Strona 1 z 1

nowy płyn chłodniczy i wentylator nie chodzi

: czw cze 25, 2009 00:12
autor: altus140
witam
wymieniałem dziś płyn na nowy w kolegi aucie, spuściliśmy stary płyn, dmuchaliśmy w zbiornik wyrównawczy co by wszystko zleciało (na zimnym silniku), zalaliśmy nowy do znaczka MAX na zbiorniczku,

i odpaliliśmy (korek zbiornika pozostal odkręcony) grzał się, podnosił stan płynu jak już zaczął się gotować to wyrzucał, (zeby nie leciało w ziemie zbieraliśmy strzykawą z napełniającego sie zbiornika)

jak już się ustatkowało to temperaura miała około 100^C, i nie spadała, kontrolka się nie paliła, wentylator się nie załączył ani razu:/ wsiedliśmy i przejechaliśmy 2km,

nawiew THERMOTRONIC ustawiony na ciepło dmuchał ZIMNYM POWIETRZEM!!!, temperatura pomimo przedkości 50kmh nie spadała cały czas bylo 100^C,

w aucie wczesniej już przy 70^C potrafił chodzić wentylator, (tyle że płyn był troche poniżej stanu) ale w każdym razie chodził wentylator,

auto ma instalację LPG,

z tego co wiem silnik ABS ma wentylator II - biegowy, a TERMOSTAT sie otwiera słabo przy 87^C, a całkowcie przy 102^C i dla tych dwu temperatur są przydzielone te dwa biegi wentylatora.

CZY TO MOŻE BYĆ TERMOSTAT??????

Dzieki z góry za wasze porady i pozdrawiam

: czw cze 25, 2009 00:24
autor: jagr14
kto odpowietrza układ przy odkreconym korku????!!!! korek jest tak zbudowany zeby sam wypuszczal powietrze..... cos jak odpowietrznik

: czw cze 25, 2009 00:43
autor: altus140
to akurat nie ma znaczenia, bo i tak by wyrzucił i tak, ja w dieslu tak robie i jest ok

: czw cze 25, 2009 10:22
autor: danioo
Kolego nalej płynu, zakrtęć zbiornik, ustaw nawiew na ciepłe powietrze, odpal silnik i przegazuj go na postoju. U mnie tak robiłem i układ całkowicie się odpowietrzył

: czw cze 25, 2009 10:32
autor: drill
odpowietrzony czy nieodpowietrzony w tym wypadku to malo istotne skoro wentylator nawet 1 biegu nie wlaczyl...

sprawdz czujnik temperatury w chlodnicy (wyjmij wtyczke i polacz w niej piny - wentylator powinien sie wlaczyc)

: czw cze 25, 2009 10:36
autor: wielblad2
Czujnik i termostat do wymiany to nie jest droga impreza a poprawi stan faktyczny.

: czw cze 25, 2009 11:53
autor: altus140
parownik gazu jest zimny i węże przed nim stygną a dociera ciepła woda tylko jakby obiegu nie było, a jest on zasilany z króćca z prawej strony głowicy a wyjście ma właśnie na jeden z węży nagrzewnicy wnętrza, do tej nagrzewnicy też niby dochodzą ciepłe węze ale na ostatnim zagięciu przed komorą grodziową stygną:/

ściagaliśmy wąż z króćca przy głowicy i z tego metalowego węża co idzie po silniku i zaczyna się od pompy i oboma wciąga płyn jak się zakręci

co poradzić, ja już zgłupiałem:/

[ Dodano: 25 Cze 2009 11:55 ]
danioo pisze:odpal silnik i przegazuj go na postoju
tutaj leży pies pogrzebany, trzymałem go na 2300 obr, i obieg ruszył, pompa na wolnych obrotach działa jakby na biegu jałowym czyli mieliła wodę a jej nie pogoniła:)

dziękuje za pomoc, temat można zamknąć punkt dla kolegi.

pozdrawiam