lekkie szarpanie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wiewioreqezg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob maja 23, 2009 00:07
Lokalizacja: zgierz

lekkie szarpanie

Post autor: wiewioreqezg » wt lis 17, 2009 21:17

Otóz ruszam wrzucam 1 jedzie ok 2 jedzie ok i na trójce czuje takie lekkie poszarpywanie jakby droga była nierowna ;/ czemu może tak byc?? drugie pytanie czy w każdym MK4 jest tak że dodam gazu i podczas jazdy puszcze pedał to tak zatrzęsie aż samochodem?? i kolejne przy jakich prędkosciach najlepiej dla silnika i ekonomii jazdy zmieniac biegi na kolejne??



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » wt lis 17, 2009 21:21

I nikt Tobie na to pytanie nie odpowie!!!! Dlaczego??? Bo nawet nie raczyłeś napisać jaki silnik posiadasz w swoim aucie !!! :blush: :blush: :blush:


3. PRECYZUJ TEMATY! Jeśli ważna informacja jest jaki silnik posiadasz prosi się również o uwzględnienie tego w temacie (np. [mk2 TD] problem z pompą paliwa, [mk2 RF] problem z gaźnikiem, [mk4 ARL] dymienie auta), w innym wypadku wystarczy napisać na przykład: [mk2] wymiana rozrządu, [vento] jak wymienić nagrzewnicę?. NIEPRECYZOWANE TEMATY SĄ BEZWZGLĘDNIE KASOWANE!


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

wiewioreqezg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob maja 23, 2009 00:07
Lokalizacja: zgierz

Post autor: wiewioreqezg » wt lis 17, 2009 21:42

dobra kolego bez nerwów.czy większosc ludzi na tym forum potrafi tylko się denerwowac i marudzic na to ze był taki temat że precyzyjnie zadawać pytania. A może szanowny kolega pomysłał ze niemam czasu na siedzenie przed komputerem i nieznam precyzyjnie zasad?? wiec luzu trocheę prosze. Wracajac do tematu Jest to Mk4 1999 1.6 SR odpowiesz??



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » wt lis 17, 2009 21:55

Możliwe, że przepływomierz brudny, wtedy jak dodajesz gazu może szarpać, u mnie czyszczenie pomogło.
A co do zmieniania biegów jak jest nagrzany to myśle, że ok 3500-4000obr./min.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » wt lis 17, 2009 21:57

wiewioreqezg pisze:i nieznam precyzyjnie zasad?
Wybacz, ale to Cię nie zwalnia z obowiązku ich przestrzegania...
Radzę zapoznać się z regulaminem....

wiewioreqezg pisze:czy większosc ludzi na tym forum potrafi tylko się denerwowac i marudzic na to ze był taki temat że precyzyjnie zadawać pytania
A ja ci mają pomóc kiedy opisujesz usterkę ogólnikowo ??? Niektóre silniki mają typowe usterki i łatwiej jest coś podpowiedzieć jak się wie z czym ma się do czynienia...
A to że ktoś stwierdza fakt, że jakiś temat był już wiele razy omawiany to nie marudzenie..

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=276798
I poczytaj o eco driving


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

wiewioreqezg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob maja 23, 2009 00:07
Lokalizacja: zgierz

Post autor: wiewioreqezg » wt lis 17, 2009 22:36

Dobra czy wyczyszczenie tego przepływomierza jest jakos skomlikowane?? czy osoba mało znająca sie na mechanice da sobie z tym rade?? co mam po koleii robic?? i czym czyscic??



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » wt lis 17, 2009 22:45

Bardzo prosta czynność.
Tutaj masz opis kolegi:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=199571
Benzyną ekstakcyjną, tylko ja nie moczyłem, za to przeczyściłem delikatnie patyczkiem do czyszczenia uszu.
Sprawdż najpierw te "druciki", jeśli będą srebne czyste bez czarnego nalotu to czyszczenie najprawdopodobniej nic nie da, u mnie były brudne i efekt był. Ostatnio rozkręcałem też przepływomierz jak czyściłem przepustnice, ale był czysty, więc sobie darowałem ten zabieg.



wiewioreqezg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob maja 23, 2009 00:07
Lokalizacja: zgierz

Post autor: wiewioreqezg » wt lis 17, 2009 23:07

A musze wyjmowac i odłaczac od tej rury cała obudowe przepływomierza?? niemoge poprostu tam z boku odkecic tych dwoch srubek i wyjać go?? tylko przed tym musiałbym odłaczyc ten jakis przewód prawda?? zapytam sie tez juz jak cos jak go odłaczyc ")



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » wt lis 17, 2009 23:13

Powiem Ci, że jak dasz radę to wyjąć to można, bo tylko to sie praktycznie czyści. A wtyczke łatwo się odpina trzeba nacisnąć i schodzi. I nie włączaj zapłonu jak będzie odpięty przewód, bo Ci wyskoczy błąd przepływmierza.



wiewioreqezg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob maja 23, 2009 00:07
Lokalizacja: zgierz

Post autor: wiewioreqezg » wt lis 17, 2009 23:17

hmmm własnie bo ten przepływoemierz trzymaja tylko te dwie srubki i przewód. Wiec jak sie je odkreci powinno wyjsc juz bez przeszkod prawda?? jutro musze sprobowac :D



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » wt lis 17, 2009 23:35

Spróbuj, żeby odkręcić te dwie śrubki będziesz potrzebował torx'a z otworem.



wiewioreqezg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob maja 23, 2009 00:07
Lokalizacja: zgierz

Post autor: wiewioreqezg » wt lis 17, 2009 23:38

Aha aha zapamietam. tylko jescze jedno jakodkrece i odłacze przewod to raczej niebedzie chyba zadbych trudnosci z wyjeciem tego wkladu... zeby niewyszly z tego klocki :D



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » śr lis 18, 2009 00:09

To jest dość mocno wsadzone, ale wyjmiesz bez problemu, najbardziej trzeba uważać czyszcząc "druciki" żeby ich nie uszkodzić, delikatnie patyczkiem i będą czyste.
Jak nie będzie dostępu to będziesz musiał wyjąć całą przepływke, ale to też żadna filozofia, ściskasz opaskę, zdejmujesz odmę, 4 śrubki odkręcasz krzyżakiem i przepływka wyjęta.
Opaskę można łatwo rozszerzyć kluczem "francuzem".



grizzly83

Post autor: grizzly83 » śr lis 18, 2009 15:28

Podłączam się do tematu :
Silnik 1.6 SR 99 rok zagazowany
Miałem dwa problemy , pierwszy to falujące obroty : zrobiłem tak jak mi doradzaliście czyli wyczyściłem przepływomierz ( obyło się bez wymiany ) i obroty teraz nawet nie drgną na biegu jałowym :okej:

Natomiast mam drugi problem , którego nie mogę się pozbyć tzn. przy biegu 2 i 3 gdy obroty silnika mają około 2000obr/min gdy przyspieszam auto szarpie delikatnie i uspokaja się to przy około 3000 obr/min . Drgania występują tylko w tym przedziale .
Pewnie powiecie , że trzeba wyczyścić przepustnice , rozumiem , ale czy można się obejść bez tego i zniwelować te szarpanie ?

z góry podziękowania za odpowiedź



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 85 gości