Holowanie golfem MK2 VW caravelle

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kiciak1488
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 19:44
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Holowanie golfem MK2 VW caravelle

Post autor: kiciak1488 » śr wrz 30, 2009 10:30

Witam, czy miałby ktoś pomysł jak wyratować Vw Caravelle T4 (2,5 benzyna w automacie - padła skrzynia biegów) stojącego w Norwegii, myślałem żeby wynająć jakąś lawetę lub motyl holowniczy i pociągnąć to Vw golfem MK2 z silnikiem PF 107KM z tym, że nie wiem czy to legalne i jak by się zapatrywała na to policja. Najlepsza była by wersja z w/w motylem holowniczym gdzie zaprzęga się tylko przednią oś.


Lepiej być faszystą niż pedałem

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr wrz 30, 2009 12:56

co do policji - kwestia że nie wolno holować po autostradzie, chyba wagi przyczepy, wagi całości bo potrzebne lepsze prawko jak jest powyżej 3,5 tony, to jest właściwie pytanie na dział porad prawnych a nie na dział techniczny, ale na razie zostawiam temat.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

Post autor: xxMAXIMxx » śr wrz 30, 2009 14:30

W świetle prawa nie możesz tego zrobić bo w dowodzie masz taką rubrykę jak maksymalny uciąg, i przypadku golfa II wynosi on zdaje się 600kg, a przyczepa z T4 będzie ważyć ze 2 tony spokojnie.

Poza tym zajebiesz silnik...



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr wrz 30, 2009 15:31

No moim zdaniem to laweta cie tylko ratuje.... Na holowanie poświecisz kupę czasu, paliwa, nerwów.... Koszt holowania to nie tylko koszt paliwa, ale także koszt ewentualnych usterek twojego mkII po takim wyczynie (jak w ogóle dojedzie). No i raczej brak zgodności z przepisami...



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Holowanie golfem MK2 VW caravelle

Post autor: doggie » śr wrz 30, 2009 15:36

kiciak1488 pisze:Witam, czy miałby ktoś pomysł jak wyratować Vw Caravelle T4 (2,5 benzyna w automacie - padła skrzynia biegów) stojącego w Norwegii, myślałem żeby wynająć jakąś lawetę lub motyl holowniczy i pociągnąć to Vw golfem MK2 z silnikiem PF 107KM z tym, że nie wiem czy to legalne i jak by się zapatrywała na to policja. Najlepsza była by wersja z w/w motylem holowniczym gdzie zaprzęga się tylko przednią oś.
zgodnie z przepisami waga pojazdu (zestawu - laweta + pojazd) holowanego nie może przkraczać wagi pojazdu holującego, ile waży Mk2 a ile waży VW T4 z lawetą czy bez??? - odpowiedź chyba jest prosta - to po pierwsze, a po drugie żeby holować lawetę czyli rodzaj przyczepy powyżej 750 kg musisz mieć kategorią prawa jazdy E, czyli co najmniej B+E, myślę że rozwiałem wszystkie wątpliwości



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr wrz 30, 2009 16:07

tak poza tematem to dobrze sie czujesz ze chcesz holować taki ciężar biednym mk2 ?? :goof: - chyba Ci auta nie szkoda.



Awatar użytkownika
kiciak1488
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 19:44
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Post autor: kiciak1488 » czw paź 01, 2009 09:22

no samochodu szkoda, to trzeba będzie myśleć o lawecie myślałem, że da radę to jakoś taniej zrobić.

dzięki za odpowiedzi


Lepiej być faszystą niż pedałem

Awatar użytkownika
wasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: wasiak » czw paź 01, 2009 11:43

jezeli chcesz to taniej zrobic to napraw auto na miejscu
chyba najszybciej i najtaniej wyjdzie


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM

Awatar użytkownika
kiciak1488
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 19:44
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Post autor: kiciak1488 » czw paź 01, 2009 14:49

no na miejscu to za naprawę zapłacę kosmos, niestety ceny w norwegii sa za wysokie.


Lepiej być faszystą niż pedałem

Awatar użytkownika
gregoryb1
vel Młody
vel Młody
Posty: 327
Rejestracja: pt sty 16, 2009 12:43
Lokalizacja: Kościerzyna, pomorskie, GKS....
Kontakt:

Post autor: gregoryb1 » czw paź 01, 2009 15:03

Moi znajomi holowali busa z pólnocy norwegi w 2006r koszt pojazdu z laweta + prom itp. = 5700zł
Norwegowie jak zabiora auto do naprawy to nie beda sie szczypac a rachunek bedzie cholernie wysoki



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw paź 01, 2009 15:07

kiciak1488, a tak z ciekawości - co padło w tej skrzyni? Mechanicznie coś padło, czy jak? Jeździ na jednym biegu może?



Awatar użytkownika
kiciak1488
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 19:44
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Post autor: kiciak1488 » czw paź 01, 2009 15:50

nie mam pojęcia co w niej padło, caravelka wogóle nie jeździ.


Lepiej być faszystą niż pedałem

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » czw paź 01, 2009 15:52

mettenos pisze:po drugie żeby holować lawetę czyli rodzaj przyczepy powyżej 750 kg musisz mieć kategorią prawa jazdy E, czyli co najmniej B+E
z tym 750kg nie do końca się zgodzę, nie mając kategorii E możesz pociągnąć przyczepę o DMC ponad 750kg pod warunkiem że DMC przyczepy nie przekracza masy własnej pojazdu i DMC zestawu (DMC pojazdu + DMC przyczepy) nie przekracza 3.5t...
...tak czy siak laweta raczej w tych przedziałach się nie zmieści



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw paź 01, 2009 20:35

kiciak1488 pisze:nie mam pojęcia co w niej padło, caravelka wogóle nie jeździ.
- no to kombinujesz, jak ją ściagnąć, a moze to jest jakaś pierdoła? Opisz dokladnie, co się dzieje, odpala, nie odpala, nie rusza z miejsca?
Kiedyś udało mi się naprawić dwie skrzynie - w jettcie mkII z silnikiem VR6 i automatem przełożonym z paska i tiptronic w mkIV - w obu przypadkach winny był komp. W tej jettcie było to o tyle wredne, że nie chciała ruszyć z miejsca - silnik dławił się, tak, jakby był wciśnięty hamulec cały czas. Okazało się, ze był padnięty komp. Ale najlepsze było to, że jak się kompa całkiem odłaczyło, to można było jeździć - skrzynia była w trybie awaryjnym - jeździła tylko na 3. biegu. Takze opisz, co jest nie tak. Jeżeli nie jest to usterka mechaniczna, to można spróbować odłaczyć kompa i wtedy zobaczyć, czy ruszy.
Ostatnio zmieniony czw paź 01, 2009 20:37 przez Lipek81, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 63 gości