Problem z ....?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Greenthumb
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: pt paź 30, 2009 14:25
Lokalizacja: Świdwin
Kontakt:

Problem z ....?

Post autor: Greenthumb » sob lis 07, 2009 17:37

Witam przed chwilą w czasie trasy przy przejsciu na 1 bieg i zwolnieniu samochodu zaczeła sie palić lampka akumulatora i zaczęła "mrygać" lampka oleju i samochód po chwili zgasł. Jak go odpaliłem ponownie było to samo. Żeby ruszył trzeba był mu dać dużo gazu i wtedy jechal ale przy zwolnieniu cały czas gasł. Dzisiaj wymieniłem akumulator na nowy BOSHA 56ah bo tamten już odmówił posłuszeństwa (5 lat). Olej także wymieniałem niedawno. Akumulator jest dobrze zamontowany i był sprawdzany na warsztacie. Proszę o pomoc. Co z tym zrobić?

Golf II 1.6 Beznyzna Rok: 1989
Ostatnio zmieniony sob lis 07, 2009 17:41 przez Greenthumb, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » sob lis 07, 2009 19:01

Starannie przejrzeć wszystkie połączenia na trasie alternator - rozrusznik - akumulator - skrzynka bezpieczników; tak samo masy, klemy. Dodatkowo, sprawdzić ładowanie z alternatora.
Objawy sugerują zasilanie wyłącznie z alternatora i to, że instalacja nie może sobie uzupełniać z akumulatora braku prądu przy niskich obrotach.



Awatar użytkownika
Greenthumb
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: pt paź 30, 2009 14:25
Lokalizacja: Świdwin
Kontakt:

Post autor: Greenthumb » sob lis 07, 2009 19:17

Dzięki za odpowiedz jutro przejrze wszystkie połaczenia jak nie będe czegoś wiedział to będe pytał dalej.

[ Dodano: 08 Lis 2009 11:53 ]
Dzisiaj sprawdziłem wszystkie połaczenia myśle że jest wszystko ok. Ale zauważełem że przestała się swiecić kontrolka akumulatora przy włączeniu zapłonu. Co tym razem mogło się stać?



Awatar użytkownika
niko02
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: pn mar 30, 2009 22:31
Lokalizacja: Sadówka
Kontakt:

alternator

Post autor: niko02 » pn lis 09, 2009 10:02

U mnie było tak... jechałem z wakacji i po koleji... padło mi radio, temp. wodyspadła na zero, poziom paliwa padł na zero, potem zaczęła mi migać kontrolka od ładowania i w końcu na skrzyżowaniu padł przy wolnych obrotach. Zapalił ale na następnym skrzyżowaniu znowu padł. w domu okazało się, że poszedł regulator prądu i do puki aku było naładowane, to jechał.


Oceńcie to ...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=440080&p=5298815#p5298815

Awatar użytkownika
Greenthumb
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: pt paź 30, 2009 14:25
Lokalizacja: Świdwin
Kontakt:

Post autor: Greenthumb » pn lis 09, 2009 13:54

Już wszystko się wyjaśniło i nie było to nic związnaego z alternatorem ani akumulatorem. Zbieg okoliczności że auto zepsuło się akurat tego dnia co wymieniłem akumulator. Dysza paliwowo powietrzna biegu jałowego była zatkana. Przeczyściłem obie dysze biegu jałowego i powietrza i wszystko śmiga. Wymieniłem także filtr paliwa może to przez niego dysza się zapchala.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn lis 09, 2009 13:55

Odepnij cienki kabel z alternatora, włącz zapłon ale nie uruchamiaj silnika i dołącz ten kabelek do blachy. Można to zrobić bez obaw, nic się nie popsuje, nie na sekundkę ale spokojnie.
Gdy kontrolka zaświeci - zająć się trzeba alternatorem (np. regulator, uzwojenia czy płytka diod). Gdy nie zaświeci - to samochód: przerwa na kabelku, zły kontakt wtyczki w liczniku czy przepalona lampka (to dioda LED).

:grin: :grin:
A co z diodą?


:dol: :dol: To fajnie! :okej: :dol: :dol:
Ostatnio zmieniony pn lis 09, 2009 14:13 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Greenthumb
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: pt paź 30, 2009 14:25
Lokalizacja: Świdwin
Kontakt:

Post autor: Greenthumb » pn lis 09, 2009 14:04

Wszystko jest w jak najlepszym porządku nawet kontrolki się swiecą tak jak powinny. Sam nie wiem czemu wczoraj przestała się świecić kontrolka akumulatora. Po napisaniu na forum że kontr. aku. przestała się świecić za kilka godzin już było normalnie.



Awatar użytkownika
rosper85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: wt mar 24, 2009 23:47
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: rosper85 » pn lis 09, 2009 14:16

kontrolka mogła się palić i jedna i druga... bo po prostu auto nie miało "wolnych obrotów" i w chwili przygasania przestawał ładować i ciśnienie też spadało.... jeśli silnik chwilę się telepał na 300-400 obr a potem gasł...... ale skoro jest oki to spoko..... sprawdź dla pewności alternator skoro była taka sytuacja, że po włączonym zapłonie się kontrolka nie świeciła.... u mnie kiedyś tak było i okazało się, że urwał się przewód wzbudzenia alternatora... wtedy nie paliła się kontrolka i nie ładowało aku... znalazłem.. podłączyłem i do tej pory jest oki:)


[img]http://img217.imageshack.us/img217/3116/tdihi9gy3.jpg[/img] [img]http://img232.imageshack.us/img232/5782/eatsleepvwdp1.gif[/img]
[img]http://img176.imageshack.us/img176/4189/rosperpr9.jpg[/img]
Lubię jak kolumbryna po asfalcie płynie.. nie spodziewałbym się, że to kiedyś minie....

Awatar użytkownika
Greenthumb
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: pt paź 30, 2009 14:25
Lokalizacja: Świdwin
Kontakt:

Post autor: Greenthumb » wt lis 10, 2009 22:03

Dzięki za wszystkie rady myślę że już można zamknąć temat.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 87 gości