Strona 1 z 1
Wyłączający się tempomat
: pt cze 05, 2009 10:26
autor: xoorbes
Witam,
Czy ktoś spotkał się ze zjawiskiem wyłączania się tempomatu (fabryczny) w VW Touran (2005/TDI2.0/DSG) podczas jazdy? Tempomat wyłącza się zupełnie losowo, czasami działa 30 minut, czasami 5 minut, czasami od razu po włączeniu silnika już jest martwy. W większości wypadków "psucie się" tempomatu wywołuje włączenie kierunkowskazu przy naciśniętym pedale hamulca

- tak wiem że to brzmi głupio, ale tak jest. Wyłączenie (gotowości) tempomatu jest nieodwołalne, gaśnie dioda sygnalizująca gotowość tempomatu do pracy i jedną możliwością przywrócenia tempomatu w tryb gotowości jest wyłączenie (na dłuższy czas) silnika, nie pomaga tu użycie włącznika w manetce od kierunkowskazów. Tempomat wyłącza się niezależnie od tego czy jest używany, czy tylko gotowy do użycia.
Byłem z tym u elektryka, podłączył kompa, skasował błąd od sterownika kolumny kierownicy (niestety nie mam dokładnego numeru błędu - nie dostałem żadnego wydruku) i powiedział ze prawdopodobnie do wymiany jest cała manetka "kierunkowskazów". Nie mniej jednak sugerował wizytę u kogoś kto robi tylko VW, bo on takiego przypadku jeszcze nie miał. Tak wiec jestem na etapie poszukiwania (w-wa) elektryka który trochę lepiej ogarnia VW, nie mniej jednak, może ktoś z Was miał podobny przypadek i zna lekarstwo, ewentualnie może polecić speca od elektroniki.
pozdr!
: pt cze 05, 2009 10:45
autor: sadzyk
tez stawiam na manetke...
: pt cze 19, 2009 18:25
autor: xoorbes
Byłem dziś u elektryka i diagnoza jest następująca: przerwana ścieżka na taśmie, koszt (łącznie z wymianą 1000 zł) - cena mnie powaliła. Czy ktoś może potwierdzić koszt tego elementu (nowego) i czy warto kupić taką "taśmę" na allegro z demontażu? A może da się to zregenerować?
: pt cze 19, 2009 19:46
autor: MaciusieK
Jesli jest przerwana tylko sciezka, to dlaczego elektryk Ci jej nie zlutuje?
Po takim zabiegu powinno jeszcze pohulac jakis czas

: pt cze 19, 2009 20:08
autor: xoorbes
MaciusieK pisze:Jesli jest przerwana tylko sciezka, to dlaczego elektryk Ci jej nie zlutuje?
Po takim zabiegu powinno jeszcze pohulac jakis czas

Nie widziałem tej "taśmy" na oczy, nie wiem jak to dokładnie wygląda i czy można zlutować taką ścieżkę. Stąd też moje pytanie na forum o możliwość regeneracji. Elektryk stwierdził, że trzeba wymienić cały element, ale może jednak da się właśnie zlutować, albo domalować jakimś pisakiem grafitowym - nie wiem czy to jest fizyczny przewód miedziany, czy też jakaś ścieżka napylona/wytrawiona na tytułowej taśmie. Z punktu widzenia elektryka najprościej jest wymienić taki element - wiadomo, z mojego punktu widzenia wywalenie tysiaka nie jest już wcale takie oczywiste

: pt cze 19, 2009 23:00
autor: jeryk10
niewiem morze sie myle ale z tego co wiem to do przelacznika tepomatu idzie normalna kostka nie przez jakas tasme W Twoim przypadku to morze byc manetka ale czeste przyczyy niedzialania tepomatu jest wlocznik sprzegla To wszystko idzie sprawdzic VAG
: pt cze 19, 2009 23:09
autor: edzio
myślę,że to dobry pomysł aby sprawdzic czujniki hamulca i sprzęgła na początek,manetka nie ma nic do rzeczy.Tempomat załączany jest impulsem z manetki i raz załączony powinien działac do momentu np. wciśnięcia pedału hamulca,co powoduje jego rozłączenie.
: sob cze 20, 2009 09:11
autor: xoorbes
edzio pisze:myślę,że to dobry pomysł aby sprawdzic czujniki hamulca i sprzęgła na początek,manetka nie ma nic do rzeczy.Tempomat załączany jest impulsem z manetki i raz załączony powinien działac do momentu np. wciśnięcia pedału hamulca,co powoduje jego rozłączenie.
problem w tym, że (tak jak pisałem w pierwszym poście) tempomat przechodzi w stan całkowitego wyłączenia, gaśnie dioda kontrolna na tablicy rozdzielczej i nie można już go więcej użyć. Jednocześnie pojawia się błąd (cytuję z pamięci) "błędny odczyt sygnału z kolumny kierownicy" - bądź coś zbliżonego do tego. Tu nie chodzi o przejście tempomatu ze stanu aktywnego (jazda ze stałą prędkością) do stanu gotowości. Zerknij jeszcze raz na pierwszy post w tym wątku.
: sob cze 20, 2009 21:46
autor: edzio
xoorbes pisze: pojawia się błąd (cytuję z pamięci) "błędny odczyt sygnału z kolumny kierownicy" - bądź coś zbliżonego do tego.
lepiej podaj nr.błędu,a nie opis z pamięci.
: pt cze 26, 2009 10:25
autor: xoorbes
edzio pisze:xoorbes pisze: pojawia się błąd (cytuję z pamięci) "błędny odczyt sygnału z kolumny kierownicy" - bądź coś zbliżonego do tego.
lepiej podaj nr.błędu,a nie opis z pamięci.
DTC: 46B8, Status 60, Opis: P1696 Magistrala danych niedopuszczalna informacja z elektroniki kolumny kierownicy, , Lamp OFF, Permanentny
Taki komunikat jest do wyciągnięcia. Po skasowaniu oczywiście pojawia się ponownie. Program z którego pochodzi błąd: VAG CAN PRO. DTC jest zapisany w kodzie szesnastkowym, w przeliczeniu na dziesiętny była by to wartość: 18104
Jakieś pomysły?