Strona 1 z 1
czujnik spalania stukowego
: pn lis 14, 2005 01:02
autor: Adrian1980
mam pytanko: po co jest ten czujnik i czy jesli jest pękniety u mnie to ma jakiś wpływ na coś ???
: pn lis 14, 2005 02:36
autor: GTomek
Masa drgająca reaguje swoją bezwładnością w rytmie drgań wzbudzonych przez ciśnienie gazu w cylindrze i przenosi te siły na pierścieniowy element ceramiczny czujnika.To działanie siłowe powoduje przemieszczenie ładunku elektrycznego wewnątrz elementu piezoceramicznego-między obiema stronami ceramik powstaje napięcie elektryczne,które jest pobierane przez płytkę stykową i przetwarzane dalej w sterowniku.Czułość wyraża się napięciem wyjściowym przypadającym na jednostkę 1g przyspieszenia [mV/g].
Podawane przez czujnik napięcie jest wyznaczane za pomocą wysokoomowego wzmacniacza napięcia zmiennego,np.w sterowniku zapłonu bądź w układzie sterowania silnika Motronic.Miejsce montażu czujnika jest w takim miejscu,aby można było rozpoznać spalanie stukowe w każdym z cylindrów.Sygnały(drgania) są przenoszone przez śrubę mocującą czujnik.Oczywiście śruba ta jest przykręcona do bloku odpowiednim momentem obrotowym.No i nie wolno stosować żadnych podkładek pod nią.
Myślę że wystarczy?
: pn lis 14, 2005 03:51
autor: olozwirski
Zacytuje jeszcze kolege Zdeniu:
Czujnika spalania stukowego reaguje na drgania kadłuba wywołane spalaniem stukowym. Sygnały przekazywane są do centralki która opóźnia zapłon krokowo aż do ustania spalania stukowego. Po ustaniu spalania stukowego wartość opóźnienia jest stopniowo zwiększana aż do ponownego wykrycia spalania stukowego. W razie uszkodzenia czujnika wartość kąta wyprzedzenia zapłonu jest zwiększana, co oczywiście powoduje zmniejszenie mocy silnika.
Teraz juz napewno wystarczy
: pn lis 14, 2005 09:03
autor: TAZ
Ja już nic od siebie nie dodam bo koledzy wytłumaczyli to na 5+
: pn lis 14, 2005 22:14
autor: Adrian1980
dzięki wielkie for GTomek & olozwirski
