Ciecz chłodąca - jaka ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Ciecz chłodąca - jaka ?

Post autor: poolak2006 » pt paź 16, 2009 22:13

Muszę dolać trochę płynu do chłodnicy i problem w tym że nie wiem jaki poprzedni właściciel (a właściwie ASO) zalało. Kolor jakiś czerwony. W książce jest tylko że dolano tyle i tyle i nie ma jaki ... W instrukcji jest jakiś G12 (stosuje go ASO VW) Czy to o taki chodzi ? Czy tylko w ASO można go dostać ? Czy to jest koncentrat?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt paź 16, 2009 22:20

w zasadzie płyny sa mieszalne i tymczasowo mógłbyś dolać dowolnego, jednak na dłuższą metę radzę zmienić cały płyn na nowy i mieć spokój z takimi wątpliwościami. Dynagel 2000, Prestone itp. Po rozmowach z mechanikami - raczej przestrzegają przed Petrygo
Ostatnio zmieniony pt paź 16, 2009 22:21 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Wojtek0423
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: sob gru 16, 2006 23:28
Lokalizacja: Kraków/Skarżysko
Kontakt:

Post autor: Wojtek0423 » pt paź 16, 2009 22:22

Orginalnie był G12. Możesz go kupić praktycznie w każdym sklepie motoryzacyjnym w butelkach o pojemności 1,5 l i jest to koncentrat. A może wartoś sprawdzić ten płyn co masz zalanu u siebie bo może czas już go wymienić?



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » pt paź 16, 2009 22:31

Mi w sumie nie zależy na doraźnym rozwiązaniu. Ale skoro ASO to chyba zalewali G12 ? A jak to sprawdzić ? Czy jest jakiś okres po którym zaleca się wymianę płynu chłodzącego ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt paź 16, 2009 22:37

Nie sprawdzisz marki płynu, brak takiej możliwości. Możesz sprawdzić temperaturę krzepnięcia odpowiednim przyrządem łatwo dostępnym i tanim. Płynu w zasadzie się nie wymienia tylko uzupełnia jeśli trzeba, ale jest sytuacja że nie wiesz jaki masz - to lepiej zmienić cały, bo jednak pewne dodatki do płynów różnych marek mogą się kłócić ze sobą.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10538
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt paź 16, 2009 22:42

jak różowy ("jakiś czerwony") to może być G12, G12 jest w pełni mieszalny z G12+ , jak nie masz pewności czym jest zalany to kup koncentrat i wymień całość



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » pt paź 16, 2009 22:43

No Zgadza się. Ale skoro ASO nie zapisywało jaki leje to zapewne lał standard ? A ile wchodzi płynu ?



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10538
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt paź 16, 2009 22:51

W ASO VW zawsze leją G12 i pochodne,



Awatar użytkownika
Wojtek0423
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: sob gru 16, 2006 23:28
Lokalizacja: Kraków/Skarżysko
Kontakt:

Post autor: Wojtek0423 » pt paź 16, 2009 22:59

poolak2006 pisze:A ile wchodzi płynu ?
Zależy jaki motorek



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10538
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt paź 16, 2009 23:09

do 1.9 TDI średnio 6-7 litrów



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » pt paź 16, 2009 23:10

1.9 tdi



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt paź 16, 2009 23:16

Paweł Marek pisze:raczej przestrzegają przed Petrygo
a dlaczego ? powiedzieli ? ja jezdze na petrygo juz ladny kawałek czasu i jakos nie stwierdzilem ubocznych skutków, co więcej , jak odkręce zbiorniczek , to mam czysto :) znaczy kolorek płynu,


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt paź 16, 2009 23:30

guti, a czy ja wiem? Jakieś dwa lata temu zalałem swój silnik Petrygo. Tak się złożyło, że po paru miesiącach musiałem zmieniać pompę wody i oba króćce w głowicy bo zewsząd zaczęło się lać.
Pewnie to przypadek bo przecież auto ma prawie 320 tysięcy, ale akurat awaria zdarzyła się pod dość uznanym serwisem i tam mi chłopaki powiedzieli że złe zdanie mają o Petrygo i polecali Dynagel.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10538
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt paź 16, 2009 23:40

Paweł Marek, myślę że to po prostu zbieg okoliczności, petrygo jak i dynagel są na bazie glikolu monoetylenowego i są ze sobą mieszlane, szwagier ma w Leonie petrygo od 2 lat i nic się nie dzieje a krzepliwość ma podobną co G12 coś około -35 st.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 91 gości