Strona 1 z 1

Zamiana automatu na manual

: sob wrz 19, 2009 20:59
autor: Piotr09333
Witam wszystkich. Pomimo przejrzenia sporej części forum nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Przygotowuję się do zmiany skrzyni w VW III 1,9 TDI / kombi/ rocznik 96. Kod silnika to 1Z. Proszę o informacje jakie części muszę kupić, jakie niespodzianki mnie czekają. Najchętniej korespondowałbym z kimś kto robił to w tego typu autku. Proszę o pomoc. Wymiana to nie jest moja fanaberia. Wybuliłem już za naprawy automata 3000. Mam auto półtora roku i nie chcę się go pozbywać. Moje pytania to
-jaki typ skrzyni manualnej
-czy w moim typie jest dwumas, czy inne koło
-co z pompą sprzęgła /chyba jest hydrauliczna/, gdzie się ją mocuje i gdzie mocuje się zbiorniczek z płynem hydraulicznym, chyba, że sprzęgło jest mechaniczne,
-czy jest problem z mocowaniem pedałów,
-co z odpalaniem, bo automat odpala w pozycji lewara N lub P, co trzeba zrobić z elektryką, aby to obejść
- mam tempomat, co z nim zrobić, czy można go podłaczyć,
-czy bez problemu da się zamocować rozrusznik
-czy trzeba inne poduszki pod skrzynię
No i wszystkie inne informacje i spostrzeżenia mile widziane. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.

: sob wrz 19, 2009 21:14
autor: tomch
Piotr09333 pisze:jaki typ skrzyni manualnej
U mnie jest bodajże CTN
Piotr09333 pisze:-czy w moim typie jest dwumas, czy inne koło
Jednomas

: sob wrz 19, 2009 23:23
autor: t0mal
Piotr09333 pisze:-jaki typ skrzyni manualnej
typ skrzyni jaki bedziesz potrzebował to 02A, oznaczenie skrzyni np ASD głównie określa przełożenia, ważne, żeby to była skrzynia 02A i miała 100mm flansze na przeguby
Piotr09333 pisze:-co z pompą sprzęgła /chyba jest hydrauliczna/, gdzie się ją mocuje i gdzie mocuje się zbiorniczek z płynem hydraulicznym, chyba, że sprzęgło jest mechaniczne,
W automacie jest sprzęgło hydrokinetyczne, bedziesz potrzebował kompletnego sprzęgła, razem z pedałem pompką, siłownikiem, zbiornikiem, dźwignią wysprzęglnika i kołem zamachowym
Piotr09333 pisze:-co z odpalaniem, bo automat odpala w pozycji lewara N lub P, co trzeba zrobić z elektryką, aby to obejść
W tdi to nie wiem, w hondzie civic np wystarczyło zewrzeć kabelki, tak, żeby komputer myślał, że cały czas jest na luzie.
-czy trzeba inne poduszki pod skrzynię
Poduszka jest ta sama, ale prawdopodobnie bedziesz potrzebował łapy skrzyni manualnej

: ndz wrz 20, 2009 09:56
autor: Piotr09333
t0mal pisze:
Piotr09333 pisze:-jaki typ skrzyni manualnej
typ skrzyni jaki bedziesz potrzebował to 02A, oznaczenie skrzyni np ASD głównie określa przełożenia, ważne, żeby to była skrzynia 02A i miała 100mm flansze na przeguby
Piotr09333 pisze:-co z pompą sprzęgła /chyba jest hydrauliczna/, gdzie się ją mocuje i gdzie mocuje się zbiorniczek z płynem hydraulicznym, chyba, że sprzęgło jest mechaniczne,
W automacie jest sprzęgło hydrokinetyczne, bedziesz potrzebował kompletnego sprzęgła, razem z pedałem pompką, siłownikiem, zbiornikiem, dźwignią wysprzęglnika i kołem zamachowym
Piotr09333 pisze:-co z odpalaniem, bo automat odpala w pozycji lewara N lub P, co trzeba zrobić z elektryką, aby to obejść
W tdi to nie wiem, w hondzie civic np wystarczyło zewrzeć kabelki, tak, żeby komputer myślał, że cały czas jest na luzie.
-czy trzeba inne poduszki pod skrzynię
Poduszka jest ta sama, ale prawdopodobnie bedziesz potrzebował łapy skrzyni manualnej
Dzięki. Cenne wskazówki. Mam pytanie, co z wężami od chłodzenia, jak je trzeba będzie połączyć, bo chyba będzie trzeba zamknąć obieg, gdyż skrzynia auto jest chłodzona płynem. Proszę o wszelkie informacje. Te, które otrzymałem już z znacznym stopniu rozjaśniły mi drogę do mojego przedsięwzięcia. Czuję, że na forum jest mnóstwo fachowców, którzy mogą mi pomóc uniknąć błędów np. w zakupie części. Wiecie, że na rynku jest szmelcu od metra, różne typy naszych VW powodują, że nie trudno się pomylić. Dziękuję za dotychczasowe rady, na pewno je wykorzystam.