jaki plyn do ukladu wspomagania VW GOLF 4?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

karoll89_1989
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt lip 21, 2009 00:13
Lokalizacja: POMORZE

jaki plyn do ukladu wspomagania VW GOLF 4?

Post autor: karoll89_1989 » wt lip 21, 2009 01:12

Witam. Niedawno sprowadzilem sobie VW Golfa 4 1.9 TDI 4MATIC 2000r. 115KM silnik o oznaczeniu AJM i chce dolac plyn do ukladu wspomagania bo jest juz prawie na minimum i czytalem na temt odpowiedniego produktu do tego silnika i nie moge znalezc zadnej konkretnej odpowiedzi ani tutaj na forum ani na innych stronach ani nawet na portalu febi.com.pl. A mianowicie z tego co sie dowiedzialem to ten plyn ma spelniac norme G00200 badz nowsza G00400M i produktem ktory spelnia te norme VW jest np produkt febi o numerze oe 06161 (w katalogu produktow febi.com.pl znajduje sie info ze pasuje on do golfow jednak w ich katalogu nie znalazlem oznaczenia mojego golfa z moim oznaczeniem silnika AJM) i tutaj zaczyna sie problem bo ten produkt jest koloru zoltego a wczesniej byl zielony a u mnie jest zalany wlasnie zielony plyn i z kolei febi teraz ma drugi plyn tez koloru zielonego o numerze oe 06162 (jednak nie spelnia on juz normy VW G00200 co wyczytalem na katalogu produktow na febi.com.pl w przeciwienstwie do produktu zoltego 06161) a na allegro.pl sprzedajac ten plyn 06162 zielony pisza ze pasuje on do VW-ów. Wiec chcialbym wiedziec czy mam dolac ten zolty plyn ktory ma specyfikacje VW i ktory wszyscy i rowniez febi.com.pl polecaja (ale nie maja wyroznionego w nim mojego oznaczenia czy modelu silnika) i czy po dolaniu tego zoltego nic sie nie stanie z moja pompa bo jak patrzylem teraz jest w niej zalany zielony plyn, czy jednak dolac ten drugi febi o barwie zielonej ktora polecaja i sprzedaja na allegro ale nie ma ona normy VW i czy ta norma bedzie tez odpowiednia do mojego modelu silnika? prosze o konkretna i wyczerpujaca rowniez odpwiedz bo jestem mlody a to moje pierwsze auto. z gory bardzo dziekuje pozdro karol
Ostatnio zmieniony pt lip 24, 2009 12:27 przez karoll89_1989, łącznie zmieniany 1 raz.



paliwodaa5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt maja 19, 2009 12:13
Lokalizacja: Łódź

Post autor: paliwodaa5 » wt lip 21, 2009 09:34

Nie wolno mieszac zoltego z zielonym i na odwrot... Jesli masz zalany zielony to musisz dolac zielonego...

[ Dodano: 21 Lip 2009 09:37 ]
A co do norm i producentow to sie wiele nie roznia te plyny wiec zalewasz plyn przekladniowy i jest ok, tylko zeby te kolory sie zgadzaly...



Awatar użytkownika
Fabian LDZ
_
_
Posty: 11385
Rejestracja: pt cze 03, 2005 09:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Fabian LDZ » wt lip 21, 2009 13:04

Orginał ma symbol G004000M2
Obrazek
odpowienik Febiego 06162
Obrazek



Awatar użytkownika
subt
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: wt sie 12, 2008 16:48
Lokalizacja: P-w / W-wa

Post autor: subt » wt lip 21, 2009 13:25

Wbiję sie trochę w temat, ale też muszę właściwie nie dolać ale wymienić płyn do wspomagania. Oriętujecie się ile go potrzeba i czy jest jakiś zawór to opuszczenia starego płynu?



karoll89_1989
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt lip 21, 2009 00:13
Lokalizacja: POMORZE

Post autor: karoll89_1989 » wt lip 21, 2009 14:11

piszesz ze oryginalny ma numer G004000M2 i tu zgadzam sie z Toba i jest on tez koloru zielonego ale zamiennikiem febi ktory spelnia te wlasnie norme jest produkt febi o numerze oe 06161 (ale jest on koloru zoltego co mowili mi w sklepie!). a ze ten produkt spelnia te norme mozesz sprawdzic wpisujac numer produktu na tecdoc.de lub na febi.com.pl bo tam wszystko wyszukalem. a tam podales mi drugi produkt febi o numerze oe 06162 (m6162) ale jak patrzalem na tecdoc czy na febi to podajac ten numer wychodzi ze nie spelnia tej normy g00200 czy g004000m2 a jest koloru zielonego, i tu wlasnie jest wiec problem calydo jasnej...! wiec jak wkoncu mam zastosowac ten zolty febi co spelnia norme VW czy ten drugi febi zielony co nie spelnia tej normy jak podaja na swoim katalogu produktow na febi.com.pl (sprawdzie sami najlepiej) i czy jakbym zastosowal ten drugi wlasnie produkt czy nic by sie nie stalo??? bo ten oryginalny gdzie moge zkupic najszybciej i najtaniej (bo on napewno bedzie mi pasowac norma i kolorem tak?) ?? prosze o udzielenie mi konkretnej odpowiedzi na wszystkie moje bole dziekuje pozdrawiam



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10528
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt lip 21, 2009 14:12

subt pisze:ile go potrzeba i czy jest jakiś zawór to opuszczenia starego płynu?
0,8 litra

[ Dodano: 21 Lip 2009 14:13 ]
karoll89_1989, jak był zielony to dolewaj zielonego Febi
kiedyś miałem polówkę z oryginalnym zielonym płynem VW, kupiłem zielonego FEBI i dolałem i przez kilka lat wszystko było OK
Ostatnio zmieniony wt lip 21, 2009 14:15 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 66 gości