pompa klimatyzacji.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Trynity
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 383
Rejestracja: wt paź 24, 2006 00:24
Lokalizacja: B-tów
Kontakt:

pompa klimatyzacji.

Post autor: Trynity » ndz paź 25, 2009 10:13

mam pytanie, jak ma się zachowywać pompa klimatyzacji, ponieważ u mnie nawet po naciśnięciu off na climatronicu, pompa nadal pracuje. no i zagwozdka. małżonek każe mi jechać na serwis. w mk4 po wyłaczeniu klimy pompa wyłacza się. nie wiem jak w nowszych autach?
w kąciku napisali mi, że tak ma być, a w necie znalazłam info, że wyłacza się dopiero poniżej 4*C. może ktoś zweryfikować to info?


[url]http://obrazki.elektroda.pl/4669469100_1409159995.png[/url]

Awatar użytkownika
camels
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: sob mar 10, 2007 11:38
Lokalizacja: Ireland

Post autor: camels » ndz paź 25, 2009 14:34

a jak stwierdzilas ze pompa pracuje?


camels

Awatar użytkownika
Trynity
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 383
Rejestracja: wt paź 24, 2006 00:24
Lokalizacja: B-tów
Kontakt:

Post autor: Trynity » ndz paź 25, 2009 22:55

małżonek patrzył, a ja włączalam i wyłączałam. no i w MK4 się rozłącza a tu nie, bo od razu sprawdziliśmy. kręci się czy jakoś tam on to nazwał. jak mowi że pracuje to znaczy, że tak jest, tylko czy tak ma być?


[url]http://obrazki.elektroda.pl/4669469100_1409159995.png[/url]

Awatar użytkownika
tom17
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 20:22
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: tom17 » ndz paź 25, 2009 23:59

ponieważ w mk4 była inna konstrukcja sprężarki. tutaj ma cały czas pracować (to że obraca się koło z tarczą nie znaczy że sprężarka pracuje ponieważ za sterowanie sprężarką odpowiedzialny jest elektrozawór który jest z tyłu sprężarki który zastępuje sprzęgło)


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Trynity
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 383
Rejestracja: wt paź 24, 2006 00:24
Lokalizacja: B-tów
Kontakt:

Post autor: Trynity » pn paź 26, 2009 09:55

czyli nie ma temperatury min. po której się wyłącza? bo małżonek twierdzi, że wcześniej jak nasłuchiwał (zimą nam "gęgał" pasek rozrządu) to wydaje mu się, że nie chodziła


[url]http://obrazki.elektroda.pl/4669469100_1409159995.png[/url]

Awatar użytkownika
tom17
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 20:22
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: tom17 » pn paź 26, 2009 10:18

Trynity pisze:czyli nie ma temperatury min. po której się wyłącza? bo małżonek twierdzi, że wcześniej jak nasłuchiwał (zimą nam "gęgał" pasek rozrządu) to wydaje mu się, że nie chodziła
nie do końca. zasada działania klimy jest taka sama. różnica polega na tym że załączaniem steruje elektrozawór o którym pisałem wcześniej a nie elektromagnes sprzęgła. to że koło kręci się cały czas nie znaczy że sprężarka pracuje. zawór tworzy by-pass i podanie napięcia na ten zawór włącza sprężarkę. sprężarka gdy na zawór nie jest podawane napięcie ustawia się na minimalne tłoczenie co jest max. 2% jej wydajności.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
camels
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: sob mar 10, 2007 11:38
Lokalizacja: Ireland

Post autor: camels » pn paź 26, 2009 10:20

tom17 pisze:ponieważ w mk4 była inna konstrukcja sprężarki. tutaj ma cały czas pracować (to że obraca się koło z tarczą nie znaczy że sprężarka pracuje ponieważ za sterowanie sprężarką odpowiedzialny jest elektrozawór który jest z tyłu sprężarki który zastępuje sprzęgło)
I tu kolega ma calkowita racje gorzej jak walek sprezarki by sie nie obracal bo wtedy tylko wymiana zostaje.


camels

Awatar użytkownika
Trynity
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 383
Rejestracja: wt paź 24, 2006 00:24
Lokalizacja: B-tów
Kontakt:

Post autor: Trynity » pn paź 26, 2009 10:35

z tą temperaturą min. to wiem, że poniżej 4 stopni klima nie schładza, chodzilo mi o to, że ona zawsze się będzie kręcic, niezaleznie czy zimno czy bardzo zimno. tyle się dowiedziałam dziaisaj u znajomych mechaniorów, bo serwis stwierdził, że coś jest nie tak i mam przyjechac. :chytry: po ponownej prosbie o zweryfikowanie poglądu dopiero oddzwonili, ze faktycznie ma się kręcic cały czas :panna: w każdym razie dziękuję za pomoc :kwiat:


[url]http://obrazki.elektroda.pl/4669469100_1409159995.png[/url]

Awatar użytkownika
KriSSo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 403
Rejestracja: wt lut 08, 2005 02:00
Lokalizacja: Zachpomorskie
Kontakt:

Post autor: KriSSo » wt paź 27, 2009 01:12

Aha, czyli dlatego nie ma tego charakterystycznego "cyk" znanego z innych klimatyzacji, np Golf III, IV ? W mk5 sprężarka (z tego, co zrozumiałem) pracuje cały czas, tylko w zależności od warunków zmienia się jej wydajność?



KrzysiekosH

Post autor: KrzysiekosH » wt paź 27, 2009 02:12

Witam
zasada działa klimatyzacji zawsze jest taka sama, tylko od paru jak obserwujemy to tylko się zmienia sterowanie z mechanicznej na elektroniczną. Jak koledzy wcześniej pisali starsze modele miały sprężarki praktycznie o stałej wydajności ( posiadają sprzęgła) i pracowały cyklicznie (jak lodówka) czasami były z regulatorem ciśnienia ale mechanicznym. Dziś stosuje się sprężarki z sterowaniem elektronicznym ( elektrozawór jak kolega wcześniej napisał) a dokładnie to jest regulator ciśnienia z ster. elektr.(steruje wydajnością, przez zmianę skoku tłoczków w sprężarce), z tego względu nie trzeba sprzęgła. A te koło ma w środku taki łącznik gumowy który ma tłumic drgania kolega Camels o tym pisał jak to się zerwie to jest problem, ale to można naprawić nie trzeba całej sprężarki wymieniać czy całego sprzęgła , ale wiadomo większość powie że do wymiany bo łatwiej i lepiej klienta skasować.

A do tej temp tych 4 C, nie pamiętam ile czasem jest ale przy danej temperaturze ale elektronika wyłączy klimatyzację w celu zabezpieczenia układu przed zamarznięciem czynnika chłodzącego i parownika ( jest obok nagrzewnicy powoduje schładzanie powietrza ).

mam nadzieje że w czymś pomogłem
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt paź 27, 2009 02:16 przez KrzysiekosH, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 86 gości