pompa klimatyzacji.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
pompa klimatyzacji.
mam pytanie, jak ma się zachowywać pompa klimatyzacji, ponieważ u mnie nawet po naciśnięciu off na climatronicu, pompa nadal pracuje. no i zagwozdka. małżonek każe mi jechać na serwis. w mk4 po wyłaczeniu klimy pompa wyłacza się. nie wiem jak w nowszych autach?
w kąciku napisali mi, że tak ma być, a w necie znalazłam info, że wyłacza się dopiero poniżej 4*C. może ktoś zweryfikować to info?
w kąciku napisali mi, że tak ma być, a w necie znalazłam info, że wyłacza się dopiero poniżej 4*C. może ktoś zweryfikować to info?
[url]http://obrazki.elektroda.pl/4669469100_1409159995.png[/url]
ponieważ w mk4 była inna konstrukcja sprężarki. tutaj ma cały czas pracować (to że obraca się koło z tarczą nie znaczy że sprężarka pracuje ponieważ za sterowanie sprężarką odpowiedzialny jest elektrozawór który jest z tyłu sprężarki który zastępuje sprzęgło)
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]
nie do końca. zasada działania klimy jest taka sama. różnica polega na tym że załączaniem steruje elektrozawór o którym pisałem wcześniej a nie elektromagnes sprzęgła. to że koło kręci się cały czas nie znaczy że sprężarka pracuje. zawór tworzy by-pass i podanie napięcia na ten zawór włącza sprężarkę. sprężarka gdy na zawór nie jest podawane napięcie ustawia się na minimalne tłoczenie co jest max. 2% jej wydajności.Trynity pisze:czyli nie ma temperatury min. po której się wyłącza? bo małżonek twierdzi, że wcześniej jak nasłuchiwał (zimą nam "gęgał" pasek rozrządu) to wydaje mu się, że nie chodziła
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]
I tu kolega ma calkowita racje gorzej jak walek sprezarki by sie nie obracal bo wtedy tylko wymiana zostaje.tom17 pisze:ponieważ w mk4 była inna konstrukcja sprężarki. tutaj ma cały czas pracować (to że obraca się koło z tarczą nie znaczy że sprężarka pracuje ponieważ za sterowanie sprężarką odpowiedzialny jest elektrozawór który jest z tyłu sprężarki który zastępuje sprzęgło)
camels
z tą temperaturą min. to wiem, że poniżej 4 stopni klima nie schładza, chodzilo mi o to, że ona zawsze się będzie kręcic, niezaleznie czy zimno czy bardzo zimno. tyle się dowiedziałam dziaisaj u znajomych mechaniorów, bo serwis stwierdził, że coś jest nie tak i mam przyjechac.
po ponownej prosbie o zweryfikowanie poglądu dopiero oddzwonili, ze faktycznie ma się kręcic cały czas
w każdym razie dziękuję za pomoc ![kwiat :kwiat:](./images/smilies/flowershb.gif)
![chytry :chytry:](./images/smilies/chytry.gif)
![panna :panna:](./images/smilies/panna.gif)
![kwiat :kwiat:](./images/smilies/flowershb.gif)
[url]http://obrazki.elektroda.pl/4669469100_1409159995.png[/url]
Witam
zasada działa klimatyzacji zawsze jest taka sama, tylko od paru jak obserwujemy to tylko się zmienia sterowanie z mechanicznej na elektroniczną. Jak koledzy wcześniej pisali starsze modele miały sprężarki praktycznie o stałej wydajności ( posiadają sprzęgła) i pracowały cyklicznie (jak lodówka) czasami były z regulatorem ciśnienia ale mechanicznym. Dziś stosuje się sprężarki z sterowaniem elektronicznym ( elektrozawór jak kolega wcześniej napisał) a dokładnie to jest regulator ciśnienia z ster. elektr.(steruje wydajnością, przez zmianę skoku tłoczków w sprężarce), z tego względu nie trzeba sprzęgła. A te koło ma w środku taki łącznik gumowy który ma tłumic drgania kolega Camels o tym pisał jak to się zerwie to jest problem, ale to można naprawić nie trzeba całej sprężarki wymieniać czy całego sprzęgła , ale wiadomo większość powie że do wymiany bo łatwiej i lepiej klienta skasować.
A do tej temp tych 4 C, nie pamiętam ile czasem jest ale przy danej temperaturze ale elektronika wyłączy klimatyzację w celu zabezpieczenia układu przed zamarznięciem czynnika chłodzącego i parownika ( jest obok nagrzewnicy powoduje schładzanie powietrza ).
mam nadzieje że w czymś pomogłem
pozdrawiam
zasada działa klimatyzacji zawsze jest taka sama, tylko od paru jak obserwujemy to tylko się zmienia sterowanie z mechanicznej na elektroniczną. Jak koledzy wcześniej pisali starsze modele miały sprężarki praktycznie o stałej wydajności ( posiadają sprzęgła) i pracowały cyklicznie (jak lodówka) czasami były z regulatorem ciśnienia ale mechanicznym. Dziś stosuje się sprężarki z sterowaniem elektronicznym ( elektrozawór jak kolega wcześniej napisał) a dokładnie to jest regulator ciśnienia z ster. elektr.(steruje wydajnością, przez zmianę skoku tłoczków w sprężarce), z tego względu nie trzeba sprzęgła. A te koło ma w środku taki łącznik gumowy który ma tłumic drgania kolega Camels o tym pisał jak to się zerwie to jest problem, ale to można naprawić nie trzeba całej sprężarki wymieniać czy całego sprzęgła , ale wiadomo większość powie że do wymiany bo łatwiej i lepiej klienta skasować.
A do tej temp tych 4 C, nie pamiętam ile czasem jest ale przy danej temperaturze ale elektronika wyłączy klimatyzację w celu zabezpieczenia układu przed zamarznięciem czynnika chłodzącego i parownika ( jest obok nagrzewnicy powoduje schładzanie powietrza ).
mam nadzieje że w czymś pomogłem
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt paź 27, 2009 02:16 przez KrzysiekosH, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 86 gości