problemy ze wszystkim :(

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

DemonTT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 10:15
Lokalizacja: W-ch

problemy ze wszystkim :(

Post autor: DemonTT » ndz paź 18, 2009 11:01

Witam. Mam parę problemów z moim MK4 z listopada 2001 roku.

1. Ciężko wchodzi jedynka. Padła mi kompletnie poduszka z prawej strony silnika, to pewnie spowodowało przesunięcie i to dlatego.

2. Kiedyś go przegazowałem z wciśniętym sprzęgłem. Próbowałem ruszyć na wstecznym pod duże wzniesienie. Możliwe że przypaliłem sprzęgło. Tyle że nie wiem czym się objawia ślizganie się sprzęgła i co z tym zrobić.

3. Biegi łapią na końcówce, czyli dodaję gazu lekko, puszczam sprzęgło powoli, wtedy szarpie samochodem przy ruszaniu.

4. W samochodzie jest gorąco. Nawet przy wyłączonych nawiewach. Czuć normalnie jak wali ciepłem. Na dodatek strasznie parują szyby podczas deszczu. Czy oba objawy to filtr przeciwpyłkowy ?

5. Nawiewy działają szybciej przy dodawaniu gazu. Tak samo jasność świateł. Dodanie gazu to rozjaśnienie świateł.

6. Kiedy stoję pod górę to strasznie falują obroty. Spadają i od razu się podnoszą. Trzepie samochodem przy tym. Ale to nie zawsze i nie na prawie pustym baku, czyli zasysanie syfu raczej odpada.... ale kto wie.

7. Pewnego dnia zrobił się głośniejszy. Miło mruczy itp. ale to raczej normalne nie jest.

8. Jak jest włączony, to po lewej na dole coś mi strzela. Przestaje, po chwili znowu strzela. To taki dziwne seryjne strzykanie.

Miałem dziwne objawy, podjechałem na warsztat, okazało się że wydech zerwał się z zaczepów. Zespawali, jest git :)

Ale zostaje reszta objawów. Najbardziej martwi mnie to sprzęgło. :(
Kasy brak na wymianę itp. Wymieniłem tylko filtr powietrza w pokrywie silnika. Stary był zawalony olejem przy rurze wchodzącej od strony silnika. Przepustnica wyczyszczona pół roku temu i jakoś chyba sama się zaadoptowała bo nie zauważyłem zwiększenia się jałowych obrotów. To pewnie oznacza że brak błędów w komputerze.
Przed czyszczeniem była zawalona spalonym olejem, tak mi się wydaje przynajmniej.
Wyczyściłbym przepływkę, ale mechanicy i znajomi tylko dziwnie się patrzą jak o tym mówię. Pewnie nie wiedzą gdzie ona jest a to z tego powodu że nie wiedzą że jej w tym samochodzie nie ma. :D

To tyle, jak coś to odpowiem na następne pytania, ewentualnie dopiszę jak coś sobie przypomnę.

Dodam ze silnik ma przebiegu podobno 50 tyś. Był zmieniany. Niestety nie za mojej kadencji. Z tego co zdążyłem zauważyć sam, ma 4 cewki zapalające, każda ma inne oznaczenie kodowe ( końcówka literowa, np. D, E itp ) to oznacza że silnik ma dużo większy przebieg bo te cewki nie padają tak same z siebie. W polo matki z 2003 roku, pierwszą cewkę wymieniłem po 100 tyś. km. Ktoś poprzednia właścicielkę wykołował. Silnik miał mieć 38 tyś. a pewnie wpakowali z dużo większym przebiegiem.
I teraz nie wiem jak do niego podejść. Znajomy mechanik powiedział że dużo większy przebieg by mu dał.

Dziękuję z góry za porady i pozdrawiam. :)



Awatar użytkownika
mariosol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:18
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: problemy ze wszystkim :(

Post autor: mariosol » ndz paź 18, 2009 11:18

ad 1
jak padla to nalezy ja wymienic. wyelimnujesz potencjalne zrodlo ze to mooze byc tym spowodowane

ad 2
slizganie sprzegla objawia sie np: ze obroty wzrastaja a samochod nie przyspiesza

ad3
wymien poduche i zaobserwuj

ad4
filtr kabinowy jest w podszybiu ,srubokret 3min roboty i zobaczysz w jakim jest stanie
ale to ze wali cieplem napewno nie jest tego przyczyna.

ad 6
kiedy wymieniales filtr paliwa ?u mnie obroty faluja i jak wyczyszcze przepustnice na rok starcza.

ad8

Napewno nie jest seryjne! W sprawnym silniku nic nie strzela.


nie chce Ci smucic ale ktos kto przekladal ten silnik odwalil fuszerke lub stan tego silnika nie jest za dobry. Koniecznie podlacz go pod vagi spisz błedy.
Ostatnio zmieniony ndz paź 18, 2009 11:22 przez mariosol, łącznie zmieniany 2 razy.


[url=http://imageshack.us][img]http://img3.imageshack.us/img3/6210/boradr3.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img3/boradr3.jpg/1/][img]http://img3.imageshack.us/img3/boradr3.jpg/1/w280.png[/img][/url]
MOJA BYŁA BORKA: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=250987

Awatar użytkownika
Racer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: śr mar 12, 2008 21:35
Lokalizacja: WR RACER
Auto: Golf MK2 GTi, Passat B4 GL
Silnik: PF

Post autor: Racer » ndz paź 18, 2009 11:27

ad4. Parowanie szyb to filtr kabinowy do smieci, ciepelko to wina silniczków sterujących klapkami,
ad 5. Regulator napięcia w alternatorze do wymiany :)


Serwis, sprzedaż skuterów, motocykli, kładów... TRANSPORT aut, motocykli, quadów i innych.
Naprawy aut grupy VAG, specjalizacja GOLF II, JETTA A2.

DemonTT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 10:15
Lokalizacja: W-ch

Post autor: DemonTT » ndz paź 18, 2009 15:29

Dziękuję serdecznie za wszystkie rady. Niestety nie mam ani grosza na zmianę części. Nie stać mnie nawet na wybulenie 50 zł na komputer. W pierwszej kolejności pojadę na komputer, potem na trzepaki, a potem poduszka pod silnik. Ale to potrwa. Najbardziej boję się zimy. Jeżeli okaże się że do zmiany jeszcze akumulator... ech. Kredyt mieszkaniowy we frankach, sami rozumiecie :)

Tak czy inaczej, dziękuję za pomoc. Kiedy w przyszłości będę go naprawiał, napiszę w tym temacie.

Pozdrawiam. :pub:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 106 gości