Jeśli nie ma śniegu to na suchym asfalcie i na mokrym opona zimowa zawsze jest gorsza od letniej.
Ostatnio zmieniony pt sty 02, 2009 12:58 przez blazejm, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 83 gości