Strona 1 z 1

[MK1 Silnik] Kjetronic - nie odpala na cieplym 1.6 EG

: śr cze 10, 2009 08:05
autor: kriswawa
[MK1 Silnik] Kjetronic - nie odpala na cieplym 1.6 EG

wlasnie jechalem na zlocik - i nie dojechalem
w polowie drogi zgasilem na stacji beznynowej - i potem juz nie chcial odpalic
- krecil , ale nie podawal paliwa

doszedlem do tego - be jest za slabe ssanie silnika cieplego - i nie chce podniesc tej klapki ( ktora podnoszac rozdziela paliwo na wtryskiwacze )

wiecie jaka moze byc przyczyna?

zdarza sie tylko na cieplym silniku, wiec moze olej nie jest juz taki gesty - i gdzies w glowicy traci uszczelnienie olejem
albo zaworty juz nie trzymaja - i nie daje takiego ssania jak powienien

?

ma ktos pomysla?

mam droga glowice - ponoc po remoncie... moze ja wstawic?
ale tu mialem kompresje po 12 na kazdym cylindrze - i nie chcialem tego psuc

co do cisnienia - to tak
taki manometr z allegro , i cisnienie bylo od 11 do 12

musi tu byc wplyw temperatury na cala sytuacje
moze rozgrzanie czegos, bo zimny pali super

z gory dzieki za rade, bo nie wiem czy przyczyny szukac w glowicy?
w sumie jak bylo by dobre ssanie - to by podniosl klapke - i paliwo by doszlo

: śr cze 10, 2009 08:33
autor: zodiak
Nie sądzę aby to była wina "nieunoszenia" się płytki. Sprawdzałeś, czy jak podniesiesz lekko (ręcznie) klapkę przepływomierza to odpala na ciepłym?

: śr cze 10, 2009 08:47
autor: kriswawa
tak wlasnie odpalilem

po wyjalem wtryskiwacz i nie sikal
dopiero rozebralem dolot - podnioslem lekko plytke i wtryski dostaly benzyne i zapalil

: śr cze 10, 2009 09:05
autor: Paweł Marek
skoro kompresja jest to podciśnienie powinno być dobre. Więc chyba pozostaje mechaniczne zacieranie się rozdzielacza. Czy ten silnik jeździł albo jeździ na LPG?

: śr cze 10, 2009 09:17
autor: kriswawa
rozdzielacz pracuje ok - rozkrecalem sprawdzalem
zreszta jak zimny - pracuje miodzio

im cieplejszy silnik - tym mniej ma sily , a z czasem na wolnych gasnie

myslalem juz ze w dolocie mam gdzies dziurke - i cisnienie znika...ale to bylo by bez wzgledu na temperature silnika

moze uszczelniacze zaworowe?
olej cieply - robi sie wodnisty - i zaczyna sie tam robic przewiew? mozliwe to?

: śr cze 10, 2009 09:26
autor: zodiak
Nie wiem jak ten silnik ma zrobione "obejście przepustnicy" dla wolnych obrotów. Może zawór dodatkowego powietrza (lub stabilizacji obrotów biegu jałowego) się zacina i silnik ssie powietrze zaworem.
Jeśli kolektor nie ssie powietrza "inną drogą" to raczej coś z przepływomierzem lub regulatorem ciśnienia paliwa (tym "termicznym" przy głowicy).

: śr cze 10, 2009 09:57
autor: kriswawa
to jest pomysl
moze zawor powietrza wolnych obrotow - wymienie bo mam zapasowy...
ale dla czego na simnym zapala?

ten termiczny na bloku - sprawdzalem 3szt = jest raczej OK
ale tez zbadam

sa jeszcze jakies pomysly?

ktos sie z tym spotkal?

: śr cze 10, 2009 10:14
autor: chmurapawel
w k-jetroniku wazne jest aby caly dolot byl szczelny, gdy bedzie choc mala dziureczka nie zapali.

Radze wszystko dobrze posprwdzac, bo zawor dodatkowego powietrza nie odpowiada za dobre podcisnienie.