Dodatki czyszczace do ON lub PB - warto?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Dodatki czyszczace do ON lub PB - warto?

Post autor: Razal » czw lis 24, 2005 14:20

coraz częściej w sklepach i na stacjach obsługi pojazdów można zobaczyć różnego rodzaju doadtki (różnych firm) do OLEJU NAPĘDOWEGO "na zimę"

ponoć chronią, smarują, czyszczą, zapobiegają wytrącaniu parafiny, podnoszą liczbę cetanową ON, obniżają temperaturę zamarzania filtra, usuwają brud i osady, chronią układ paliwowy przed korozją, usuwają wodę ITD i ITP........ :)

A czy Koledzy Dieslowcy z Forum też stosują jakieś dodatki do ON ?? Jakie są Wasze opinie i fakty odnośnie tych cudownych fluidów ??

Pozdrawiam.... :pub:
Ostatnio zmieniony śr lis 28, 2007 22:21 przez Razal, łącznie zmieniany 1 raz.


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw lis 24, 2005 14:51

W zime jak najbardziej - wlej a zdziwisz sie jak auto bedzie rano odpalać :)


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » czw lis 24, 2005 15:12

Szczerze mówiąc nie stosowalem i nie mam doświadczenia ale jestem troche sceptycznie nastawiony :-k



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

no tak

Post autor: Razal » czw lis 24, 2005 16:37

Corvax pisze:W zime jak najbardziej - wlej a zdziwisz sie jak auto bedzie rano odpalać :)
masz może jakieś sprawdzone preparaty, które możesz polecić ?? Jak się nazywają ??


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw lis 24, 2005 16:58

ostatnio wlewałem stp:
Obrazek

jest tez 'zimowy'
Obrazek

generalnie te preparaty dzielą sie na 2 rodzaje - albo zalewasz cały bak i dolewsz buteleczke, albo wyjeżdzasz paliwo na maxa wlewasz preparat i zostawiasz uruchomiony silnik na 10-15 minut. Oba rodzaje mają za zadanie przeczyscić układ paliwowy, ze szczególnym uwzglednieniem wtrysków itp i delikatnie podnosza liczbe cetanowa paliwa.

Ja stosuje taka zasade że jak się zrobi zimno i tankuje zwykłą wache to dolewam siuwaksu, jak tankuje BP Ultimate to juz nic nie dolewam :).

Spokojnie możesz zaląc - tego typu specyfiki nie są niebezpieczne dla silnika, a róznica w porannym odpalaniu jest spora, bo niestety wacha u nas jest generalnie złej jakości, co przekłada się na zasyfienie układu wtryskowego.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
mr_simon
..::INTRUDER::..
..::INTRUDER::..
Posty: 509
Rejestracja: pn lut 07, 2005 13:52
Lokalizacja: Dębno
Kontakt:

Post autor: mr_simon » czw lis 24, 2005 17:49

A co polecacie do benzyny?


Volskwagen - Das Auto.

bogus_z
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: czw lis 10, 2005 23:21
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: bogus_z » czw lis 24, 2005 18:16

witaj, ja mysle ze ci z wolfsburga jak nic nie przewidzieli na zime to nie trzeba nic dolewac. ja mysle ze nic nie bierze sie z niczego. to znaczy dolewasz cos i lepiej Ci pali, zapala, nie ma wody itd. kosztem czegos. juz odp. kiedys na posta dotyczacego zaslaniania chlodnicy, zeby jej nie zaslaniac, bo jakby miala byc zaslonieta to by do auta kupujacemu dokladali jakas zaslonke.to tylko moje zdanie. ja nie doleje.pzdr



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw lis 24, 2005 19:02

bogus_z pisze:witaj, ja mysle ze ci z wolfsburga jak nic nie przewidzieli na zime to nie trzeba nic dolewac.
Ci z wolfsburga nie przewidzieli równiez wlewania do baku tego co sie tankuje na polskich stacjach benzynowych, nie przwidzieli tankowania oleju opałowego, roslinnego itp. syfów jakie wlewamy do baku.
bogus_z pisze:to znaczy dolewasz cos i lepiej Ci pali, zapala, nie ma wody itd. kosztem czegos.

no własnie czego? skąd sie bierze ta woda w paliwie? z dziury w baku?
bogus_z pisze:juz odp. kiedys na posta dotyczacego zaslaniania chlodnicy, zeby jej nie zaslaniac, bo jakby miala byc zaslonieta to by do auta kupujacemu dokladali jakas zaslonke
Nie wiem jak w VW ale niektóre wersje na skandynawie mają zupełnie inne termostaty i układy chlodzenia ze wzgledu na panujace tam warunki, to samo jest ze światłami.

Z kolei auta przeznaczone na rynek polski mają ustawione silniki na nizszą liczbę oktanową paliwa niz te na zachód.

Na siłę nikogo nie będę zachecał do uzywania dodatków do ON, ale wychodzenie z założenia że producent nie przewidzial to się nie dolewa, jest z góry błedne i idąc dalej tym tokiem rozumowania nie powinno się wogóle tankowac auta polską wachą, bo tego producent tez nie przewidział.

mr_simon pisze:A co polecacie do benzyny?

Zerknij też na dodatek STP do benzyny - ma te same własciwości co do diesla, czyli przedewszsytkim czyści układ wtryskowy.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Puki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: pn sie 08, 2005 15:49
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: Puki » czw lis 24, 2005 19:29

Macie racje co do jakości paliw na polskich stacjach :( dlatego wypróbuje ten dodatek STP. Mam tylko pytanko ile coś takiego kosztuje ?? :lol: napewno nie zaszkodzi sprawdzić


Są auta i są VolksWageny

kak59

Post autor: kak59 » czw lis 24, 2005 20:33

jestem długoletnim użytkownikiem samochodów z silnikami TDI i radze stosować sie do
pewnych zasad tj. tankować paliwo w pewnych stacjach, musi być paliwo zimowe
wymienić przed zimą filter paliwa . sprawdzić działanie świec żarowych oraz posiadać dobry akumulator gwarantuje to bezpieczną i bezawaryjną jazde w zimie



Awatar użytkownika
YaeV
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr cze 29, 2005 14:49
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: YaeV » pt lis 25, 2005 16:32

Witam

Zgadzam sie z kolegą wyżej Dobry akumulator świece sprężanie i ma palić , nawet przy -18 ma zapalić, Ja mam spreżanie na wtryskiwaczu 155Bar a ciśnienie pod tłokami 22Bar dziś byłem i zmierzyłem a także ustawiłem kąt zapołonu I jest cycus glancuś :)

Pozdrawiam;)


YaeVin

Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: ck » pt lis 25, 2005 16:53

Ja leje Xeramic diesel protector,ale róznicy nie widac za bardzo,bo pali i bez tego dobrze,to na wypadek jakby czasami było wiecej wody w paliwie.Napewno nie zaszkodzi wlewać zapobiegawczo.



lesio69

Post autor: lesio69 » pt lis 25, 2005 21:02

witam co zrobic jak moj tdi sie niechce zagzac na mrozie nawet przy ostrej jezdzie dopiero po 10 km wskazowka sie dzwiga a termostat jest nowka i nic



witek8751
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: ndz mar 13, 2005 07:03
Lokalizacja: RZE
Kontakt:

a ja dolewam do ropki olej mixol ciekawe co ??

Post autor: witek8751 » pt lis 25, 2005 22:46

a ja dolewam do ropki olej mixol ciekawe co ?? na stacji sie dziwnie patrza :grin:


WITEK

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 76 gości