Zacznijmy może od początku - dolewasz 0,5 litra - na jaki przebieg liczony w kilometrach.
Zakładając że nadmiernie - przyczyny:
- uszczelniacze zaworów(16V) mogą przepuścić nawet i 6 litrów/10 kkm. 90% przypadków.
- pierścienie tłokowe mogą przepuścić do 3 litrów/10kkm przy niezauważalnych zmianach w pracy silnika(wprawny mechanik zauważy).
- wycieki - widać - nie ma potrzeby pisać.
Podajesz że zmieniono olej z 10W-40 na 5W-40 - a zużycie takie samo - stawiam na uszczelki zaworów gdyż na pierścieniach zużycie by wzrosło wyraźnie.
@Vii - jestem akurat zupełnie innego zdania z tym że ja doskonale wiem co i kiedy stosuję oraz co mam tym sposobem otrzymać, no i otrzymuję.
@Wolny83 - i pozostali - przestańcie wypisywać "rozszczelnianie silnika" gdyż jest to mit ukuty kiedyś dla silników sprzed 50 lat i oczywiście ówczesnych olejów a także materiałów uszczelniających.
Każdy dzisiejszy olej ma dodatki myjąco-dyspergujące w różnych proporcjach, tak minerał jak i syntetyk. Jeżeli przeciągniesz przebieg dla oleju to następny olej musi usunąć niedoróbki poprzedniego i szybciutko traci swoje właściwości.
dodam od siebie - już tu robiłem wpis w takim temacie.
Odniosę do swojego dziadka II z przebiegiem ponad 300kkm.Syn go kupił z przebiegiem 187kkm i...
-żarł olej ok. 7 litrów/10kkm 15W-40
-ciśnienia sprężania rozbiegały się na 3 at.
- pił ok 7 litrów paliwa /100km.
Dzisiaj:
- zużycie oleju ok.0,25 litra/10kkm a jeździ na 5W-40
- ciśnienia równiutkie poziom fabryczny.
- spalanie śr.5,66litra/100km
Wymieniłem jedynie uszczelniacze zaworów(głowicę ściągałem - odkłady na zaworach ssących). Pozostałe załatwiły odpowiednie preparaty.
Powtarzam - wszystko zostało zrobione metodycznie i zgodnie z wiedzą inżynierską...
