termostat

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wojtf23
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 23:56
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

termostat

Post autor: wojtf23 » ndz wrz 27, 2009 23:21

Witam kolegow ponownie. mam taki problem ze silnik mi sie strasznie szybko grzeje i przechodzi ponad diode a pozniej staje. jak sie zatrzymam otwieram korek od zbiorniczka to wypieprza mi wode.

czy mogli byscie mi powiedziec gdzie moge znalezc termostat w mojej golfince??



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » ndz wrz 27, 2009 23:29

pod pompą wodny 15 minut roboty . ale czy to termostat??? Oprócz term... pompa wody , zapchany wężyk od chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego , no i najgorsze uszczelka głowicy . Użyj szukajki bo ci zamkną post . Przejrzyj moje posty tam znajdziesz trochę na temat :grin:
Ostatnio zmieniony ndz wrz 27, 2009 23:42 przez Tomasz Bis, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » pn wrz 28, 2009 08:42

wojtf23,

uszczelka pod głowicą do wymiany i przy okazji skontrolować stan nagrzewnicy wewnątrz auta.
ona też czasem potrafi robić taką robotę i przez to mnie w moim aucie cięzko kosztami doświadczyła bo dawała objawy typowe dla uszczelki podgłowicowej lub pękniętej głowicy.

a co do błyskawicznego nagrzewania to może być termostat ale tu z mojej strony pytanie czy jak stoisz i z pracującym silnikiem to masz obydwa przewody od chłodnicy gorące ( górny i dolny) i czy nie jesteś świeżo po przesiadce z innego auta i nie masz może porównania jak szybko powinien się 1.6 nagrzewać bo one błyskawicznie się nagrzewają a temperatura przynajmniej w moim białym golfie jest nie co ponad połowę w drodze.
zmierz temp płynu chłodniczego w zbiorniczku jak masz ponad połową wskazówkę.
prawidłowo powinno być około 92*C +/- 4*C

[ Dodano: 28 Wrz 2009 08:43 ]
wojtf23, i zedytuj swój post odnośnie wyrzucania wody



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pn wrz 28, 2009 10:12

Otwarcie termostatu przy 87 stopniach


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
jenrix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: czw sty 18, 2007 20:59
Lokalizacja: podkarpacie
Kontakt:

Post autor: jenrix » pn wrz 28, 2009 11:57

arwam pisze:nie masz może porównania jak szybko powinien się 1.6 nagrzewać bo one błyskawicznie się nagrzewają

ma pytanie odnośnie tego stwierdzeni jak szybko powinien sie nagrzewać ? u mnie dopiero po przejechani ok 6km łapei te 90 stopni..



arwam

Post autor: arwam » pn wrz 28, 2009 22:12

jenrix, mój JR który jest w drugim golfie po około 2-3 km łapie 90*C wody olej dłużej się nagrzewa.
AAZ już około 5-7km potrzebował żeby się nagrzać



wojtf23
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 23:56
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: wojtf23 » śr wrz 30, 2009 09:14

jak wlacze wentylator to chlodnica jest zimna, a jak go wylacze zaraz sie robi goraca. problem jest tez w tym ze zbiorniczek jest pelny a gorny waz od chlodnicy wydaje sie jak by byl w polowie pusty bo jak go scisne to czuc jak by byl pusty



arwam

Post autor: arwam » śr wrz 30, 2009 19:44

wojtf23, to definitywnie uszczelka pod głowicą jest do wymiany



Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » śr wrz 30, 2009 20:26

Ja w 1V miałem to samo i po wymianie czujnika w chłodnicy wentylator włączał się tak, jak należy czyli przy temperaturze 85 st. Czyli nawet do połowy nie doszedł - i tak jest prawidłowo. Przed wymianą było tak, że wskazówka stała między środkową a przed ostatnią kreską i bardzo szybko się nagrzewał. Wentylator włączał się dopiero, gdy wskazówka była idealnie na przed ostatniej kresce. I wcale się tak szybko nie nagrzewa... Trzeba przejechać tyle co (jak mówisz) w AAZ.



wojtf23
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 23:56
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: wojtf23 » śr wrz 30, 2009 20:44

koleedzy wlasnie skonczylem z termostatem. jak narazie golfinka chodzila na luzie bez jazdy i sie nagrzal minimum nad diode. a jak mu dalem przewiewe wiatru z wentylatora tzn. podczas normalnej jady i go trzymalem na obrotach to temp. spadla do rowna z dioda i tak sie utrzymywala. zobaczymy jak jutro sie przejade to wam napisze i czy to byla wina jednak temostatu :))

Wielkie dzieki koledzy. czlowiek jak potrzebuje pomocy to zawsze sa ludzie ktorzy pomagaja a w dodatku zrzeszenie Golfinek :D THX



Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » śr wrz 30, 2009 20:56

wojtf23 pisze:zobaczymy jak jutro sie przejade to wam napisze i czy to byla wina jednak temostatu :) )
Przepałuj go trochę na trasie i samo wyjdzie :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 66 gości